همه چیزهایی که می‌خواستید در مورد اسکارلت جوهانسون بدانید
به هرحال او می‌گوید که برخلاف تصوری که مردم از افراد مشهور دارند او به هیچ وجه در روابط جنسی فرد بی‌قیدی نیست و او در هر رابطه ای سعی می‌کرده که آن رابطه را به ازدواج بکشاند. او سالی دوبار...

بیوگرافی اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون بازیگر و خواننده آمریکایی در 22 نوامبر سال 1984 متولد شد. جوهانسون اولین بازیگری‌اش را در فیلم "شمال" و در سال 1994 تجربه کرد. پس از آن هم سال 1996  برای بازی در فیلم "مانی و لو" کاندیدای دریافت جایزه Independent Spirit بهترین بازیگر نقش اول زن شد. او بالاخره سال 1998 با بازی در فیلم «نجواگر اسبان» به شهرت رسید و پس از آن سال 2001به خاطر بازی اش در فیلم "جهان ارواح" تحسین منتقدان را برانگیخت، و برای این فیلم هم برنده جایزه Chlotrudis بازیگر نقش مکمل زن شد.

بیشتر بدانید : حقایق جالب و ناشنیده از زندگی اسکارلت جوهانسون + عکس

او اولین بازی اش در نقش یک زن بالغ را در فیلم Lost in Translation سوفیا کاپولا تجربه کرد؛ او در این فیلم هم که نقش مقابل بیل مورای را بازی می‌کرد تحسین و تمجید منتقدان را متوجه خود ساخت و جایزه بافتا را هم از آن خود ساخت، پس از آن هم سال 2003  هم برای فیلم "دختری با گوشواره‌های مروارید" نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب شد.

برای سومین بار نقش آفرینی اش در فیلم "ترانه ای عاشقانه برای بابی لانگ" سومین نامزدی جایزه گلدن گلاب برای بهترین بازیگری را برایش به همراه داشت.

فیلم‌های بعدی اش یکی شامل فیلم "جزیره" می‌شد و بعد هم فیلم چهارمش «امتیاز نهایی» وودی آلن که باز هم منتقدان را راضی کرده و نامزد گلدن گلاب برای بهترین نقش مکمل شد. او در فیلم بعدی آلن به نام  Scoop با هیو جکمن همراه شد.  او دومین بار در فیلم سیاه Brian de Palma به نام «کوکب سیاه» رودرروی هیو جکمن قرار گرفت و در «پرستیژ» هم با کریستین بل همبازی شد.

بعد از اینها سال 2007 فیلم ناموفق «خاطرات روزانه نانی» را تجربه کرد و دوباره بازی خوبی در «دختر دیگر بولیین» در کنار «ناتالی پورتمن» و «اریک بانا» ارائه کرد و بالاخره در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» به کارگردانی وودی آلن با «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز» همبازی شد.

سال 2009 اسکارلت جوهانسون بعد از بازی در فیلم «مردی که اینجا نیست»، نگاه‌های مثبت مردم را به سمت خود جلب کرد و در آخرین نقشش هم در فیلم «مرد آهنی2» در کنار «رابرت دانی جونیور» و «ساموئل ال.جکسون» ظاهر شد.

در 20 می ‌سال 2008 جوهانسون اولین آلبومش به نام  Anywhere I Lay My Head را آغاز کرد و به خوانندگی پرداخت. دومین آلبومش به نام Break Up با «پیت یورن» نیز در سپتامبر 2009 وارد بازار موسیقی شد.

بیشتر بدانید : اسکارلت جوهانسون, از فقر مطلق تا ثروت زیاد و ماجراهای عشقی پی در پی + تصاویر

زندگی دوران کودکی اسکارلت جوهانسون

جوهانسون در شهر نیویورک به دنیا آمد. پدرش «کارستن جوهانسون» معماری زاده دانمارک و پدربزرگ پدری اش «اجنر جوهانسون» فیلم نامه نویس و کارگردان بود. مادرش «ملانی اسلوان» تهیه کننده و از خانواده ای یهودی متولد شد. پدر و مادر جوهانسون اولین بار در دانمارک با یکدیگر آشنا شدند، مادرش قبلا در دانمارک همراه با مادربزرگ مادری اش به نام «دوروتی» یک حسابدار بازنشسته و معلم مدرسه زندگی می‌کرد. جوهانسون یک خواهر بزرگ تر ازخودش به نام «وانزا» دارد که او هم بازیگر است؛ و یک برادر بزرگتر به نام «آدریان» و برادر دوقلویش به نام «هانتر» (که در فیلم «مانی و لو» با اسکارلت همبازی شد)، و یک نابرادری به نام «کریستیان» از ازدواج قبلی پدرش.

جوهانسون در خانواده ای گرم و صمیمی‌ و از نظر درآمدی متوسط همراه با مادری فیلم دوست بزرگ شد. او و برادرش‌ هانتر دوران دبستان را در Greenwich Village گذراندند. جوهانسون تمرین تئاتر را با شرکت کردن و فارغ التحصیل شدن از «مدرسه کودکان حرفه ای» Professional Children's School در سال 2002 در منهتن آغاز کرد.

نقش‌ های اولیه جوهانسون

جوهانسون بازیگری را از دروان کودکی و بعد از اینکه مادرش او را برای تست‌های بازیگری برد، آغاز کرد. او اولین نقشش را سال 1994 در کمدی فانتزی «شمال» در نقش دختر «جان ریتر» بازی کرد. نقش کوچک بعدی اش سال 1995 و مربوط می‌شد به فیلم Just Cause در نقش دختر «شان کانری» و «کیت کاپ شاو»، و If Lucy Fell در سال 1996، او نقش آماندا در فیلم «مانی و لو» را از آن خود کرد. اجرای او نامزدی جایزه Independent Spirit را برای بهترین بازیگر زن برایش به همراه داشت و بازتاب‌های مثبتی نیز داشت.

بعد از اینکه سال 1997 نقش کوچکی در فیلم Fall و «تنها در خانه3» بازی کرد، سال 1998 به خاطر بازی اش در فیلم «نجواگر اسبان» به کارگردانی «رابرت ردفورد» توجه همگان را متوجه خود ساخت. او برای این فیلم نامزدی خوش آتیه ترین بازیگر جوان «جایزه انجمن منتقادان فیلم شیکاگو» را دریافت کرد. سال 1999 هم در فیلم  My Brother the Pig و هم در فیلم  به نام «مردی که آنجا نیست» برادران کوئن بازی کرد و نیز نقش خیلی کوتاهی در ویدئوی Mandy Moore برای «آب نبات». اگرچه این فیلم در گیشه موفق نبود اما سال 2001 در فیلم بعدی اش یعنی به نام «جهان ارواح» تحسین همگان را برانگیخت. او برای این فیلم برنده  Chlotrudis و جوایز انجمن منتقدان  فیلم تورنتو به عنوان بهترین بازیگر مکمل زن شد و نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر مکمل از «اجتماع منتقدان فیلم آنلاین» شد.

بیشتر بدانید : اسکارلت جوهانسون: در نوجوانی "بیش از اندازه جنسی" جلوه ام دادند!

اسکارلت جوهانسون به سوی نقش ‌های بزرگسالی

جوهانسون ورودش به نقش‌های بزرگسال را در دو فیلم سال 2003 تجربه کرد. در فیلم Lost in Translation «سوفیا کاپولا» او نقش شارلوت همسر جوان بوالهوس «بیل ماری» را بازی کرد. او برای این فیلم برنده جایزه بافتا و نیز جایزه منتقدان فیلم جامعه بوستون به عنوان  بهترین بازیگر زن شد و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگری گلدن گلاب نیز شد. او نامزدی‌های دیگری نیز از چند سازمان منتقد فیلم دریافت کرد؛ مثل انجمن منتقدان فیلم بروکست و انجمن منتقدان فیلم شیکاگو، انجمن منتقدان فیلم فوئنیکس و بالاخره جوایز Chlotrudis. او در فیلم «دختری با گوشواره مروارید» به کارگردانی «پیتر وبر» نیز تحسین و تمجید شد. انجمن مطبوعات خارجی ‌هالیوود و آکادمی ‌بریتانیایی فیلم و هنرهای تلویزیونی با نامزدی او برای بهترین بازیگر زن در جشنواره گلدن گلاب و جوایز بافتا موافقت کرد. او همچنین نامزد بهترین بازیگر زن از سوی چرخه منتقدان فیلم لندن، جامعه منتقدان فوئنیکس و جوایز فیلم ایندیپندنت بریتیش شد. جوهانسون در ژوئن 2004 برای ملحق شدن به آکادمی‌ دانش و هنر تصویرهای انیمیشنی دعوت شد.

