بهترین بازیگران در نقش ابرشروران جذاب سینما + تصاویر
 بازی برخی از بازیگران در نقش ابرشروان گاهی اوقات آنقدر درخشان و تاثیرگذار است که تا مدت‌ها در تاریخ سینما جاودان می‌ماند. در ادامه به معرفی بازیگرانی که در نقش ابرشروران سینما درخشیدند می پردازیم

۱۰ بازیگری که در نقش ابرشروران بی‌نقص ظاهر شدند

شخصیت‌های منفی یا به‌اصطلاح همان ویلن‌ها و ابروشروران بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از داستان‌ها هستند و به‌خصوص با حضورشان در مقابل قهرمان‌ها هیجان بیشتری به فیلم‌ها و سریال‌ها تزریق می‌کنند. بازی برخی از بازیگران در نقش ابرشروان گاهی اوقات آنقدر درخشان و تاثیرگذار است که تا مدت‌ها در تاریخ سینما جاودان می‌ماند.

بیشتر بدانید : محبوب ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما + عکس و دیالوگ های برتر

هیث‌ لجر فقید یکی از بهترین مثال‌ها در این باره است که با بازی به‌یادماندنی خود در نقش جوکر فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight) به کارگردانی کریستوفر نولان در ذهن تمام مخاطبان ماندگار شده و هنوز هم با احترام از او یاد می‌شود. بازی تاریخی هیث لجر در شوالیه تاریکی اهمیت شخصیت خاصی را برای مخاطبان روشن کرد: آنتاگونیست. اگرچه بینندگان عمدتا با شخصیت‌های شرور مخالف هستند، اما نمی‌توان انکار کرد که تماشای اجرای خوب از یک شخصیت ابرشرور چقدر جذاب است.

چهره‌های تاریخی در قرن گذشته هالیوود استعدادهای خود را در این موضوع به کار گرفته‌اند: توانایی به تصویر کشیدن ماهیت شخصیت‌های کامیک بوک‌ها در حالی که یک نمایش کاملا جدید را برای کسانی که با منبع آشنا هستند ارائه می‌دهند. چه قبل از اجرای لجر و چه بعد از آن، بازی‌های خیره کننده‌ای از بهترین ویلن‌های کامیک‌ها ارائه کرده اند.

۱۰. ویلم دفو در نقش گرین گابلین افسانه‌ای است

یک از کاتالیزورهای اولیه برای تغییر در سینمای ابرقهرمانی، فیلم مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی است. این فیلم در سال ۲۰۰۲ اکران شد که با موفقیت این شخصیت را اقتباس کرد و در عین حال نشان داد که چرا او بسیار محبوب است.

حضور توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر بخش عظیمی از این سه‌گانه را در بر می‌گیرد، اما آنتاگونیست‌های بعدی چیزهای زیادی یاد گرفتند که باعث می‌شد بتوانند شخصیت نورمن آزبورن ویلم دفو را بهتر تجسم کنند.

ویلم دفو در نقش گرین گابلین
ویلم دفو در نقش گرین گابلین

دکتر آزبورن یک شخصیت علمی درخشانی بود که نیمی از او به گرین گابلین (یکی از دشمنان مرد عنکبوتی) تبدیل شده بود. بخش زیادی از این نمایش فوق‌العاده به هنر بازیگری و تعهد کاری ویلم دفو برمی‌گردد. شخصیت او دیوانه، دلسوز و به طرز لذت‌بخشی شیطان صفت است. طرز صحبت و رفتار او بسیار سرگرم‌کننده است، به طوری که این روزها حتی الگوهای رفتاری متعددی (میم‌های مشهور) را در عصر اینترنت گسترش داده است.

ویلم دفو بار دیگر با شخصیت محبوب گرین گابلین به فیلم Spider-Man: No Way Home بازگشت و باعث شد تا خاطرات طرفداران از سه‌گانه مرد عنکبوتی سم ریمی دوباره زنده شود.

