گفتگوی صمیمی با امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی، از چالش رقص امین تا یلدا شدن الیکا
زوج شناخته شده سینما و تلویزیون در این گفتگو از زندگی مشترک، سریال "سرباز" و چالش رقصی که امین زندگانی به راه انداخت، می‌گویند

امین زندگانی: چالش رقص برای من دردسرساز شد

این روزها دقایقی بعد از افطار سریال «سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست از شبکه سوم سیما پخش می‌شود و مخاطبانی را هم برای خود جذب کرده است. یکی از نقش‌های اصلی این سریال را الیکا عبدالرزاقی بازی می‌کند. بازیگری که تا به امروز بیشتر او را در سریال‌ها و فیلم‌های طنز چون «قهوه ‌تلخ» دیده بودیم و چنین نقش جدی کمتر از او سراغ داشتیم. او با بازی متفاوت خود در نقش یلدا توانسته قابلیت‌های جدیدی از خود به نمایش بگذارد.

​همشهری در ادامه نوشت؛ پخش این سریال بهانه خوبی شد تا با این بازیگر جوان و همسر هنرمندش - امین زندگانی- قرار ملاقات بگذاریم و احوالات این روزهای آنها را جویا شویم. با ما همراه باشید تا ناگفته‌هایی از زندگی این زوج هنرمند را مرور کنیم. 

اجازه بدهید در همین سؤال اول بروم سراغ هنرنمایی تازه خانم عبدالرزاقی در سریال سرباز که این شب‌ها از شبکه ۳سیما درحال پخش است. چطور شد این پیشنهاد را پذیرفتید؟

الیکا عبدالرزاقی: اتفاقی که خیلی برای من جذاب بود این بود که کارگردان آقای مقدم‌دوست وقتی مرا به این کار دعوت کردند کارهای جدی مرا ندیده بودند و به من پیشنهاد بازی در این کار را دادند و همیشه این برای من جای سؤال بود. خوشبختانه به من اعتماد کردند و امیدوارم که جواب اعتمادشان را داده باشم. 

امین زندگانی: الیکا برای بازی در سریال سرباز سختی‌های بسیاری کشید و من معتقدم در ایفای نقش‌اش خوش درخشیده است.

چقدر نقش یلدا در سریال سرباز با الیکا در زندگی معمولی‌اش شباهت‌ها و تفاوت‌ها دارد؟ 

الیکا عبدالرزاقی: ما معمولاً در سریال کاراکترهای صرفا منفی، مثبت یا خاکستری داریم که به نظر من خیلی به انسان واقعی نزدیک نیست. هر انسانی می‌تواند در مواقعی مهربان، خودرأی و بی‌منطق باشد و درگیر تضادها و تنش‌ها شود. این نیست که بگویم چون یلدا نقش یک زن  سریال هست باید همه کارهای او مثبت باشد. نقش او متفاوت و واقعی است؛ او یک کاراکتر مستقل،  قدرتمند و آینده‌نگر است که با اراده آهنین تمام تلاش‌اش را می‌کند تا همسرش پیشرفت کند. درباره شباهتم به یلدا احساس می‌کنم که چنین اراده آهنی را ندارم. البته هیچ‌وقت هم درکارهای همسرم دخالت نکرده و نمی‌کنم(باخنده).

امین زندگانی: الیکا بسیار موقعیت‌شناس است که این روحیه با بازیگر بودن او بی‌ارتباط نیست. چرا که بازیگر باید درک موقعیت بسیار قوی‌ای داشته و در سخت‌ترین لحظات در درست‌ترین جا‌ها قرار گرفته و بهترین واکنش را از خود نشان دهد. این یکی از ویژگی‌های شخصیتی خود الیکاست که به دور از هیجان در زندگی هوشمندانه تصمیم می‌گیرد و از این جهت به یلدای سریال شبیه است.

پیش از تعطیلی فعالیت‌های هنری به واسطه شیوع ویروس کرونا مشغول چه کاری بودید؟ 

الیکا عبدالرزاقی: بعد شیوع کرونا در قرنطینه خانگی بودم و از بودن در خانه لذت می‌بردم. من خانه و در جمع خانواده بودن را دوست دارم و ایام قرنطینه به من سخت نگذشت و زمان خوبی برای رسیدن به کارهای عقب‌مانده‌ام اعم از کتاب خواندن، فیلم دیدن و... بود.