او همان سال در The Spongebob Squarepants صداپیشگی کرده و در فیلمی ‌اقتباسی از رمان «طرفدار بانو ویندرمنر» اسکار وایلد به نام «یک زن خوب» در کنار «هلن ‌هانت» و «تام ویلکینسون» بازی کرد. این فیلم هم درگیشه و هم از نظر منتقدان شکست خورده محسوب می‌شد. او سپس در The Perfect Score (با موضوع سرقت) و نیز نقش مکمل فیلم «یک شرکت خوب» در مقابل «تافر گریس» و «دنیزکیوآید» Quaid بازی کرد. و بعد از آن حضورش در درام تاریک «ترانه ای عاشقانه برای بابی لانگ»  سومین نامزدی بهترین بازیگری گلدن گلاب را کسب کرد. جوهانسون مدت کوتاهی درگیر فیلم Mission: Impossible III بود، البته او به دلیل تداخل برنامه‌هایش به طور رسمی ‌در این فیلم بازی نکرد. باوجود اینکه رسانه‌های زیادی به طور گسترده دلیل انصراف او را دعوا  و مشاجره او با ستاره اصلی فیلم یعنی «تام کروز» اعلام کردند ولی این موضوع تکذیب شده و «کری راسل» جایگزین اسکارلت جوهانسون شد.

بیشتر بدانید : عکس های خصوصی اسکارلت جوهانسون منتشر شد!

2005 تا 2007

جوهانسون در جولای 2005 با «ایوان مک گریگور» در فیلم علمی ‌تخیلی «مایکل بای» به نام «جزیره» هنرنمایی کرد. او در نقش دو نفر یعنی سارا جردن و همزادش بازی می‌کرد. این فیلم در گیشه‌های داخلی حسابی  ترکاند! و نظرات مختلفی نیز از سوی منتقدان دریافت کرد.

بازی او در نقش نولا در فیلم «امتیاز نهایی» «وودی آلن» در مقابل «جاناتان رایس مه یر» نیز نظرات مثبت همگان را به دنبال داشت. جوهانسون برای این فیلم نیز چهارمین نامزدی گلدن گلاب برای بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد و نیز نامزدی انجمن منتقدان فیلم شیکاگو. همکاری دیگر او با آلن سال 2006 در فیلم  Scoop اتفاق افتاد، او در این فیلم نقش مقابل «هیو جکمن» را بازی می‌کرد. درحالیکه این فیلم گیشه تقریبا موفقی داشت از سوی منتقدان نیر نظرات متفاوتی دریافت می‌کرد.

در همان سال او در فیلم «کوکب سیاه» بریان دی پالما که در لس آنجلس و بلغارستان ساخته می‌شد ظاهر شد. جوهانسون بعدها گفت که یکی از طرفداران دی پالما بوده و آروزی بازی در فیلم او را داشته است. حضور بعدی جوهانسون در تریلر «پرستیژ» کار «کریستوفر نولان» در سال 2006 اتفاق افتاد، او نقش دوم فیلم و دوباره رودرروی  «هیو جکمن» و نیز «کریستین بل» قرار گرفت. نولان اظهار داشت که اسکارلت برای بازی در این نقش فوق العاده با استعداد بود. اسکارلت هم اعتراف کرد که از کار کردن با نولان بسیار لذت برده و او را کارگردانی فوق العاده دانسته که در تمام صحنه‌های فیلم خودش را غرق می‌کند. این فیلم هم گیشه موفقی داشت و هم نظر منتقدان را جلب کرد. نشریه لس آنجلس تایم آن را فیلمی‌ تاثیرگذار برای بزرگسالان توصیف کرد. جوهانسون در سال 2006 در فیلم کوتاه «بَنِت میلر» که براساس آهنگ "When the Deal Goes Down..." باب دیلن ساخته شده بود بازی کرد.  حضور او فروش آلبوم  Modern Timesباب دیلن را بالا برد. سال 2007 در فیلم «خاطرات روزانه نانی» بازی کرد. این فیلم زیاد به مذاق منتقدان خوش نیامد.

