حاشیه های سینمای ایران در سالی که گذشت + عکس
در این مقاله به مرور حواشی سینمای ایران در سال 97 می پردازیم

از شایعه طلاق رامید جوان تا حواشی بهاره رهنما

حاشیه و ابر برعکس هم رفتار می­کنند. ابر وقتی به پایین نگاه می‌کند و می‌بیند شما همه‌جا را خشک کرده‌اید، عبور می‌کند و می‌رود و بارانی نمی‌بارد، اما حاشیه برعکس عمل می‌کند. وقتی بالای سینمای ایران می‌رسد و می‌بیند که همه‌جا خشک است و سینما به‌سختی نفس می‌کشد، باریدن می‌گیرد و باریدنش بند هم نمی‌آید. میگویید نه، پس به حواشی سال گذشته سینمای ایران نگاهی بیندازید که از اخبار متن سینما هم خبرسازتر بوده‌اند و به‌اصطلاح ترند شده‌اند:

 پول کثیف

درحالی‌که عروس سفیر سابق، از الگوی مد و فشن سخن می‌گفت، پسر سفیر سابق، با همه سلبریتی­ ها وارد جنگ لفظی شده بود و با پدیده ژن خوب آشنا شدیم، بحث پول‌های کثیف در سینمای ایران داغ داغ بود. تقریباً تمام نشست‌های جشنواره فیلم فجر با سؤالاتی درباره سرمایه تأمین‌شده فیلم‌ها همراه بود و حالا حسین هدایتی ملقب به عابر بانک فوتبال، در حال محاکمه است و یکی از آخرین سرمایه‌گذاری‌هایش «ماه تی تی»، ابوالحسن داوودی است. «شهرزاد» هم که هنوز زیر سایه محمد امامی و اتهامات وی قرار دارد.

ازدواج، پشت ازدواج

مریم کاویانی که سال گذشته در مراسم ترحیم همسر رامین مهمان‌پرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه حضور یافته بود، به‌تازگی با مهمان‌پرست ازدواج کرد تا ثابت کند زندگی همیشه جریان دارد. این ازدواج هنری سیاسی با واکنش مهناز افشار هم همراه بود که خود قبلاً با ازدواج نیمه سیاسی‌اش حسابی جنجال به پا کرده بود. افشار در توییتر نوشت: “خدا رو شکر سیمرغ سعادت ازدواج سیاستمدارانه از روی شانه‌های من برداشته شد.”

دومین ازدواج مریم کاویانی با یک شخصیت سیاسی
دومین ازدواج مریم کاویانی با یک شخصیت سیاسی

الهام حمیدی و امیرحسین صدیق هم دیگر بازیگرانی بودند که امسال ازدواج کردند، اما ازدواجشان آن‌قدر پرسروصدا نبود. پرستو صالحی هم تا مرز تأهل رفت و بازگشت. درست مثل پولاد کیمیایی که تا مرز خداحافظی از سینمای ایران رفت و بعد پشیمان شد.

بهاره رهنما، بانوی حاشیه‌ها

بهاره رهنما هنوز با ازدواج جنجالی‌اش خوشحال و سرمست است. بعد از انتشار صحبت‌های دختر همسر اولش در فضای مجازی که ادعا می‌کرد پدرش به او توجهی نمی‌کند، بعد از لایوهای پشت سرهم اینستاگرام که قرار بود کتاب‌خوانی باشد اما هر چیزی بود جز کتاب‌خوانی و بعد از آنکه به عنوان باسوادترین بازیگر سینمای ایران برای چندمین بار توییت­هایش با غلط املایی همراه بود، دزدی از خانه رهنما آخرین جنجال این هنرپیشه بود.

bahareh-rahnama.jpg
بهاره رهنما

دزدی که مخاطبان فضای مجازی مرحله‌به‌مرحله در جریانش قرار داشتند و ردپای دزد را هم دیدند. درنهایت هم خانم رهنما با تبلیغ یک شرکت خدماتی، ما را در خانه‌تکانی عیدشان هم شریک کردند.

