وصیت نامه ناامیدکننده کرک داگلاس، برای پسر و عروسش!
وصیت‌نامه کرک‌داگلاس، برای پسرش مایکل داگلاس و عروسش ناامیدکننده به نظر می‌رسد، زیرا او برای آنها حتی یک پنی ثروت هم به جای نگذاشت

محرومیت فرزندان اسطوره هالیوود از ثروت او!

وصیت‌نامه کرک‌داگلاس که در این ماه دنیای ما را ترک کرده است، برای پسرش مایکل داگلاس و عروسش کاترین زتاجونز و نوه‌هایش ناامیدکننده به نظر می‌رسد، زیرا او برای آنها حتی یک پنی ثروت هم به جای نگذاشت و فقط نام، شهرت و میراث هنری بزرگ خود را به آن‌ها بخشید.

وصیت نامه این ستاره‌ هالیوود تأیید می‌کند که ۶۱ میلیون دلار ثروت باید به مؤسسات خیریه و سازمان‌هایی که حامی خیریه هستند و یا برای خیریه داگلاس کار می‌کنند توزیع شود و هدف آنها کمک به افرادی است که نمی‌توانند خود را یاری دهند. در حالی که منابع دیگر این ثروت را حدود ۸۰ میلیون دلار تخمین می زنند، روزنامه انگلیسی میرِر آن را ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌کند.

کرک‌داگلاس و پسرش مایکل داگلاس و عروسش کاترین زتاجونز
کرک‌ داگلاس و پسرش مایکل داگلاس و عروسش کاترین زتاجونز

کرک‌داگلاس یا آنطور که گفته می‌شود اسطوره‌ی هالیوود در عصر طلایی آن، پنجم فوریه سال جاری در سن صد و سه سالگی از دنیا رفت و پسرش مایکل داگلاس ۷۵ ساله بیانیه ای داد و نوشت:

با غم و اندوهِ بسیار، ما خبر درگذشت پدرم را دریافت‌کردیم. او که اسطوره‌ای از دوران طلایی هالیوود بود و فیلم‌هایی ساخت که در حافظه مردم به خوبی به یاد مانده ما را ترک کرد، او در تمام زندگی انسانی پایبند به عدالتی بود که به آن ایمان داشت و برای ما یک معیار بود. او یک شوهر شگفت‌انگیز و پدربزرگی دوست‌داشتنی بود...اجازه بدهید بیانیه‌ام را با کلماتی صادقانه که در آخرین‌تولّدش به او گفتم به پایان ببرم: پدر! من شما را خیلی دوست دارم و بسیار افتخار می‌کنم که فرزند تو هستم!

کرک داگلاس در سال ۱۹۱۶ میلادی در نیویورک در خانواده ای مهاجر و فقیر به دنیا آمد. او اولین نقش خود را در فیلم "عشق عجیب مارتا ایورز" در سال ۱۹۴۶ میلادی تجربه کرد و خیلی زود برای خودش سبک خاصی از بازیگری ایجاد کرد و در دهه پنجاه در تعدادی از فیلم‌ها به ایفای نقش پرداخت و سپس در سال ۱۹۶۰ میلادی در حماسه اسپارتاکوس ایفای نقش کرد و نامزد چندین جایزه از جمله اسکار شد. وی در سال ۱۹۹۶ جایزه افتخاری آکادمی اسکار را به دست آورد و مؤسسه فیلم آمریکایی او را در فهرست مشهورترین اسطوره‌های بازیگران مرد سینمای کلاسیک هالیوود و در جایگاه هفدهم این عنوان قرار داد.


بیشتر بدانید : ۱۰ نکته از زندگی کرک داگلاس ستاره 102 ساله + عکس

بیشتر بدانید : «کرک داگلاس» از جوانی تا پیری در گذر زمان به روایت تصویر!!

بیشتر بدانید : کرک داگلاس اسطوره دوران طلایی هالیوود درگذشت + عکس

بیشتر بدانید : عکس: پدر و پسر اسطوره‌ای سینما کنار هم در پیاده ‌روی مشاهیر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tabnakbato.ir