2008 و سال‌های بعد

در سال 2008 جوهانسون حرکتی رو به بالا و موفق داشت. او در «دختر دیگر بولیین» با «ناتالی پرتمن» و «اریک بانا» همبازی شد. فیلم نامه کار رولینگ استون بود. سومین همکاری اسکارلت جوهانسون و وودی آلن در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» و در اسپانیا اتفاق افتاد، او این بار با دو بازیگر معروف «پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم» همبازی شد. این فیلم یکی از پرسودترین فیلم‌های وودی آلن بود که در لیست ده فیلم برتر سال 2008 بسیاری از منتقدان قرار گرفت. نظر منتقدان نیز در مجموع مثبت بود و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش دوم را برای هم بازی اش یعنی «پنه لوپه کروز» به ارمغان آورد. جوهانسون توضیح داد که او با دیدی باز و انعطاف پذیر با بازیگران دیگر برخورد می‌کرده است. پس از این موفقیت جوهانسون نقش کوچکی در فیلم کمدی اقتباسی «روح» داشت او در نقش زنی افسونگر به نام «سیلکن فلاس» با «ساموئل ال جکسون» بازی کرد.

جوهانسون سال 2009 در فیلم He's Just Not That Into You در نقش استاد یوگا به نام آنا ظاهر شد، او با «جنیفر کانلی»، «برادلی کوپر»، «درو بریمور» و «کوین کونولی» همبازی شد. فیلم در گیشه موفق بود، اما از نظر منتقدان فیلم متوسطی بود. در مارس 2009 او قرارداد بازی در «مرد آهنی2» در نقش «بیوه سیاه» را امضا کرد. کارگردان فیلم «جان فاوریو» و ستارگان دیگری مثل «رابرت دانی جونیور»، «گوئینت پالترو»، «دان چیدل»، «میکی روکی»، «ساموئل ال جکسون» و «سام راکول» نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

از دیگر فعالیت‌های اسکارلت جوهانسون می‌توان از کارهای تبلیغاتی او برای کمپانی‌های «کلوین کلین»، «اورئال» و «لوئیس ویوتون» نام برد. بعد از همکاری اش با «دولچه و گابانا» اعلام است که قرار است در اوایل سال 2009 به عنوان چهره جدید «دولچه و گابانا» در زمینه لوازم آرایشی تبلیغ کند. او همچنین 31 جولای 2009 حضوری شخصی در فروشگاه Selfridges  لندن  داشت تا برای تاسیس و معرفی آنجا کمک کند.

زندگی شخصی اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون به ندرت درباره زندگی شخصی اش با مطبوعات حرف می‌زند. او می‌گوید: «خیلی خوبه که همه مردم شغلت را ندانند و آدم را نشناسند». دوست پسر سابق اسکارلت به نام «جک آنتونوف» عضو گروه Steel Train و برای ترانه «عشق بهتر» برای اسکارلت شعر می‌نوشت. گفته شده او با مردان مشهور زیادی رابطه داشته، مثل «بنیچیو دل تورو»، «جارد لتو»، «جاستین تیمبرلیک» و «جاش‌ هارتنت» هم بازی اش در فیلم «کوکب سیاه». البته خود جوهانسون رابطه داشتن با «دل تورو» را انکار می‌کند. جوهانسون و‌ هارتنت حدود دو سال و تا پایان سال 2006 با هم دوست بودند؛‌ هارتنت دلیل جدایی شان را مشغله زیاد کاری عنوان کرده. او سال 2007 رابطه جدیدی را با بازیگر کانادایی «رایان رینولدز» آغاز کرد و بالاخره در 5 می ‌2008 اسکارلت خبر نامزدی اش را با او اعلام کرد. جوهانسون و رینولدز در 27 سپتامبر 2008 در مراسمی‌ بی‌سر و صدا در ونکوور کانادا ازدواج کردند.

پیشتر اسکارلت گفته بود در مورد توانایی اش در تعادل برقرار کردن بین وظایف انسانی اش در اجتماع و وظایف همسری احساس نگرانی می‌کند. به هرحال او می‌گوید که برخلاف تصوری که مردم از افراد مشهور دارند او به هیچ وجه در روابط جنسی فرد بی قیدی نیست و او در هر رابطه ای سعی می‌کرده که آن رابطه را به ازدواج بکشاند. او سالی دوبار تست HIV می‌دهد و اعتقاد دارد این کار یکی از مشخصه‌های انسان خوب بودن است. این کار یک وظیفه انسانی است و واقعا برایش ناراحت کننده است که بعضی از مردم این تست را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بدانید : ازدواج اسکارلت جوهانسون و آه و حسرت پسران ایرانی! + عکس

 او به‌ هالیوود و رسانه‌ها اعتراض دارد که تصویری از سینما را نشان می‌دهند که باعث رواج رژیم‌های غذایی ناسالم و  تغذیه‌های نادرست در زنان شده است. او می‌گوید: «بیش از اندازه لاغر بودن به هیچ وجه جذابیت ندارد، زنان نباید خودشان را شبیه اندام‌های غیر واقعی و ناسالمی‌ که رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند بسازند.»

