شوخی جنسی در افتتاحیه کن 2016 با وودی آلن!!
در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کن 2016 یکی از مجریان برنامه یک شوخی جنسی با وودی آلن کرد که با تعجب حاضران همراه شد.

سو استفاده جنسی وودی آلن

 افتتاحیه شصت‌ونهمین دوره جشنواره کن 2016 با نمایش فیلم «کافه‌ سوسایتی» از وودی‌ آلن رقم خورد، اما این کارگردان در شب مراسم افتتاحیه هدف یک جوک نامناسب با موضوع آزار جنسی قرار گرفت.
مراسم افتتاحیه جشنواره کن با حضور وودی آلن و عوامل فیلم «کافه سوسایتی» برگزار شد. در این مراسم لوران لافیت با کنایه خطاب به وودی آلن گفت : «با وجود اینکه به جرم آزار جنسی در آمریکا متهم نشدی، اما چند فیلمت را در اروپا فیلمبرداری کردی. این خیلی خوب است.»

این جوک حاضران در کاخ جشنواره را غافلگیر کرد، و بسیاری این جمله را کنایه‌ای به وودی آلن و مقایسه او با رومن پولانسکی کارگردان برنده اسکار برداشت کردند. پولانسکی پس از اینکه در آمریکا به جرم رابطه‌ جنسی غیرقانونی با یک فرد زیر سن قانونی محکوم شد، به اروپا گریخت و از آن پس در اروپا به فیلمسازی ادامه داد.

دیلان فارو دختر میا فارو بازیگر آمریکایی ادعا می‌کند که در کودکی از سوی وودی آلن مورد آزار جنسی قرار گرفته است. آلن همواره با شدت این اتهام را بی‌اساس خوانده و رد کرده است.
لوران لافیت کمدین فرانسوی یکی از بازیگران درام «ال» به کارگردانی پل ورهوفن است. «ال» فیلمی با موضوع تجاوز و آزار جنسی است که هفته آینده در جشنواره کن نمایش داده می‌شود.

شگفت اینکه حاضران چند دقیقه پیش از شوخی‌های لافیت ایستاده و این کارگردان 80 ساله سینما را تشویق کرده بودند.
«کافه سوسایتی» نسبت به دیگر آثار اخیر وودی آلن مانند «مرد بی‌منطق» که سال گذشته در کن نمایش داده شد، با بازخوردهای بهتری رو‌به‌رو بود. این فیلم از 15 جولای در آمریکا اکران می‌شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir