کنسرت خیابانی همایون شجریان و حاشیه ها و حمایت ها
برای همایون شجریان که به خاطر شادی مردم قرار است کنسرت خیابانی برگزار کند

بوی بهبود ز اوضاع جهان می آید...

در گیرودار بحران اقتصادی کشور همایون شجریان خواننده برجسته موسیقی سنتی، پیشنهادی قدیمی را دوباره مطرح کرد. او با هدف "بهبود حال مردم" اعلام کرد که حاضر است کنسرتی خیابانی برگزار کند. این پیشنهاد با استقبال گسترده مردمی روبه رو شده است، برخی مسئولان نیز به آن واکنش مثبت نشان داده اند.

همایون شجریان که برای همدردی با شرایط نابه‌سامان اقتصادی، کنسرت ــ نمایش «سی» را لغو کرده بود، دوشنبه 8 مرداد در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت:

عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد. دوستان مهربانم، در پاسخ به پیگیری شما عزیزان به اطلاع‌تان می‌رسانم از اجرای کنسرت «ایران من» در سال گذشته که نیت کرده بودیم به قسمتی از درد و رنج زلزله‌زدگان کرمانشاه بپردازیم، چنین مقرر شد که با نظارت و همت دوست گرامی جناب متین، مجموعا چهارصد یخچال و کولر تهیه و به خانواده‌های مصیبت دیده اهدا شود. باشد که این ناقابل مقبول درگاه معشوق قرار گیرد. سلامت و برقرار باشید.

در ادامه پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام همایون شجریان را مشاهده می نمایید:

همایون شجریان,کنسرت همایون شجریان,کنسرت خیابانی همایون شجریان,همایون شجریان و کنسرت خیابانی,حمایت از کنسرت خیابانی همایون شجریان
ابراز تمایل همایون شجریان برای اجرای خیابانی کنسرت

اعلام این تصمیم از سوی این خواننده سنتی و پاپ بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

واکنش ها به اجرای کنسرت خیابانی همایون شجریان

بیشتر دوستداران همایون شجریان در زیر پست اینستاگرامی‌اش از او تعریف و تمجید کرده و ضمن ستودن او و پدرش محمدرضا شجریان، از این دو خواننده محبوب به عنوان هنرمندان «مردمی» یاد کرده‌اند. این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که شماری از طرفداران و کاربران اینترنتی انتقاد کرده بودند که او به جای لغو برنامه در واکنش به فشار اقتصادی بر مردم، می‌توانست کنسرت رایگان برگزار کند. این دومین بار است که همایون شجریان پیشنهاد برگزاری کنسرت در خیابان را مطرح می‌کند

همایون شجریان ۵ سال پیش نیز این پیشنهاد را عنوان کرده بود. شجریان سال ۹۲ در این باره گفته بود:

«حاضرم سال آینده برای هر کس که دلش بخواهد، اجرای خیابانی داشته باشم و البته این اجرا را فقط برای دل مردم و بدون هیچ مناسبتی در نظر گرفته‌ام که امیدوارم این شرایط از سوی خانه موسیقی فراهم شود.»

مشکلات کسب مجوز برای کنسرت خیابانی

پیشنهاد شجریان در آن مقطع به نتیجه نرسید. مهمترین مشکل برگزاری کنسرت در خیابان فرآینده پیچیده کسب مجوز برای آن است. در سال‌های اخیر برگزاری کنسرت در تالار‌ها هم با محدودیت‌هایی روبه رو بوده است، سوال این است که آیا ممکن است با وجود محدودیت‌های فرهنگی مجوز برگزاری کنسرت در خیابان صادر شود؟ پیشنهاد همایون شجریان تاکنون با استقبال خانه سینما و شهرداری تهران و حتی وزارت ارشاد روبه رو شده است.

استقبال از پیشنهاد اجرای کنسرت خیابانی همایون شجریان

پیشنهاد«همایون» با استقبال چشمگیری رو به رو شد و بسیاری گفتند «ژن خوب» و «پسر کو ندارد نشان از پدر» . حمایت های مردمی همچنان ادامه داشت و حمایت های رسمی هم از دیروز شروع شد و مسئولان هیجان زده به استقبال این پیشنهاد رفتند.  چراغ اولین حمایت رسمی را شورای شهر تهران روشن کرد.

حجت نظری مخبر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت:

هرچه در توان داشته باشیم برای برگزاری این کنسرت در یکی از مناطق شهر تهران انجام خواهیم داد. معتقدیم فعالیت های این چنینی هنرمندان می تواند به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند و به همین دلیل شخصاً تلاش خواهم کرد تا شجریان مجوزهای لازم را دریافت کند تا افراد بیشتری از این فضا در پی برگزاری کنسرت بهره ببرند. شخصا معتقدم اگر این کنسرت در یک منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا ولایت برگزار شود، قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چرا که لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یکی از کارهایی که می توانیم در زمینه توسعه متوازن انجام دهیم این است که مردم مناطق جنوبی هم امکان حضور در کنسرت را داشته باشند.

حمیدرضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی هم حامی پیشنهاد شجریان شد و گفت:

ما به عنوان خانه موسیقی یک صنف هستیم و همایون شجریان عضو صنف ماست و همچنین مشاور من به عنوان مدیرعامل خانه موسیقی. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد هم آمادگی اش را به این شکل اعلام کرد که برای صدور سریع مجوزهایی برای این کنسرت ها آمادگی خود را اعلام می کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری دیگر ارگان ها و نهادهای موثر به ویژه شهرداری های کشور و نیروی انتظامی برخوردار باشد.

پس از این حمایت ها که رنگ و بوی همراهی دارد، به نظر نمی آید مشکلی به لحاظ مجوز وجود داشته باشد. حال باید دید نهادهای دیگر تا کجا برای همدلی با مردم تلاش می کنند و همایون شجریان که در سال 92 هم پیشنهاد این چنینی اش مسکوت ماند، چقدر برای برگزاری این کنسرت که در این روزها می تواند مرهمی هر چند مقطعی بر روح رنجور مردم ایران باشد، همت می کند و به تکاپو می افتد. آقای شجریان! از این جا که ما برای برگزاری این کنسرت لحظه شماری می کنیم، بوی بهبود ز اوضاع جهان می آید. از آن جا که شما این پیشنهاد را دادید چطور؟

بیشتر بدانید : بهترین اتفاقاتی که همایون شجریان در زندگی اش تجربه کرده است! + عکس

بیشتر بدانید : گزارش تصويرى حاشيه شب آخر كنسرت همايون شجريان

بیشتر بدانید : کنسرت همایون شجریان برگزار نشد!!!

بیشتر بدانید : درخواست مردم از همایون شجریان در کنسرت: به یاد پدر، مرغ سحر + تصاویر

بیشتر بدانید : همایون شجریان: هیچ وقت به کسی نگفته‌ام برایت می‌میرم!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com/صفحه ی شخصی همایون شجریان