کیهان ملکی و پرستو صالحی حسابی از خجالت نوبخت درآمدند + فیلم
کیهان ملکی و پرستو صالحی در ویدیوهایی خطاب به دکتر نوبخت, از وی به شدت انتقاد نمودند.

لطفا شما پول هایی را که از مردم قلع و قمع کرده اید به بازار برگردانید

معمولا زبان کنایه آمیز بیش از زبان صریح و رک, توانایی حق مطلب را دارد, حداقل ما ایرانیان, معمولا عنایت بیشتری نسبت به سخنان کنایه آمیز, نسبت به سخنان صریح داریم.

پرستو صالحی در واکنش به دکتر نوبخت که از مردم درخواست نموده بود, که پول ها و ارزهای شان را به بازار بیاورند, تا گردش سرمایه اتفاق بیفتد, ویدیویی را ضبط نمود؛ و در آن پس از نشان دادن چند قطعه طلا, خطاب به دکتر نوبخت گفت:

این تمام طلاهای من است, آیا نیاز دیگری برای رفع مشکلات کشور ندارید؟ هر نیازی که دارید بفرمایید تا ما از طریق جمع آوری کمک های مردمی, به دست شما برسانیم ...

پرستو صالحی در ادامه افزود:

آقای روحانی گفته اند کسانی که سیاه نماییکنند مورد پی گرد قانونی قرار خواهند گرفت, این دیگر سیاه نمایی نیست, زرد نمایی ست.

البته پرستو صالحی میتوانست, با زبان تندتری خطاب به دکتر نوبخت, احساسش را بیان نماید. چرا که در وضعیت فعلی کشور, پول, طلا و ارز آن چنانی در نزد مردم عادی وجود ندارد, که اگر هم داشتند, معلوم نیست به پیشنهاد آقای نوبخت عمل مینمودند یا نه. چنانکه در زلزله کرمانشاه و یا جمع آوری کمک برای سیستان و بلوچستان, مردم به سلبریتی ها و خیریه ها بیش از مسئولین اعتماد کرده بودند. قطعا سلبریتی ها زین پس تلاششان را برای حفظ اعتماد مردم, دو چندان خواهند کرد. چرا که آن ها بیش از مسئولین به اهمیت مردم در حفظ موقعیت شان واقفند.

پرستو صالحی همواره سعی داشته از تریبون شهرتش جهت رساندن صدای مردم به گوش مسئولین استفاده نماید. البته این بار اول نیست که پرستو صالحی خطاب به دکتر نوبخت, جملاتی را از زبان مردم بیان می نماید. او چندی پیش در اعتراض به وضعیت آب سیستان و بلوچستان, نیز خطاب به دکتر نوبخت ویدیویی را ضبط نمود. که البته هیچ پاسخ, واکنش یا مساعدتی از سوی دکتر نوبخت اتفاق نیفتاد, اما در افزایش یافتن کمک های مردمی برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان , موثر واقع گردید.

کیهان ملکی نیز از جمله چهره هایی ست که هر چند دنبال کنندگانش در فضای مجازی چندان پرشمار نیستند, اما نسبت به مسائل روز سیاسی همواره واکنش نشان داده است. از جمله آنکه, همین دو روز پیش خطاب به دکتر نوبخت, بیاناتی صریح و تند را اظهار داشت. او گفت:

استاد(دکتر نوبخت) فرمایش نموده اند, مردم پول ها و طلاهای شان را به بازار بیاورند, لطفا شما هر آنچه را که در این چهل سال از اموال مردم, قلع و قمع نموده اید, و وارد حساب های تان در خارج از کشور کرده اید, برگردانید.

به هر حال هر بازیگری با زبان خود, نسبت به شرایط روز کشور, واکنش نشان می دهد. اینکه زبان رک و صریح, تغییر دهنده و بهبود بخش اوضاع جامعه است یا زبان کنایی و آمیخته به طنز  را باید در عمل دید . تا کنون دکتر نوبخت و نزدیکان شان نسبت به این دو بازیگر واکنشی نشان نداده اند!!!

نویسنده پگاه ماسوری


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