جوهانسون به عنوان «سمبل جذابیت دنیای مدرن» شناخته شده و مرتبا در لیست جذاب‌ترین زنان جهان قرار می‌گیرد.

او یک بار هم در مارس 2006 در عکسی مربوط به Vanity Fair همراه با کایرا نایتلی و تام فورد طراح مد ظاهر گشت.

مجله ماکسیم سال 2006 در لیست 100زن زیبای سال رتبه ششم را به او اختصاص داد، و سال 2007 رتبه سوم و بالاخره رتبه دوم در سال 2008.

در نوامبر 2006 مجله Esquire اسکارلت جوهانسون را به عنوان «جذاب ترین زن زنده» انتخاب کرد. در فوریه 2007 مجله «پلی بوی» او را «جذاب ترین سلبریتی» نامید. وودی آلن هم زمان فیلمبرداری فیلم «امتیاز نهایی» به خبرنگاران می‌گفت «اسکارلت درعین حال که زن جذابی است، بیشتر از آنچه تصورش را بکنید شوخ و بذله گوست».

درخصوص تعلقات مذهبی، جوهانسون وقتی که درمورد وودی آلن صحبت می‌شد خودش را یهودی معرفی کرد. او می‌گوید: «من وودی آلن را می‌ستایم، ما نقاط مشترک زیادی با هم داریم؛ ما هر دو اهل نیویورک و یهودی هستیم و نیز خیلی راحت ارتباط برقرار می‌کنیم»

فعالیت‌های سیاسی

جوهانسون دموکرات و در انتخابات ریاست جمهوری سال  2004 طرفدار جان کری بود. او در مورد تجدید انتخاب جرج بوش گفت: «من واقعا ناامید شدم. فکر می‌کنم این ناامیدی شامل حال تعداد زیادی از مردم می‌شود.» او برای باراک اوباما هم تبلیغ می‌کرد. مثل حضور در Iowa که به نفع باراک اوباما و برای گروهی از رای دهنده‌های جوان تبلیغ می‌کرد و نیز حضور در Cornell College و در دبیرستان مرکزی سنت پل، مینسوتا. او سال 2008 در موزیک ویدئو «جسی دیلان» به نام Black Eyed Peas شرکت کرد و نیز در یک ترانه دیگر که الهام گرفته  از سخنرانی‌های باراک اوباما نیز حضور داشت.

فیلم شناسی

1- شمال- 1994
2- Just Cause- 1995
3- مانی و لو- 1996
4-  If Lucy Fell- 1996
5- 5- تنها در خانه 3- 1997
6-  Fall- 1997
7- نجواگر اسبان- 1998
8- My Brother the Pig- 1999
9- مردی که آنجا نیست- 1999
10- جهان ارواح- 2001
11- An American Rhapsody- 2001
12- Eight Legged Freaks- 2002
13- Lost in Translation- 2003
14- دختری با گوشواره‌های مروارید- 2003
15- ترانه ای عاشقانه برای بابی لانگ- 2004
16- زن خوب- 2004
17- The Sponge Bob Square Pants Movie- 2004
18- The Perfect Score- 2004
19- In Good Company- 2004
20-  جزیره- 2005
21- امتیاز نهایی- 2005
22- Scoop- 2006
23- کوکب سیاه- 2006
24- پرستیژ- 2006
25- خاطرات روزانه نانی- 2007
26- دختر دیگر بولیین- 2008
27- ویکی کریستینا بارسلونا- 2008
28- روح- 2008
29- He's Just Not That into You- 2009
30- مرد آهنی 2- 2010

 

بیشتر بدانید : حمایت جنجالی اسکارلت جوهانسون از وودی آلن در ماجرای آزار جنسی

بیشتر بدانید : سوءاستفاده از چهره اسکارلت جوهانسون در یک ویدئوی مستهجن!!


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