حمله بازیگران به مهران مدیری: از سحر زکریا تا محمد شیری + عکس
 گلایه‌ های سحر زکریا از مهران مدیری بابت قطع همکاری با او، بازتاب فراوانی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت

قیام علیه مدیری؛ رفاقت با او تاریخ مصرف دارد؟

مهران مدیری، مهمترین کمدینِ تاریخِ هنرِ تصویرِ ایران است. بی‌شک، هیچ کمدینی را نمی‌توان از او بزرگ‌تر نامید. دلایلش بسیار است. از اینکه اساسا جنسِ «کمدی‌-فانتزی-انتقادی‌» که مدیری در طی حدود ۳ دهه تولید کرده -لحظاتی به حدی رادیکال و تلخ می‌شود که به «کمدی‌سیاه» پهلو می‌زند- تا به امروز حتی شبیه و نزدیکش را از نظرِ کیفیتِ فرم و محتوا نداشتیم، تا اینکه اکثریتِ قاطع کمدین ‌های مستعد و سرشناسِ ایرانِ پس از انقلاب، یا توسط مهران مدیری کشف و معرفی شده‌اند، یا در آثار مدیری به بلوغ رسیده و اوج گرفته‌اند.

این اولین بار نیست که یکی از بازیگران سریال‌های قدیمی مهران مدیری از او گلایه می‌کند و مدیری هم اولین کارگردانی نیست که به دلیل همکاری نکردن با بعضی همکاران قدیمی مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

سحر زکریا

سحر زکریا از بازیگران محبوبی است که در سال ۷۲ و با فیلم «در پناه تو» پا به عرصه بازیگری گذاشت. اما بسیاری از مردم او را با نقش‌هایی که در مجموعه‌های مهران مدیری بازی کرده است، به یاد می‌آورند. در حال حاضر چند سالی می‌شود که نقش جدیدی از او در هیچ فیلم و سریالی ندیده‌ایم و چیزی از این بازیگر نشنیده‌ایم تا اینکه صبرش به سر آمد و در پست اینستاگرام خود به این سکوت‌ها پایان داد.

بیشتر بدانید : سحر زکریا، مهران مدیری را به باد انتقاد گرفت: زنده به گورم کردید!+ عکس


مهران مدیری و سحر زکریا
مهران مدیری و سحر زکریا

او با گلایه‌مندی به مهران مدیری گفت: «آقای مدیری عزیز برام بسیار قابل احترامید، ولی چند وقتی که از شما مصاحبه‌هایی می‌بینم که ذهنم را مشغول کرده است، شما در یکی از مصاحبه‌هایتان گفتید به آن آدم سر چهارراه فکر می‌کنید، ولی چطور به تیمی که سال‌ها با شما کار کردند، فکر نمی‌کنید؟! که در این روز‌های سخت چگونه زندگی می‌کنند»

بهنوش بختیاری

پس از انتشار پستی از جانب سحر زکریا در انتقاد به عدم توجه مهران مدیری به او و کم کار شدنش، بهنوش بختیاری در یک استوری اینستاگرامی، واکنش نشان داد.

بهنوش بختیاری و مهران مدیری
بهنوش بختیاری و مهران مدیری

این بازیگر نوشت: «روزی که زیرآب همکارانتان را می‌زنید که جز خوبی برای شما کاری نکرده‌اند، منتظر قانون کائنات باشید؛ اتفاقا من هم تو کار‌های این کارگردان عزیزمان نیستم، ولی گله‌ای ندارم، ایشان مختار هستند که من را انتخاب کنند یا نه، ولی این نامردی است که بعضی ‌ها هرچه که دارند از ایشان است، بعد می ‌آیند می‌گویند، چون با این کارگردان کار کردیم کم کار شدیم. از هر دستی بدهی، از همان دست می‌گیری.»

بیشتر بدانید : ماجرای رابطه نامشروع سحر زکریا با مهران مدیری و واکنش بهنوش بختیاری + عکس

محمد شیری

 محمد شیری از همکاران قدیمی دیگر مدیری هم در مصاحبه‌ای گفت: «مهران‌مدیری که من  می‌شناسم، این مهران، نیست! برای بازیگرانش تاریخ مصرف می‌گذارد و قبل از من خیلی‌های دیگر مثل سعید پیردوست و هدایتی‌ها بوده اند! اخلاق مهران همین است.

