نشست خبری فیلم سینمایی "طعم شیرین خیال" در برج میلاد برگزار شد.

نشست رسانه ای فیلم سینمایی "طعم شیرین خیال" با حضور کمال تبریزی (کارگردان) نازنین بیاتی (بازیگر) بهرام دهقانی ( تدوینگر) علی تبریزی ( فیلمبردار)  و محمد علی حسین نژاد ( تهیه کننده ) برگزار شد . 

اجرای این نشست بر عهده شاهین امین است . 

کمال تبریزی درباره ساخت یک فیلم محیط زیستی توضیح داد : من از خیلی وقت پیش مساله محیط زیست دغدغه ام بود و در تلاشیم انجمنی در رابطه با این موضوع تاسیس کنیم . تا مردم را با آینده ی خطرناکی که در انتظارمان است آگاه کنیم .

محمدعلی حسین نژاد گفت : حدود 10 سال پیش من با خانواده ای روبرو شدم که پدر عاشق دخترش بود و به بهانه های مختلف خواستگارهای دخترش را رد می کرد.و این سوژه از همان موقع در ذهن من پرورانده شد . 

تبریزی گفت : به نظر من چیزهای خوب را ما در این کشور فقط می توانیم در خیالمان ببینیم . و همه باید سعی کنیم تا آنها را در زندگی تبدیل به واقعیت کنیم . چیزی که شما در این فیلم می بینید یک خیال است . ما جهان سومی ها فقط می توانیم تصور کنیم که چه آرمانهایی می خواهیم داشته باشیم و بس. آرای مردم به این فیلم خیلی امیدوار کننده بود

نازنین بیاتی گفت : من سعی کردم در اینگونه نقش ها کلیشه نشوم . آقای نادر فلاح مشاوره لهجه من بودند که همین باعث می شد حس پدر دختری بیشتری بین ما شکل بگیرد .

کمال تبریزی افزود : مهم ترین مخاطب این فیلم مردم عادی هستند . و من هم این فیلم را برای مخاطب عام ساختم ، برای مردم عادی کوچه و بازار. تا بتوانند با طبیعت ارتباط بهتری برقرار کنند . من در سفری که به ژاپن داشتم اصلا آشغالی در روی زمین پیدا نمی کردم . حتی یک سطل آشغال هم در سطح شهر وجود نداشت . وقتی موضوع را جویا شدیم فهمیدیم هر کس زباله خود را باخود حمل می کند تا به منزل برود . واین خیلی موضوع عجیبی برای ما بود. .

علی تبریزی در رابطه با فیلمبرداری این فیلم گفت : به نطر من "موشن کمیک" ها به فضای فیلم خیلی کمک کرد . اگر ما میخاستیم این سکانس ها را واقعا فیلمبرداری کنیم باید خیلی از افکت استفاده می کردیم . که این اصلا زیبا نبود .

تبریزی افزود : اصولا کمیک موشن بر اساس طراحی و دکوپاژ شکل می گرفت . اما فیلمبرداری با دوربین در این مدل طراحی استفاده نمیشد. حرکات دوربینی که شما در این فیلم می دیدید با چیدن ریل انجام می گرفت . اما در تصویر دیده نمی شد چون در صحنه نهایی این ریل ها پاک شده بود . 

غیبت شهاب حسینی در این نشست از موضوعات جالب توجه بود که کمال تبریزی گفت ایشان سر صحنه فیلمبرداری هستند و خیلی دوست داشتند به این مراسم بیایند. 



تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات


مطالب پیشنهادی :
تصاویر حضور پرشور بازیگران در روز ششم جشنواره فجر33

تصویر این روزهای نیکی کریمی
حاشیه های روز ششم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد
حرکت توهین آمیز تلویزیون !!
گزارش تصویری از حضور رامبد جوان در فرش قرمز فیلم "آزادی مشروط"