۹. دکتر اختاپوسِ آلفرد مولینا فراتر از انتظارات عمل کرد

آلفرد مولینا باید به نوعی همان راه ویلم دفو را در نقش دکتر اختاپوس خود ادامه می‌داد و حقیقتا کار سختی در پیش داشت. با این حال، مولینا برخلاف همه شانس‌ها، اوتو اکتاویوس را به گونه‌ای برای مخاطبان جذاب می‌کند که شبیه یک پژواک ساده از رابطه پارکر و آزبورن نیست.

دکتر اختاپوسِ آلفرد مولینا
دکتر اختاپوسِ آلفرد مولینا

اکتاویوس واقعا یک شخصیت غم انگیز است که در نتیجه نمایش ناموفق خود همسرش را از دست می‌دهد و به بازوهای مکانیکی خود چسبیده باقی می‌ماند. Doc Ock مانند گرین گابلین دیوانه نیست، اما او آن را به وسیله شخصیت‌های موفقی که Spider-Man 2 را تشکیل می‌دهند جبران می‌کند. مولینا در این نقش به قدری نمادین و ماندگار بود که کوین فایگی می‌خواست تنها خود آلفرد مولینا را برای ایفای نقش مجدد دکتر اختاپوس به No Way Home برگرداند.

۸. ایان مک‌کلن در نقش مگنیتو هم الهام‌بخش است و هم ترسناک

تاکنون دو بازیگر فوق‌العاده، یعنی ایان مک‌کلن و مایکل فاسبندر نقش مگنیتو را بازی کرده‌اند. نظر طرفداران درباره این دو بازیگر باتوجه به فیلم‌های مورد علاقه‌شان در فرانچایز مردان ایکس متفاوت است، با این حال، در نهایت، احترام و عشق به منبع اصلی در اقتباس‌های داستان‌های کامیک اهمیت دارد.

به این ترتیب، اریک لِنشِر (مگنیتو) با نقش‌آفرینی ایان مک‌کلن در مواردی نسبت به فاسبندر برتری دارد. نه‌تنها اولین تصویر از نسخه کامیک مگنیتو است، بلکه شباهت‌هایی به گرین گابلین ویلم دفونیز دارد.

ایان مک‌کلن در نقش مگنیتو
ایان مک‌کلن در نقش مگنیتو 

این شخصیت به آغاز شکوفایی ابرقهرمانی مدرن در هالیوود کمک کرد. مک‌کلن نیز با ایفای نقش شخصیت‌های نمادین در حرفه خود مشهور است و مگنیتو یکی از نمونه‌های بارز این مثال است.

۷. تام هیدلستون در نقش لوکی، نمایش جدیدی از ابرشروران ارائه داد

تحولات اخیر در دنیای سینمایی مارول، لوکی را به یک ضدقهرمان در سریال خود (Loki) تبدیل کرده است، جایی که او برای نجات جهان چندگانه مبارزه می کند. صرف نظر از این، نقش اصلی این شخصیت در فیلم Thor سال ۲۰۱۱ و انتقام‌جویان (در سال ۲۰۱۲)، او را به عنوان خدای شرارت در MCU معرفی کرده است.

 تام هیدلستون در نقش لوکی
تام هیدلستون در نقش لوکی

تام هیدلستون هرجا که باشد در نقش لوکی می‌درخشد. رقابت برادرانه او با ثور به شرارت و در نهایت رستگاری او در Thor: Ragnarok دامن می‌زند. حضور قدرتمند هیدلستون به هر کلمه‌ای که از دهان لوکی خارج می‌شود، جذابیت غیرقابل انکاری می‌دهد و او هنوز هم به زعم برخی به عنوان بهترین شرور MCU تا به امروز شناخته می‌شود.

۶. وینسنت دن آفریو شخصیت کینگ‌پین را به طور کامل درک کرد

کینگ‌پین با نقش‌آفرینی وینسنت دن آفریو در حاشیه دنیای سینمایی مارول، در کوچه پس کوچه‌های تاریک آشپزخانه جهنم در Daredevil نتفلیکس آغاز شد. با شباهت زیادی که به وسلی اسنایپس در فیلم Blade وجود دارد، دن آفریو با به تصویر کشیدن ویلسون فیسک به عنوان یکی دیگر از ویلن‌های کامیک بوک‌ها بسیاری را تحت تأثیر قرار داد و زمینه جدیدی را برای ابرشروران ایجاد کرد.

وینسنت دن آفریو در شخصیت کینگ‌ پین
وینسنت دن آفریو در شخصیت کینگ‌ پین

محبوبیت سریع این بازیگر در نقش کینگ‌پین باعث شد تا او در یک جهان بزرگ‌تر و مناسب‌تر حضور داشته باشد. وقتی دن آفریو در سریال Hawkeye حضور پیدا کرد، طرفداران به آرزوی خود رسیدند و به این ترتیب می‌توانند انتظار ماجراهای بیشتری را در آینده برای رئیس جنایتکار داشته باشند.

۵. جاش برولین تانوس را به یک نیروی غیر‌قابل‌ توقف تبدیل کرد

«تانوس درست می‌گفت.» با این ایستراگ در قسمت افتتاحیه سریال Hawkeye، میراث تایتان دیوانه در دنیای ابرقهرمانان توسط مخالفان و حامیان او تثبیت می‌شود. بحث‌های پیرامون اعمال او، هم در MCU و هم زندگی واقعی و کل حماسه Infinity که منجر به دخالت او می‌شود، به نقش بزرگ و مهم او اشاره دارد.

جاش برولین در نقش تانوس
جاش برولین در نقش تانوس

جاش برولین با استفاده از تمرکز کاملی که از Avengers: Infinity War به دست آورد، روی رشد عاطفی تانوس کار کرد و در حالی که او در کیهان برای یافتن سنگ‌های بی‌نهایت تلاش می‌کرد، یک حضور جذاب و هیجان‌انگیز را برای این شخصیت شرور به ارمغان می‌آورد. برولین قبل از بازی در این نقش، یک هنرپیشه معتبر در هالیوود بود، اما به خاطر بازی وفادارانه، اعتبار قابل توجهی در دنیای کامیک بوک‌ها به دست آورد. این بازیگر صداپیشگی نسخه انیمیشنی این شخصیت را انجام داده و همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است دوباره در آینده به این نقش بازگردد. تا زمانی که برولین باشد، از تانوس به شایستگی یاد می‌شود.

۴. مارگو رابی در نقش هارلی کوئین ماندگار شد

مارگو رابی که اغلب به عنوان تنها نقطه روشن در میان مسائل و مشکلات فیلم جوخه انتحاری ( اکران در سال ۲۰۱۶) شناخته می‌شود، در نقش روانپزشک دیوانه‌ که ابرشروری به نام هارلی کویین تبدیل شده، بازی جذابی ارائه می‌دهد.

اگرچه این شخصیت اخیرا به مجموعه داستان‌های کامیک بتمن اضافه شده، اما هارلی از زمان اولین حضور خود در سال ۱۹۹۲، توجهات زیادی را از سمت طرفداران به سوی خود جلب کرده است. اولین ماجراجویی لایو اکشن این شخصیت، درک مارگو رابی را از هارلی کوئین واقعی نشان داد و به نوعی تنها نسخه وفادار به شخصیت اصلی محسوب می‌شود.

 مارگو رابی در نقش هارلی کوئین
 مارگو رابی در نقش هارلی کوئین

رابی در دنیای توسعه یافته دی سی، حداقل در پرده سینما، بیش از جوکر (جرد لتو) زندگی خود را به نمایش گذاشته و به اندازه کافی محبوبیت پیدا کرده است که همین حضور او در دو اسپین آف از آن فیلم اصلی را تضمین می‌کند. اگر نسخه قطعی برای هر ابرقهرمان سینمایی وجود داشته باشد، بدون شک باید منتظر حضور مارگو رابی در نقش هارلی کوئین باشیم.

۳. جیک جیلنهال به یکی از ویلن‌های به‌یادماندنی مرد عنکبوتی تبدیل شد

زمانی که جیک جیلنهال برای نقش کوئنتین بک (میستریو) در فیلم Spider-Man: Far From Home انتخاب شد، طرفداران هم هیجان‌زده و هم محتاط بودند.

جیک جیلنهال در نقش کوئنتین بک
جیک جیلنهال در نقش کوئنتین بک

این بازیگر بیش از حد توانمند است، اما انتخاب میستریو به عنوان شخصیت منفی اصلی، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد، چراکه به تصویر کشیدن چنین شخصیت شروری در فیلم بسیار دشوار بود. با کارگردانی جان واتس در راس کار، جیلنهال موفق شد بین دو بُعد از شخصیت میستریو به خوبی تفاوت ایجاد کند و در پی آن نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرد.

۲. لکس لوترِ جین هکمن با سوپرمن کریستوفر ریو مقابله می‌کند

قبل از اسپایدرمن و مردان ایکس، دی سی کامیکس در عرصه سینما حکمرانی می‌کرد. در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی، فیلم‌های سوپرمن با بازی کریستوفر ریو فقید در نقش کریپتونین پر سرو صدا بودند. در مقابل او دشمنی به همان اندازه قاطع در نقشی است که او ایفا می‌کند: لکس لوتر، که توسط جین هکمن جذاب به تصویر کشیده شده است.

لکس لوترِ جین هکمن
لکس لوترِ جین هکمن

گویی این شخصیت شرور از همان صفحات اکشن کامیکس به پرده سینماهای سراسر جهان پا گذاشته است. او خود شیفته و در عین حال بسیار دوست‌داشتنی است زیرا در هر قدم مرد فولادی را تعقیب می‌کند و به دنبال نابودی دشمنش است. هکمن تضادی را با تصویر اخیر جسی آیزنبرگ از لکس در دنیای دی‌سی ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این شخصیت می‌تواند به همان اندازه که خودش را جذب می‌کند، جذاب باشد.

۱. آنتونی استار شخصیت Homelander را به خوبی توصیف کرده است

دنیای بدبینانه سریال The Boys بدون شک واقع‌گرایانه‌ترین تصویر از نحوه رفتار ابرقهرمانان است. اگر بخواهیم منصف باشیم، این شخصیت قصد دارد هدف شرکتی که او را به دنیا آورد (Vought International)، محقق کند و منافع آن ها را بر خیر و صلاح ساکنان زمین ترجیح می‌دهد. با این حال، با گذشت زمان آشکار می‌شود که حتی ووت (Vought) به سختی می‌تواند او را کنترل کند.

 آنتونی استار در نقش شخصیت Homelander
آنتونی استار در نقش شخصیت Homelander

آنتونی استار، بازیگر این نقش، اجرای هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهد که توانایی مخرب یک شخصیت شیطانی سوپرمن را تقویت می‌کند. از زمان بازی Injustice: Gods Among Us، این اولین بار است که مخاطبان شاهد یک نسخه قوی از شخصیت هوملندر، این ابرشرور کهن در دنیای دی سی بودند. 

 

بیشتر بدانید : از مایکل داگلاس تا آنتونی هاپکینز: بازیگران نقش منفی که اسکار گرفتند + عکس

بیشتر بدانید : بهترین شخصیت های منفی برنده جایزه اسکار + عکس

بیشتر بدانید : شرورترین و خوفناک ترین شخصیت های منفی تاریخ سینما که هرگز فراموش نمی شوند + تصاویر

بیشتر بدانید : برترین فیلم ها با شخصیت های شرور، ولی دوست داشتنی + عکس (قسمت اول)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: vigiato.net