عروسک های محبوب در شهر برای داشتن چهارشنبه سوری آرام!/از جناب خان تا زی زی گولو
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از اکران طرح‌های فرهنگی با عنوان چهارشنبه سوری بدون خطر خبر داد .

چهار شنبه سوری بی خطر با حضور شخصیت های عروسکی در شهر

 عیسی علیزاده با بیان اینکه در آستانه «چهارشنبه‌سوری» تصویر تعدادی از عروسک‌های محبوب نسل‌های مختلف از فیلم‌ها و سریال‌هایی چون «شهر موش‌ها»، «زی‌زی‌گولو»، «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «خونه مادربزرگه» و «جناب‌خان» بر بیلبوردهای شهری قرار گرفته‌اند، اظهارکرد:
در طرح‌های فرهنگی امسال از شخصیت‌های کارتونی شناخته شده استفاده کردیم تا تاثیرگذاری بیشتری در شهروندان داشته باشیم. با استفاده از این شخصیت‌ها تلاش کردیم تا با شعارهایی متفاوت مردم را به یک چهارشنبه سوری بدون خطر دعوت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این کار از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و با همکاری مرضیه برومند - کارگردان و مدیر خانه عروسک و جمعی از هنرمندان عروسکی انجام شده است،گفت:
این بیلبوردها با همکاری خانه عروسک و سازمان زیباسازی در آستانه «چهارشنبه سوری» تدارک دیده شده است و همه صاحبان معنوی و غیرمعنوی عروسک‌ها  همچنین صداپیشگان آن‌ها در این حرکت جمعی شرکت کنند.

به نقل از سایت شهرداری تهران به گفته  علیزاده در کنار این شخصیت‌ها، طرح های فرهنگی دیگری با هدف تشویق شهروندان به چهارشنبه سوری بدون خطر روی بیلبوردهای شهری قرار گرفته است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir