از بهاره رهنما تقدیر می‎شود +به پیشنهاد دخترم کتاب نوشتم!
بهاره رهنما بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته ۲ عنوان کتاب از وی منتشر شده است، بیان کرد معرفی هنرمندان اهل مطالعه و نوشتن باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی بین مردم می شود.

کتاب بهاره رهنما پرفروش ترین مجموعه داستان سال شد

خانه هنرمندان ایران و خانه کتاب، نخستین جشن «سینما و کتاب» را به مناسبت روز سینما شنبه ۲۱ شهریور، در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کنند. این مراسم به منظور تجلیل از سینماگرانی که در سال ۹۳ - ۹۴ مؤلف کتاب بوده‌اند و با حضور اهالی سینما، هنرمندان حوزه‌های مختلف و علاقه‌مندان به هنر و با هدف تشویق و ترغیب اهالی سینما به نوشتن کتاب و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه، برگزار خواهد شد.

بهاره رهنما بازیگر، کارگردان، نویسنده و شاعر که قرار است در این مراسم مورد تقدیر قرار گیرد در آستانه برگزاری این جشن گفت: معتقدم هر گردهمایی‌ در این شهر که منجر شود آدم‌هایی که هدف‌های مشترک فرهنگی دارند حتی برای یک فرصت کوتاه هم که شده کنار هم جمع شوند، قابل تقدیر است. هنرمندان در این گردهمایی ها علاوه بر اینکه تشویق و تحسین می‌شوند، احساس خوبی نسبت به کار خوبی که کردند و زحمتی که کشیدند برایشان به وجود می‌آید و نسبت به کار دوستان دیگرشان نیز اطلاع پیدا می‌کنند و می‌توانند در مورد آنها صحبت کنند.

این هنرمند افزود: شتاب زندگی شهری و زندگی مدرنی که در کلان شهری مثل تهران شاهد آن هستیم و همچنین شتاب جنس زندگی‌ای که سینماگران و هنرمندان دارند واقعا این فرصت را نمی‌دهد که ما بتوانیم در طول سال یکدیگر را ببینیم، از کارهای هم مطلع شویم و بتوانیم از هم یاد بگیریم در نتیجه این گردهمایی برای ما فرصت خیلی خوبی است تا برای لحظاتی روی کار همکاران‌مان تامل کنیم و ببینیم در دنیایی که برای ما جالب و جذاب است، چه اتفاقات فرهنگی دیگری رخ می دهد.

رهنما در ادامه با اشاره به دو کتابی که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به بازار نشر عرضه کرده است، عنوان کرد: کتابی به نام «مالیخولیای محبوب من» که پرفروش‌ترین مجموعه داستان سال شد در سال ۹۳ منتشر شد و چندین جایزه‌ از جمله جایزه ادبی «نقد حال» را گرفت. این جشنواره در کرمانشاه برگزار می شود و در آن توسط پیامک‌های مخاطبین، پرمخاطب‌ترین مجموعه داستان انتخاب شده و همین موضوع خیلی برای من جذاب بود چون مستقیم از طرف مردمی که کتاب را خوانده بودند رای‌گیری و انتخاب انجام می شد. این سومین مجموعه داستان من بود که در یک سال به چاپ هفتم رسید. بعد از آن، امسال کتاب مجموعه شعرم را منتشر کردم با عنوان «زن باران پای به جاده زدن» که البته مجموع ۲۰ سال شعرهای کوتاه و سپیدی است که در کنار داستان‌هایم لحظاتی به صورت شعر خلق شدند و به پیشنهاد دخترم که خیلی شعر دوست دارد، آنها را جمع‌آوری و منتشر کردم. هر دوی این کتاب‌ها توسط انتشارات نگاه به بازار عرضه شده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه کتاب و شعر نسبت به سینما، مخاطب را بیشتر با زندگی خصوصی هنرمند مورد علاقه اش آشنا می‌کند، اضافه کرد: اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم شاید برای عامه مردم اینکه سینماگران چقدر اهل مطالعه هستند خیلی جذاب نباشد اما برای قشر فرهنگی‌ای که دنبال یک سینماگر متفاوت و با نگاه و دیدگاه فرهنگی هستند، قطعا آشنا‌ شدن با هنرمندانی که در کنار کار اصلی‌شان، اهل مطالعه، نوشتن و زندگی با دغدغه‌های متفاوت هستند حتما خیلی جذاب است و این جشن‌ کمک می‌کند مخاطبینی از این دست دغدغه‌های هنرمند مورد علاقه خودشان را بیشتر بشناسند.

بازیگر نمایش «انگار در چشمان تو اسب می دود» ادامه داد: علاوه بر این به دلیل اینکه سطح مطالعه در شهر و کشور ما متاسفانه خیلی پایین است، هر چیزی که آدم‌های محبوب را در زمینه مطالعه به مردم نزدیک‌تر کند و این الگو را به مردم نشان دهد که هنرمندان اهل نوشتن و مطالعه هستند و یا چیزی نوشته‌اند که شما که دوست‌شان دارید آن را بخوانید، کاری است در راستای فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه و کتاب‌خوانی و فکر می‌کنم روش بسیار موثری نیز هست.

بهاره رهنما در پایان درباره همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه کتاب در برگزاری نخستین جشن «سینما و کتاب»، گفت: معتقدم این جشن اتفاقی دل‌گرم‌کننده و شادی‌آوری برای روحیه هنرمندان است که به هر حال روحیه حساسی است و نیاز به تشویق دارد و باز هم تاکید می‌کنم گرد هم آمدن آدم‌هایی که به نظر مردم احتمالا هر روز یکدیگر را می‌بینید ولی در واقعیت شاید باید سالیان سال بگذرد تا در یک کار با هم همکاری کنند اتفاق فرهنگی و شیرینی محسوب می‌شود.

نخستین جشن «سینما و کتاب» با همکاری خانه سینما، عصر شنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com