مارتین اسکورسیزی: فیلم های ابرقهرمانی شبیه شهربازی هستند!
مارتین اسکورسیزی مجددا از فیلم‌های ابرقهرمانی انتقاد کرد و گفت: سینما به تصرف فیلم‌هایی درآمده که به شهر بازی شباهت دارند

 تاکید دوباره اسکورسیزی بر اظهارنظر جنجالی اش!

"مارتین اسکورسیزی" در پی انتقاد از فیلم‌های مارول تأکید کرد که سینما مورد هجوم فیلم‌هایی قرار گرفته که به شهر بازی شباهت دارند. این کارگردان پیش‌تر مدعی شده بود که فیلم‌های ابرقهرمانی مارول سینما نیستند و او سعی کرده اما نتوانسته از آن‌ها لذت ببرد. اسکورسیزی شنبه شب در "رویال اپرا هاوس" لندن در خصوص فیلم جدیدش "ایرلندی" (The Irishman) که با سرمایه‌گذاری نت‌فلیکس تولید شده صحبت کرد.

بیشتر بدانید : با خانواده «مارتین اسکورسیزی» آشنا شوید + تصاویر

او می‌گوید: "فیلمسازان جوان این روزها سرمایه‌ی فیلم‌های خود را چگونه تأمین می‌کنند؟ من نمی‌دانم اما به سراغ استودیوهای هالیوودی نمی‌روند. سپس وقتی فیلم ساخته شد، کجا نمایش‌اش می‌دهند، وقتی که تمامی سالن‌ها به تصرف فیلم‌هایی درآمده که به شهر بازی شباهت دارند؟ سالن‌های سینما به شهر بازی تبدیل شده. هیچ اشکالی ندارد اما چیزهای دیگر را تصرف نکنید."

اسکورسیزی می‌افزاید: "اینکه بعضی از این گونه فیلم‌ها لذت می‌برند هیچ اشکالی ندارد، در ضمن من با در نظر گرفتن مشکلات کارشان را تحسین می‌کند. اما من علاقه‌ای به این گونه فیلم‌ها ندارم، به همین سادگی. این فیلم‌ها مخاطبانی را خلق کرده که تصور می‌کنند سینما همین است. اگر کودکی داشته باشید که بخواهد فیلمی تماشا کند، چه می‌کنید؟ به شما بستگی دارد. مخاطبی که اکنون این فیلم‌ها را تماشا می‌کند، هواداری که اکنون این فیلم‌ها را می‌بیند، با همین دست آثار بزرگ شده است. از نظر فنی بسیار خوش‌ساختند اما تنها یک اسپیلبرگ وجود دارد، تنها یک [جورج] لوکاس و جیمز کامرون وجود دارد، این فیلم‌ها اکنون به چیز دیگری تبدیل شده‌اند. بنابراین سالن‌های سینما به نحوی مورد هجوم قرار گرفته است."

به گزارش 30نما، اسکورسیزی می‌گوید "ایرلندی" را در یک شبکه‌ی استریمینگ منتشر کرده تا در عوض بتواند آنگونه که می‌خواهد فیلمش را بسازد. او می‌گوید: "ما نه تنها در عصر تکامل که انقلاب به سر می‌بریم، تقریباً در سراسر دنیا، هر آنچه که می‌دانیم، نظام سیاسی قدیم، گویی قرن ۲۱ به تازگی آغاز شده و تکنولوژی را با خود آورده است و این یعنی سینما هم تحت تأثیر قرار گرفته. بله، دیدن فیلم در سالن سینما در کنار دیگران بهترین تجربه است، اما مفهوم سینما به چیزی غیرقابل تعریف بدل گشته. چیزهایی به شکل هولوگرام نشان داده می‌شود، چیزهایی به شکل واقعیت مجازی، شاید در مقطعی واقعیت مجازی تحولاتی عظیم به وجود آورد. ما بایستی نگاه خود را به روایت، موسیقی، ادبیات، هنر و به ویژه تصاویر بصری گسترش دهیم."

بیشتر بدانید : همبازی شدن دو غول سینما در فیلم جدید اسکورسیزی

کارگردان ۷۶ ساله‌ی "راننده تاکسی" و "دار و دسته‌ی نیویورکی" پیش از این در مصاحبه با مجله‌ی "امپایر" گفته بود فیلم‌های ابرقهرمانی سینمایی نیستند که تجارب عاطفی و روانی را به انسان‌های دیگر منتقل کنند.

"ایرلندی" از ۱ نوامبر (۱۰ آبان ماه) در چند سالن سینما اکران می‌شود و از ۲۷ نوامبر (۶ آذر ۱۳۹۸) به نت‌فلیکس می‌آید.


بیشتر بدانید : معرفی اولین ابرقهرمان زن در دنیای سینما

بیشتر بدانید : بهترین فیلم های اکشن 2019 + عکس

بیشتر بدانید : 10 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

بیشتر بدانید : ابرقهرمان‌ها تا كجا می‌روند؟

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iranart.ir