این كارگردان نمایش‌های رادیویی گفت: نمایشنامه‌ی رادیویی «راز داوینچی» بر اساس همان شخصیت اصلی رمان تنظیم شده‌است اما این‌بار...
   ایوب آقاخانی از تنظیم رادیویی رمان «راز داوینچی» و «شیاطین و فرشتگان» كه از آثار معروف و جنجالی‌ دن براون، نویسنده‌ی محبوب آمریكایی است خبر داد.
وی همچنین از «دعوت پر دردسر»، «دكه» و «جاده‌ی شاپرك‌ها» به عنوان سه نمایش رادیویی نام برد كه امروز (یكشنبه) ضبط می‌شوند.
این كارگردان نمایش‌های رادیویی گفت: نمایشنامه‌ی رادیویی «راز داوینچی» بر اساس همان شخصیت اصلی رمان تنظیم شده‌است اما این‌بار مضمون، مضمون دیگری است.
وی ادامه داد: تلاش براین است كه این دوكار در دو هفته‌ متوالی از رادیو پخش شوند؛ ‌علاوه بر این احتمال آنكه خودم كارگردانی آنها را به عهده بگیرم بسیار است.
آقاخانی هم‌چنین از كارگردانی سه نمایش برای شبكه‌های مختلف رادیویی خبر داد و گفت: درحال حاضر درحال تمرین و كارگردانی نمایش‌های «دعوت پر دردسر» برای شبكه‌ی سراسری، «دكه» برای رادیو جوان و «جاده‌ شاپرك‌ها» برای شبكه‌ی رادیویی تهران هستم كه قرار است امروز ضبط شوند.
وی با بیان این‌كه این نمایش‌ها براساس متن‌هایی بومی و ایرانی در نواحی و اقلیم‌های خاص میان اقوام خاص رخ می‌دهند، اظهار كرد: با وجود این‌كه متن‌ها از غنای زیادی برخوردار نبودند؛ ولی تلاش كردیم با كار جدی، افزودن ریتم و فضا اجرای گرمتری فراتر از قابلیت متن داشته باشیم.
این كارگردان نمایش‌های رادیویی با بیان این‌كه این داستان‌ها چون از ابتدا برای رادیو نوشته شده بودند، تنظیم آنها را نیز نویسنده انجام داده است، گفت: سپیده رفیع‌پور نویسنده‌ی نمایش «دعوت پر دردسر»، علیرضا حنیفی نویسنده‌ی نمایش «دكه» و عفت زهره‌وند نویسنده‌ی نمایش «جاده‌ی شاپرك‌ها» هستند و تهیه‌كنندگی هر سه نمایش را ماهداد توكلی برعهده دارد.
وی با اشاره به این‌كه نمایش «دكه» كاری مرتبط با حوزه‌ی دفاع مقدس است، ادامه داد: مهین نصری، رویا فلاحی، نوشین حسن‌زاده، سیما خوش‌چشم، امیرجوشقانی، علی‌اصغر دریایی، مهدی طهماسبی، هرمز سیرتی و امید بختیاری از جمله بازیگران این سه نمایش هستند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture.com
منبع: www.aftab.ir