بیشتر بدانید : عکس های بهاره رهنما و همسرش در مراسم رونمایی از آلبومش

بازهم الهام چرخنده

الهام چرخنده هم که با چرخش ناگهانی‌اش خیلی‌ها را متعجب کرد، هرچند وقت یک‌بار یک جنجال اساسی آفریده است. این بار، شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو بود که با افشاگری علیه چرخنده بار دیگر نام او را بر سر زبان‌ها انداخت.

elham-charkhande.jpg
الهام چرخنده

شهربانو منصوریان ادعا کرد که چرخنده با قول پول و ماشین و امکانات مالی از او و خواهرانش خواسته است تا چادری شوند و حجاب برتر را تبلیغ کنند، اما بعداً همه وعده‌هایش را از یاد برده است. البته چرخنده هم ساکت ننشست و اعلام کرد که وعده‌های مالی‌اش صرفاً جنبه حمایت معنوی و روحی داشته است و خواهران منصوریان به میل و اراده خود چادر را انتخاب کرده‌اند و حرف‌هایش را درست متوجه نشده‌اند.

بیشتر بدانید : واکنش الهام چرخنده به ادعای جنجالی خواهران منصوریان + عکس

هدیه تولد؛ پاسپورت

وقتی بخش خبری ۲۰:۳۰ فهرستی بلندبالا از هنرمندان دو تابعیتی منتشر کرد، صدای اعتراض بسیاری از این هنرمندان و بازیگران درآمد. فریبرز عرب نیا با انتشار ویدیویی سخنان تندی به زبان آورد و این رویکرد را زیر سؤال برد. مهراب قاسم‌خانی که نام برادرش پیمان در این لیست بود، دلیل تأخیرهای همیشگی پیمان را شلوغی خروجی آمریکا به اتوبان صدر دانست!

سام درخشانی و دخترش
سام درخشانی و دخترش برکه

حمید فرخ نژاد هم که همیشه پست‌های اینستاگرامی­اش حسابی جنجال‌آفرین بوده است، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نه‌تنها سرمایه‌ای در آمریکا ندارد که در هزینه زندگی خانواده‌اش در آمریکا مانده است و صحبت‌های بعدش و واکنش‌های تندی که دریافت کرد باعث شد کامنت­های پستش را ببندد. سام درخشانی که به‌تازگی از تصاویر دخترش برکه رونمایی کرده است، در برنامه‌ای گفت تولد فرزندش در کانادا هدیه‌ای بوده که به او داده است. این صحبت‌های درخشانی هم واکنش‌های متفاوتی را همراه داشت و حتی احسان کرمی هم‌صحبت‌های او را نقد کرد. شاید بد نباشد بدانید مهناز افشار، روناک یونسی و فریبا نادری چندتایی از سلبریتی هایی هستند که هدیه مشابه درخشانی به فرزندانشان اهدا کرده‌اند.

بیشتر بدانید : بازی کردن سام درخشانی در یک ژانر بدنام بعد از پدر شدن!

فراستی علیه ضلی‌­پور

مسعود فراستی پدیده نقد چند سال اخیر سینمای ایران، این بار جلوی دوربین آرش ضلی­‌پور قرار گرفت، اما هیچ‌چیز آن‌گونه که فکر می‌کرد پیش نرفت. ضلی‌­پور که انگار خودش را نماینده همه سینماگرانی می‌دانست که حداقل یک‌بار قربانی تیغ تیز نقدهای فراستی شده‌اند، با توهین‌های واضح و آشکار، حدومرزهای یک گفتگوی تلویزیونی را کاملاً جابه‌جا کرد. حاشیه‌های این برنامه آن‌قدر زیاد بود که عده‌ای از سینماگران از ضلی­‌پور حمایت کردند، برخی این رفتار را نتیجه بی‌تجربگی‌اش دانستند و برخی هم این بی‌احترامی‌ها علیه فراستی را محکوم کردند. درنهایت ضلی­‌پور توبیخ شد و از اجرا برکنار شد، اما فراستی در جشنواره فجر امسال کمی ملایم‌تر شد و حتی از چند فیلم هم حسابی تعریف کرد.

زندگی خصوصی رامبد جوان

رامبد جوان هرچقدر سعی می‌کند زندگی خصوصی‌اش را خصوصی نگه دارد، موفق نمی‌شود. جدایی پرسروصدای او از سحر دولتشاهی و ازدواج مجدد وی با نگار جواهریان و ساخت فیلم «نگار» و تبلیغات دونفره‌شان برای این فیلم، نشان داد که شاید جوان خیلی هم دوست ندارد جزئیات زندگی خصوصی‌اش را از عموم پنهان کند.

رامبد جوان و نگار جواهریان
رامبد جوان و نگار جواهریان

به‌هرحال، درست زمانی که شایعه جدایی نگار و رامبد بر سر زبان‌ها بود و حتی جوک‌های مربوط به این قضیه ردوبدل می‌شد، نگار جواهریان خبر از بارداری‌اش داد و در پشت‌صحنه «خندوانه» هم جشنی به همین مناسبت برای جوان برگزار شد و تمام این شایعات پایان یافت.

بیشتر بدانید : رامبد جوان عکس جدید خودش و نگار جواهریان را برای پایان دادن به شایعات منتشر کرد

بیشتر بدانید : شوخی بامزه رامبد جوان با شایعه طلاقش از نگار جواهریان + فیلم

حامد بهداد، آنتونی کوئین و پرویز پرستویی

ماجرا از آنجا شروع شد که کمال تبریزی در حاشیه اکران «مارموز»، با تقدیر از قدرت بازیگری حامد بهداد او را با آنتونی کوئین مقایسه کرد. مقایسه‌ای که رسماً داد پرویز پرستویی را درآورد و گفت با حامد بهداد کاری ندارد، اما از تبریزی خواست به‌پاس همکاری‌هایی که باهم داشته‌اند تن آنتونی کوئین را در قبر نلرزاند.

حامد بهداد در مارموز
حامد بهداد در «مارموز»

حامد بهداد، در واکنش به صحبت‌های پرستویی گفت که اصلاً ناراحت نشده است و حتی این‌که پرویز پرستویی به او توجه کرده است را مایه افتخار خود دانست و نشان داد از حامد بهدادی که سال‌ها سعی می‌کرد شبیه مارلون براندو باشد فاصله گرفته است.

بیشتر بدانید : نقد فیلم «مارموز»: سرشار از شوخی های سیاس

بیشتر بدانید : تصویر حامد بهداد روی پوستر بین‌المللی «مارموز»

عبدالرضا کاهانی و توقیف‌های همیشگی

درحالی‌که «ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا»، همچنان پروانه نمایش نگرفته است و گفته می‌شود به‌هیچ‌وجه مناسب نمایش نیست، عبدالرضا کاهانی برای فیلم آخرش «وقت داریم حالا»، تقاضای پروانه نمایش در گروه هنر و تجربه ارائه داده است که با فهرستی از اصلاحات وارده مواجه شده است؛ لیست بلند بالایی که عبدالرضا کاهانی در اینستاگرامش منتشرش کرد و گفت به‌هیچ‌وجه چنین اصلاحاتی را در فیلمش اعمال نخواهد کرد. وزارت ارشاد هم در واکنش اعلام کرد که «وقت داریم حالا» پروانه نمایش نمی‌گیرد و نخواهد گرفت. همه این جنجال‌ها باعث شد تا مجتبی جباری، فوتبالیست سابق استقلال که سرمایه‌گذار فیلم کاهانی بوده بگوید این شگرد کاهانی است برای پس ندادن پول او.

بیشتر بدانید : شکست سنگین ژن خوب در سینما

چه خوب که گران شد

بهنوش بختیاری هم دست‌کمی از بهاره رهنما ندارد و هرروز حاشیه و جنجال جدیدی می‌آفریند. بختیاری طی چند روز گذشته در صداوسیما حاضر شد، در واکنش به خبر گران شدن بی‌سابقه گوشت در بازار و درحالی‌که مردم در صف گوشت یخ‌زده هستند در یک اظهارنظر عجیب گفت، خوب شد که گوشت گران شد، گرانی گوشت باعث می‌شود گوشت‌خواری کمتر شود. این صحبت بختیاری بیشتر از همیشه دوری سلبریتی­ها از زندگی مردم عادی را نشان داد. حالا فقط باید منتظر ورود ۲۰:۳۰ به ماجرا باشیم.


بیشتر بدانید : وقتی همه با بهنوش بختیاری چپ افتادند!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: blog.namava.ir