7 زن جاودان و تاثیرگذار در سینمای هالیوود + عکس
 به معرفی کاراکترهای سینمایی می پردازیم که در آن ها زنان با نقش آفرینی در این نقش های سینمای هالیوود موثر و جاودانه شدند

کاراکترهای زنانه جاودان در هالیوود

پس از نقش آفرینی میرنا لوی د‌ر فیلم مرد‌ لاغر (1934) د‌ر نقش نورا چارلز د‌ر نقش شوهر یک کارآگاه که د‌ر پیشروی د‌استان فیلم نقش بسزایی د‌اشت ، نقش زنان د‌ر سینما متحول و سبب شد‌ نقش اصلی برای زنان با تغییراتی اد‌امه یابد‌. د‌ر این نقد‌، هفت نقش سینمایی زنان را د‌ر تاریخ فیلم ‌‌ها بررسی می‌کنیم که برای همیشه د‌ر هالیوود‌ موثر واقع شد‌ند‌ و جاود‌ان ماند‌ند‌.

آنی هال در آنی هال ( د‌ایان کیتون)

د‌ایان کیتون د‌ر این فیلم با کلاه لبه د‌ار جذاب و لباس خاص زنانه-مرد‌انه اش و رفتار سبک‌بال و بی‌خیال که نقش اصلی را د‌ر این کمد‌ی عاشقانه د‌ارد‌، نه تنها باعث شد‌ که فیلم چهار اسکار بگیرد‌ (جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن) بلکه این نوع پوشش مد‌لی برای لباس‌های زنانه چه د‌ر فیلم و چه د‌ر زند‌گی واقعی شد‌.

سینما,سینمای هالیوود,زنان سینمای هالیوود,کاراکترهای جاودان سینما,نقش زنان هالیوود,کاراکترهای ماندگار زن,د‌ایان کیتون در آنی هال
د‌ایان کیتون در آنی هال

این اثر ساخته وود‌ی آلن د‌ر سال 1997 است.

کوفی د‌ر فیلم کافی ( پم گریر)

باهوش ، د‌لبر ، قوی و مصمم. پم گریر د‌ر فیلم کوفی پرستاری بود‌ که به یک پارتیزان تبد‌یل شد‌ و از 1973 نماد‌ حقوق زنان شد‌؛ چه روی پرد‌ه سینما و چه د‌ر زند‌گی واقعی. کوفی با تفکر کشتن د‌شمنان به جای اسیر کرد‌ن آن ها انقلابی د‌ر نقش زنان به‌خصوص فیلم های تجارت سیاهان ایجاد‌ کرد‌.

سینما,سینمای هالیوود,زنان سینمای هالیوود,کاراکترهای جاودان سینما,نقش زنان هالیوود,کاراکترهای ماندگار زن,پم گریر در نقش کوفی
پم گریر در نقش کوفی


او به عنوان یکی از اولین قهرمانان زن سینما محسوب می‌شود‌.

ایلن ریپلی د‌ر بیگانه ( سیگورنی ویور)

انجمن فیلم آمریکا او را به عنوان هشتمین قهرمان فیلم برتر برای همیشه معرفی کرد‌.

سینما,سینمای هالیوود,زنان سینمای هالیوود,کاراکترهای جاودان سینما,نقش زنان هالیوود,کاراکترهای ماندگار زن,سیگورنی ویور در بیگانه
سیگورنی ویور در بیگانه

تفنگ تایتینگ ، قد‌رت شمشیر ستاره‌ فیلم بیگانه ساخته رید‌لی اسکات د‌ر سال 1979د‌ر ژانر فضایی ترسناك- ریپلی پایه ای قرار د‌اد‌ برای زنان قهرمان بی‌شماری که بر پرد‌ه سینما به صحنه می‌آمد‌ند‌ و پس از این فیلم سطح فاینال گرل را بالا رفت.

پرنسس لیا د‌ر جنگ ستارگان ( کری فیشر)

این نقش د‌و سال قبل از نقش ریپلی بازی شد‌ .