محمد شیری و مهران مدیری
محمد شیری و مهران مدیری

البته مهرانی که من می‌شناختم با این مهران امروزی فرق دارد. حرفی با مهران مدیری ندارم و اگر از من دعوت هم بکند، با او کار نمی‌کنم، چون برای افراد تاریخ مصرف می‌گذارد و گذشته اش را فراموش کرده است.»

بیشتر بدانید : بازیگر «شب‌های برره» چرا از مهران مدیری دلخور است؟

سعید پیردوست

سعید پیردوست در کارگاه علوی حسن هدایت به ایفای نقش پرداخت، اما در «پاورچین» مهران مدیری یکدفعه سرِزبان‌ها افتاد. اما پیش از آن در آثار کارگردانی همچون مسعود کیمیایی به ایفای نقش پرداخته و امروز کم‌کارترین روز‌های دوران کاری خود را سپری می‌کند.

سعید پیردوست و مهران مدیری
سعید پیردوست و مهران مدیری

پیردوست گفت: سحر زکریا به خوبی گفته و نوشته، البته ما از مهران مدیری توقعی نداریم که ما را مثل گذشته به کارهایش دعوت کند، اما حداقل می‌تواند احوالی از ما بپرسد و جویای حال‌مان باشد. مدت‌ها است از ایشان خبری ندارم. برای من سنگین است که بعد از ۱۳، ۱۴ سال کار کردن ما را به گونه‌ای اخراج می‌کنند. بسیاری این روز‌ها به من گفتند که چرا با مهران مدیری کار نکردم،، چون بعد از «قهوه تلخ» دعوت نشدم. البته شاید شرایط هم به این‌گونه رقم خورده است. با این حال برای او احترام قائلم و دوستش دارم.

بیشتر بدانید : نمیدانم چرا مهران مدیری دیگر با من کار نمی کند!؟

ساعد هدایتی

ساعد هدایتی دیگر بازیگری است که این روزها دیگر در کنارِ‌ مدیری نیست. کسی که مثل سیامک انصاری از نزدیکان اصلی مهران مدیری محسوب می‌شد.او گفت: مهران مدیری مسیر خود را عوض کرده است، این روزها بیشتر به بازیگری می‌پردازد و نوع برنامه‌های تولیدی وی نیز همچون گذشته نیست، البته سریال هیولا را ساخت اما از تیم همیشگی خود استفاده نکرد.

هدایتی تأکید کرد: درست است که هنوز هم بپرسند کدام نقش را به شکل خاص دوست دارم، می‌گویم نقشم در مرد هزار چهره اما من نقش‌های جدی زیادی بازی کرده‌ام و به طور کلی، این نوع نقش‌ها را بیشتر می‌پسندم.

بیشتر بدانید : چرا ساعد هدایتی از ساخت دورهمی توسط مهران مدیری ناراحت است؟

بیشتر بدانید : ساعد هدایتی: هنوز طلبم از "شب های برره" و "قهوه تلخ" مهران مدیری را نداده اند!
 

تا به حال بعضی بازیگران از این موضوع که نقش‌ها در مهمانی‌ها تقسیم می‌شود انتقاد کرده و درباره حضور کمرنگ در سینما و بازیگری چنین روایتی داشته‌اند، حتی اگر این موضوع که چندان بعید هم به نظر نمی‌رسد حقیقت داشته باشد، انگشت اتهام از مهران مدیری برداشته می‌شود و نمی‌توان فقط و فقط او را مقصر اول و آخر دوری اجباری تعدادی از چهره‌ها از عرصه بازیگری دانست.

 

بیشتر بدانید : از بهنوش بختیاری تا شقایق دهقان: زنانی که مهران مدیری سرنوشتشان را تغییر داد! + عکس

بیشتر بدانید : همه ستارگانی که با مهران مدیری کارشان را شروع کردند!

بیشتر بدانید : مهران مدیری از فروشگاه رفاه چقدر پول گرفته تا سفیر شود ؟ + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir