چهره قدیمی ترین انسان اولیه را ببینید + عکس
 دانشمندان بر اساس جمجمه کامل ۳.۸ میلیون ساله‌ای که در کشور اتیوپی کشف کردند، چهره قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه را بازسازی کردند

 رونمایی از چهره قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه/فسیل 3.8 میلیون ساله

دانشمندان بر اساس جمجمه کامل ۳.۸ میلیون ساله‌ای که در کشور اتیوپی کشف کردند، چهره قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه را بازسازی کردند.

 این فسیل کشف شده که یافته‌های جدیدی را درمورد دوره‌های بسیار مهم تکامل انسان فاش می‌کند، متعلق به گونه‌ای از انسان‌های اولیه به نام «جنوبی‌کپی انامی» (Australopithecus anamensis) است که اولین بار ۴.۲ میلیون سال پیش، می‌زیسته است.

جمجمه تقریبا سالم کشف شده را از اجداد مستقیم ج«نوبی‌کپی عفاری» (Australopithecus afarensis) می‌دانند، گونه اسکلت معروف کشف شده در سال ۱۹۷۴ که به نام "لوسی" شناخته می‌شد. این جمجعه ۳.۸ میلیون ساله که (MRD) نام دارد در سال ۲۰۱۶ و در فاصله ۳۵ مایلی از منطقه‌ای کشف شده که پیش از آن اسکلت لوسی پیدا شده بود.

جمجمه 3.8 میلیون ساله MRD
انسان‌های اولیه,قدیمی ترین انسان اولیه,عکس انسان‌های اولیه



سن جمجمه (MDR) نشان می‌دهد که گونه آن حدود ۱۰۰ هزار سال با گونه لوسی زندگی کرده و این فرضیه پیشین را نفی کرد که یک گونه بدون هیچ همپوشانی زمانی به گونه‌ای دیگر تکامل یافته است.

محققان مجله علمی «نیچر» با استفاده از جمجمه (MDR) شکل ظلاهری تقریبی این گونه از انسان‌های اولیه را بازسازی کردند.

انسان‌های اولیه,قدیمی ترین انسان اولیه,عکس انسان‌های اولیه
چهره بازسازی شده قدیمی‌ترین انسان‌های اولیه بر اساس فسیل (MRD)



«یوهانس هیل سالاسی» دیرینه‌شناس در موزه تاریخ طبیعی کلیولند آمریکا و رئیس این تیم تحقیقاتی عنوان کرد که این اولیه نمونه‌ای است که یافته‌ها و اطلاعاتی درباره چهره گونه انسان‌های اولیه موسوم به «جنوبی‌کپی انامی» در اختیار ما قرار می‌دهد که ۳.۸ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند.

پیش از این هیچ ایده‌ای در این باره نداشتیم چون تنها درباره دندان‌ها و بخش‌هایی از فک اطلاعاتی داشتیم و شانس بازسازی کامل صورت انسان‌های اولیه ممکن نبود.

از این فسیل می‌توان برای کسب اطلاعاتی پیرامون رژیم غذایی، اندازه مغز و ویژگی‌های چهره نیز استفاده کرد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir