فرض‌العیش نصف‌العیش «طنز»
روانشناسم گفت: همیشه به داشته‌هات فکر کن تا افسرده نشی...
 روانشناسم گفت: همیشه به داشته‌هات فکر کن تا افسرده نشی...

من هم ...

به خونه 50 متری‌ام فکر کردم؛ یادم افتاد ... باید سه قسط عقب‌افتاده‌اش رو پرداخت کنم و سر راه شارژش رو هم بدم!

به خودروی ملی‌ام فکر کردم؛ یادم افتاد ... باید با افتخار ببرمش نمایندگی و 4- 5 تا از ایراداتش رو رفع کنم و سر راه بیمه‌اش رو هم تمدید کنم!

به بچه گلم فکر کردم؛ یادم افتاد ... باید به‌خاطر رو کردن کارنامه ممتاز قبولی براش کادو بخرم و سر راه شهریه کلاس‌های تابستونی‌اش رو هم بدم!

به همسر عزیزتر از جانم فکر کردم؛ یادم افتاد ... بهم گفته که اگه مثل دخترخاله‌هاش، این تابستون نبرمش آنتالیا، مهریه‌شو می‌ذاره اجرا و با پولش سر راه خودش می‌ره یه آژانس مسافرتی!

به حضور تیم‌مون در جام جهانی فوتبال فکر کردم؛ یادم افتاد ... به تفاوت فرهنگی ما با مراکز ورزشی برزیلی که سر راه تلویزیون هم سانسورشون می‌کنه!

به وعده‌های مسئولین فکر کردم؛ یادم افتاد ... سیاست پدر و مادر نداره و خودش هم سر تا پاش سر راهیه!

به انتخاب شدن نیکی کریمی به‌عنوان رییس هیات داوران یک جشنواره خارجی معتبر فکر کردم؛ یادم افتاد ... لیلا حاتمی هم از این کارا کرده بود و سر راه برگشتش کلی خار مغیلان سبز شده بود...

به رفتن به کنسرت فکر کردم؛ یادم افتاد ... به مراسم استرپتیز این روزها و اینکه ممکنه سر راه خیلی چیزهای عجیب و غریب دیگه جلوی چشام سبز بشه!

الان با اجازه روانشناسان محترم به این نتیجه رسیدم که به نداشته‌هام فکر کنم! همون نداشته‌هایی که اگه داشته باشم‌شون خیلی خوش می‌گذره! چون فرض‌العیش نصف‌العیش!!



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



  مطالب پیشنهادی:
همسر کریستیانو رونالدو در یک فیلم پر خرج
اشباح در بازار صد ساله + تصویر
تقدیر ملکه بریتانیا از آنجلینا جولی
اشکان خطیبی سرطان سریال گرفت!
تصاویر کمتر دیده شده روبی دی؛ بازیگر افسانه ای+ تصاویر