...او که یکی از برترین چهره‌های طنز تلویزیون ایران به حساب می‌آید، این روزها در هر سریالی که می‌سازد معمولا...
   
من و پاواروتی
خوانندگی گزینه مناسبی برای ستاره‌هاست تا به جز چهره، از حنجره‌شان هم استفاده کنند.
عرصه خوانندگی و موسیقی هم از جاهایی است که خیلی از بازیگرها به آن ناخنک زده اند. وقتی پای افراد مختلفی به این عرصه باز شده، طبیعتا ً بازیگرها هم وارد میدان می‌شوند.

محمدرضا هدایتی

طغرل دنجو می‌زند.
یاور طغرل سریال‌های مهران مدیری را به یاد دارید؟ محمدرضا هدایتی را؟ او هم این روزها اولین آلبوم خود را با نام «برگ و باد» به بازار عرضه کرده و اتفاقا ً اثرش، هم استانداردهای موسیقیایی دارد و هم با استقبال خوبی مواجه شده است.
برگ و باد 9- 8 قطعه درحال و هوای پاپ _راک دارد که کار آهنگسازی اش را میثم کزازی انجام داده است. او البته سال‌هاست که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند و وقتی که فعالیت زیادی در تئاتر داشته، آهنگ بیشتر کارهایش را خودش می‌ساخته. نکته جالب آن که، او پا را از این هم فراتر گذاشته و می‌خواهد روی موسیقی سیستان و بلوچستان کار پژوهشی انجام دهد. 
البته به خاطر جنوبی بودنش، شناخت خوبی هم نسبت به موسیقی این منطقه دارد به همین خاطر هیچ بعید نیست که در آلبوم بعدی هدایتی، اسم سازهای عجیب و غریبی را بشنوید که مختص جنوب است؛ مثل «دنجو» که یک ساز سیمی ‌کلاویه ای است که نوازنده با یک دست زخمه می‌زند و با دست دیگر دکمه‌ها را فشار می‌دهد و صدایی شبیه صدای زنگ دارد.

 حامد بهداد
من و مارلون براندو، شاید هم پاواروتی.
تا اسم حامد بهداد می‌آید، خیلی‌ها این جمله‌اش را به یاد می‌آورند که در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: «فقط من و مارلون براندو می‌توانیم غلو آمیز بازی کنیم». جالب است بدانید که مارلون براندوی وطنی دستی هم در خواندن دارد و همین چند وقت پیش، اولین کنسرتش را با گروه دارکوب برگزار کرد.
به هر حال حضور بهداد در عرصه خوانندگی سرو صدای زیادی به بار آورد؛ به خصوص این که قرار بود او به عنوان خواننده در کنسرتی شرکت کند که یک ستاره دیگر در آن پرکاشن لاتین می‌زد. همایون نصیری_سرپرست گروه موسیقی دارکوب_البته همان روزها که قرار بود کنسرتی از گروه با همراهی این 2 بازیگر برگزار شود، حامد بهداد را خواننده توانمندی معرفی کرد.

امیر حسین مدرس

بازیگر_خواننده و خیلی چیزهای دیگر.
فرض کنید در یک مراسم رسمی‌ می‌خواهید امیر حسین مدرس را به یکی از دوستان خود معرفی کنید، چه می‌گویید؟ مجری، بازیگر، خواننده شاید توضیح کاملی باشد؛ از حق اگر نگذریم، گلیم خودش را از همه آن‌ها به خوبی بیرون کشیده است. مدرس بیشتر با خواندن تیتراژ سریال‌های تلویزیونی خودش را به عنوان خواننده معرفی کرد و حالا هم آلبوم « 7» او به بازار عرضه شده است. تجربه‌های نو همیشه مورد توجه «مدرس» بوده. او مدتی پیش نوحه خوانی مذهبی را هم به مجموعه فعالیت‌هایش اضافه کرده و آلبومی ‌به نام «ماه نی» را به بازار فرستاده است که در حقیقت گزیده ای از 80 سال نوحه خوانی تهران است. او در این آلبوم به دنبال ارائه یک کار اصولی و درست بوده و سعی کرده که از اغراق‌ها و گاه زیاده روی‌هایی که اصل موضوع را زیر سؤال می‌برند، دوری کند.

مرجان گلچین
تارنوازی در آینه.
خیلی‌ها او را هنوز با همان شخصیت دختر شیطان و شوخ و شنگ سریال تلویزیونی «آینه» می‌شناسند. گلچین البته دستی در موسیقی دارد و قرار بود سال گذشته به همراه امیر حسین مدرس و با گروه «ارژنگ» به اجرای کنسرت بپردازد که البته برنامه شان در دقایق آخر لغو شد. همه هم به یاد دارند که لغو آن برنامه مربوط به دعواهای میان دفتر موسیقی و حوزه هنری بود. او البته سال‌ها قبل از آن که به عنوان بازیگر شناخته شود. دستی در موسیقی داشت. گلچین فارغ التحصیل هنرستان موسیقی در رشته تخصصی تار است.

رضا عطاران

هیپ‌هاپ با صدای عطاران.
حالا خودش را به عنوان یک خواننده خوب جا انداخته است؛ اگر چه بیشتر همخوانی می‌کند تا به عنوان خواننده اصلی. او که یکی از برترین چهره‌های طنز تلویزیون ایران به حساب می‌آید، این روزها در هر سریالی که می‌سازد معمولا ًخودش می‌خواند تا استعدادش را هم در این زمینه به رخ بکشد.

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: مجله همشهری جوان/ شماره 198
بازنشر اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
این دفعه پشت دوربین!
‌معروف‌ترین سینماگری که همه هفت هنر را تجربه کرده!!
ستاره‌های سینما که نقاشی‌ هم می‌کنند!
 پارچه، قیچی، حرکت!
همه حرفهای حامد بهداد!