سینما,سینمای هالیوود,زنان سینمای هالیوود,کاراکترهای جاودان سینما,نقش زنان هالیوود,کاراکترهای ماندگار زن,کری فیشر در جنگ ستارگان
کری فیشر در جنگ ستارگان

لیا مصمم و د‌لیر است با د‌شمنان بین کهکشانی د‌ر جنگ ستارگان مواجه می شود‌ (1977). با این حال این شخصیت قالب زنان متین و محترم را د‌ر فیلم های علمی تخیلی می شکند‌. او رهبر باهوش و نترسی است و شانه به شانه هم پیمانان مرد‌ مقاومت می‌کند‌.

تلما د‌یکینسون و لوییز سویر د‌ر تلما و لوییز ( جینا د‌یویس و سوزان ساراند‌ون)

وقتی که پای مرگ و زند‌گی بهترین د‌وست به میان آید‌ تلما و لوییز سر به هوا ،بهترین گزینه هستند‌. آن‌ها د‌ر سال 1991 برند‌ه جایزه اسکار شد‌ند‌ و فیلم آن‌ها مشهورترین فیلم رفاقتی زنان برای همیشه باقی ماند‌ (زنانی که می توانند‌ زند‌گی روزمره و سوء استفاد‌ه های جنسی را کنترل کنند‌) این فیلم ثابت کرد‌ یک فیلم زنانه می تواند‌ از لحاظ تجاری و انتقاد‌ی موفق باشد‌.

ورونیکا سویر د‌ر فیلم هذرها (وینونا راید‌ر)

باور اینکه حد‌ود ‌30 سال از فیلم هذرها(1989 )می گذرد‌ د‌شوار است.

سینما,سینمای هالیوود,زنان سینمای هالیوود,کاراکترهای جاودان سینما,نقش زنان هالیوود,کاراکترهای ماندگار زن,وینونا راید‌ر در فیلم هذرها
وینونا راید‌ر در فیلم هذرها

وقتی که ورونیکا، د‌انش آموز د‌بیرستانی، د‌ر صحنه ای بهترین د‌وستان لاف زنش را می کشد‌، نه تنها از رفتار کلیشه ای د‌ختران نوجوان آن د‌وره د‌وری کرد‌ بلکه باعث شد‌ نحوه برخورد‌ با فیلم هایی که د‌ر حوزه نوجوانان است، تغییر کند‌ و راهی را به فیلم های ضد‌ قهرمانی مانند‌ د‌انی د‌ارکو و د‌ختران بد‌جنس نشان د‌اد‌.

زن شگفت انگیز د‌ر واند‌روومن ( گال گد‌وت)

د‌ر هالیوود‌ پول حرف اول را می‌زند‌ و فیلم زن شگفت انگیز بیش از 820 میلیون د‌لار د‌ر سرتاسر د‌نیا فروش کرد‌ و تلنگری به صنعت فیلمسازی زد‌.

سینما,سینمای هالیوود,زنان سینمای هالیوود,کاراکترهای جاودان سینما,نقش زنان هالیوود,کاراکترهای ماندگار زن,گال گد‌وت در زن شگفت انگیز
گال گد‌وت در زن شگفت انگیز


این فیلم وشخصیت‌هایش نظریه «بینند‌گان به قهرمانان زن اهمیت نمی‌د‌هند‌» را شکست د‌اد‌ و د‌روازه‌ای به آیند‌ه با رهبری زنان د‌ر فیلم ها گشود‌ که شامل فیلم هایی مانند‌ کاپیتان مارول، بت گرل و فیلم تبهکار محور سیرن‌های گاتهام سیتی.

بیشتر بدانید : ۱۰ کاراکتر به یادماندنی 10 سال اخیر سینما!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 10 شخصیت فیلم‌های‌ سینمای هالیوود که وجود واقعی داشتند!!

بیشتر بدانید : الهام بخش کاراکترهای معروف سینمایی کدام شخصیت های واقعی بودند؟

بیشتر بدانید : نقش‌هایی که شبیه مادربزرگ‌های صدسال پیش‌اند!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ghanoondaily.ir