کلاس پیانو سامان احتشامی و شهریه دلاری!؟/ از فحاشی مردم تا پاسخ وی
در روزهایی که علیرغم تأکید سیاستگزاران مبنی بر قیمت ۴۲۰۰ تومانی دلار این حرکت صعودی دلار و رفتن به سمت ده هزار تومان است که دیده میشود، یک موزیسین سرشناس با بیان اینکه هزینه کلاسهایش به دلار است کلی سروصدا به پا کرده است

مقصر منم که عصبانی شدم و مثل بچه‌ها جواب دادم

سامان احتشامی، نوازنده پیانو و آهنگساز که سابقه آهنگسازی درام سینمایی «رستگاری در ۸ و ۲۰دقیقه» با نمایش صریح آمران اسیدپاشی را دارد، وقتی در جواب یکی از مخاطبان اینستاگرامی‌اش نوشت؛ هزینه کلاس‌ موسیقی‌اش ٢٠دلار است، با واکنش تند آنها روبه‌رو شد.

بعضی‌ها او را آنفالو کردند و علیه‌اش پست گذاشتند، بعضی‌ها هم همانجا را محلی برای انتقاد یا بد و بیراه انتخاب کردند. تأسف خوردند، که چرا در شرایطی که مردم جنوب در تب کم‌‌آبی می‌سوزند و قیمت دلار در سراشیبی‌های تندی قرار دارد، باید چنین اتفاقی رقم بخورد.

بیشتر بدانید : سامان احتشامی در دورهمی


حالا اما سامان احتشامی به «شهروند» گفته که قصدم از این حرف‌ها شوخی بوده و کلاس‌هایم حتما به ریال است:

«در جواب به شوخی گفتم ٢٠دلار اما جدی گرفته شد. خدا را شکر که نگفتم ٢‌هزار دلار. موضوع از جایی شروع شد که یکی از مخاطبان، هزینه کلاس‌ها را پرسید و من بعد از این شوخی، گفتم برای شما در کلاس‌ ما جا نیست، شاید نباید شوخی می‌کردم، چون فعلا زمانی برای هنرجوی جدید ندارم، این را گفتم اما برای آنها خوشایند نبود. قبول دارم ادبیاتم قشنگ نبود اما به علت کمبود وقت اتفاق افتاد. حالا ضمن عذرخواهی می‌گویم شهریه کلاس‌هایم طبق عرف و به تومان است.»


هزینه کلاس‌های احتشامی برای کلاس‌های سه‌ماهه‌ یک‌میلیون است. خودش درباره این قیمت گزاری بیان داشته:

«وزارت ارشاد درباره شهریه کلاس‌ها هیچ نظارتی نمی‌تواند داشته باشد، چون کار یک هنرمند قابل قیمت‌گذاری نیست.»


البته آن‌طور که در کامنت‌های این نوازنده و آهنگساز هست، او چندین‌بار چنین بحثی را با مخاطبانش داشته است؛ در پاسخ‌های قبلی صحبت از قیمت بالای گردو شده و حتی یکی از مخاطبان نوشته است:

«قیمت کلاس‌هاتون رو به تومان بگین، دلار هر روز نوسان داره.»

بعد از این، اظهارنظر سامان احتشامی این‌طور به مخاطبش پاسخ داده است: «شما رو نیاز نداریم در کلاسمون.» درحالی ‌که برخی مخاطبان در استوری‌هایشان عکس صفحه او را گذاشته و نوشته بودند: «مثل او نباشید.»

سامان احتشامی هم بابت عذرخواهی از مخاطبانش یک استوری گذاشت که هنوز قابل دیدن است.

«مقصر منم که عصبانی شدم و مثل بچه‌ها جواب دادم برای کسی که فحش میده، زده‌ام تو خوب. برای کسی که به متلک شهریه می‌پرسه چرت نوشته‌ام ٢٠دلار. قول میدم یاد بگیرم جواب ندم و عصبانی نشم تا موجب خوشحالی دوستان فحش‌بده و فحش‌ساز نشم.»

 

بیشتر بدانید : همنوازی گران‌ترین و ارزان‌ترین سازها

بیشتر بدانید : چگونه کودکانمان را با موسیقی آشنا کنیم ؟!!

بیشتر بدانید : سالار عقیلی و موسیقی پولساز

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir/روزنامه شهروند/صفحه شخصی سامان احتشامی