امین زندگانی: من واقعیت در اوج شیوع کرونا درگیر دو کار بودم که تمام وقتم پر بود. با تعطیلی این دو کار خیلی خانه‌نشین نشدم. کارهای عقب‌مانده‌ای در دفتر کارم داشتم که با رعایت موارد بهداشتی آنها را انجام دادم.

از فعالیت‌های مشترک‌تان بگویید. تیزر سینمایی کتاب دخترشینا که واقعا کار جالبی بود. در تئاتر و سینما و تلویزیون چطور؟

امین زندگانی: ما یک سریال به‌عنوان کار مشترک داشتیم که باب آشنایی ما شد. یک فیلم سینمایی کودک  و تیزر سینمایی دختر شینا را با هم کار کردیم.  البته بیشترین مشارکت ما در زمینه آموزشگاه سینمایی است که الیکا با عشق و علاقه حضور پیدا کرده و ما را همراهی می‌کند. البته تجربه نمایش مشترک هم داشته‌ایم که من بدترین نقش یعنی تهیه‌کننده کار بودم (باخنده).

الیکا عبدالرزاقی: امین به فعالیت مشترک‌مان اشاره کرد. یک فیلم سینمایی سال گذشته به اسم شهر گربه‌ها داشتیم که برای من همکاری بسیار دلچسبی بود.

دوست دارید کار مشترک بازی کنید؟

الیکا عبدالرزاقی: بله البته پیشنهاد برای اجرا زیاد داشتیم.

امین زندگانی: بله ولی خیلی کم پیش می‌آید که ما ساعت کاری‌مان با هم هماهنگ شود. الیکا همکار و دوست بسیار خوبی است. این ادعای من که همسرش هستم نیست و اغلب همکارانی که با او کار کرده‌اند به این گفته من صحه می‌گذارند. 

به نظر می‌رسد بانو بیشتر از همسر در فضای مجازی هستند. از فعالیت در این فضا بگویید. با تمام حواشی، این فضا را می‌پسندید؟ از قضاوت‌ها در فضای مجازی رنجور نمی‌شوید؟ 

الیکا عبدالرزاقی: در فضای مجازی تقریبا فعال هستم اما قضاوت‌های دیگران برایم چندان مهم نیست و دوست دارم از حواشی دور باشم. چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی هم مردم و هم هنرمند باید ظرفیت‌های خود را بالا ببرند و احترام و حرمت‌ها را حفظ کنند.

امین زندگانی: من خیلی در فضای مجازی فعال نیستم. معمولا هم از دردسر دوری می‌کنم. ولی همین آخرین کاری که منتشر کردم خیلی برای من دردسر شد. من واقعا نیتم شاد کردن مردم و تشکر از جامعه پزشکان در ایام شیوع ویروس کرونا بود که برخی به این موضوع معترض شدند البته نظر آنها هم قابل احترام است. همیشه فضای مجازی برای من حاشیه ایجاد کرده و من دوست دارم در حاشیه بمانم ولی حاشیه نداشته باشم. البته ارتباط با مخاطب خیلی برای من مهم است ولی ترجیح می‌دهم ارتباطم با مخاطبان بدون قاب و با هویت در فضای واقعی باشد تا فضای مجازی. فضایی که افراد با نقاب و اسم و عکس فیک وارد می‌شوند و هر حرف و اظهارنظری می‌کنند البته به عقیده من اینها فریب دادن و زیر سؤال بردن شخصیت خودشان است. 

 

بیشتر بدانید : سریالی که داستانش به دلیل سیل تغییر کرد! + عکس

بیشتر بدانید : جزئیاتی از زندگی الیکا عبدالرزاقی! خیلی اهل آرایش نیستم!

بیشتر بدانید : آقای امین زندگانی، کاری بهتر از دعوت به چالش رقص به ذهنتان نرسید؟

بیشتر بدانید : کنایه تند هانیه توسلی به چالش رقص امین زندگانی + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ​همشهری