این طرح به مدت 500 سال زیر دست نوشته ای مخفی مانده بود اما در نهایت توسط پیرو آنجلا، روزنامه نگاری که...

تصویر کشف شده با تصاویری که داوینچی در سنین بالاتر از خود ترسیم کرده مطابقت دارد.
کارشناسان اعلام کرده اند طرحی که در یکی از دفترچه های متعلق به لئوناردو داوینچی پیدا شده احتمالا تصویری است که او از صورت خود کشیده است.
این طرح به مدت 500 سال زیر دست نوشته ای مخفی مانده بود اما در نهایت توسط پیرو آنجلا، روزنامه نگار در عرصه مسائل علمی کشف شد.
پس از ماه ها تلاش برای ترمیم این طرح، تصویر به دست آمده با استفاده از روشهای مورد استفاده در تحقیقات جنایی به نحوی تغییر داده شد که تاثیرات افزایش سن در آن هویدا گردد و سپس با تصاویری که لئوناردو داوینچی در سنین بالاتر از چهره خود ترسیم کرده بود، مورد مقایسه قرار گرفت.
یافته های حاصل از این مقایسه در کانال تلویزیونی RAI ایتالیا به نمایش گذاشته شد.
آقای آنجلا در بیانیه ای که از طریق سایت اینترنتی RAI منتشر شد اعلام کرد او ابتدا متوجه وجود شکلی شبیه به بینی در زیر نوشته های داوینچی در دفترچه "پرواز پرندگان" او شد.
کار طاقت فرسای ترمیم، چهره مردی جوان تا میانسال با موی بلند و ریش کم پشت را هویدا کرد که به نظر می رسید غرق در تفکر است.
آقای آنجلا گفت او این تصویر را با یکی از رسم های شناخته شده داوینچی از صورت خود (متعلق به سنین بالاتر او) مقایسه و درباره آن با جراحان صورت و کارشناسان جنایی پلیس مشاوره کرد که همه آنها وجود شباهت هایی واضح را تایید کردند.
پروفسور کارلو پدرتی، که تحقیقات او درباره داوینچی از شناخته شده ترین تحقیقات به شمار می رود و با این پروژه همکاری کرده، گفت او "کاملا متقاعد شده" که این تصویر متعلق به دوران جوانی داوینچی است.
او گفت اگر صحت این یافته تایید شود، نقاشی کشف شده در مطالعه آثار و افکار لئوناردو داوینچی نقشی مهم ایفاء خواهد کرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: bbc.co.uk