همایون شجریان: هیچ وقت به کسی نگفته‌ام برایت می‌میرم!
همایون شجریان و سهراب پورناظری پس از رونمایی آلبوم جدیدشان در نشستی درباره موضوعات مختلفی مانند برگزاری کنسرت رایگان خیابانی، وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان و... توضیحاتی ارائه دادند

نام شجریان نیازی به تبلیغ ندارد

مهم‌ترین اظهارات همایون شجریان را در این نشست که شامگاه ۲۴ مرداد برگزار شد، می‌خوانید:

وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان

روال منظمی وجود دارد و هر از چندگاهی شایعاتی درباره وخامت حال پدر منتشر می‌شود. بارها گفته‌ام گزارش حال ایشان را من و برادرم رایان از طریق اینستاگرام به اطلاع مردم خواهیم رساند. کماکان حال پدر مانند قبل است. چندی پیش هم برای چکاپ‌های دقیق در بیمارستان حضور داشتند. آرزو می‌کنیم پدر بهبودی کامل را به دست بیاورد.

به تعلیق درآمدن پروژه سی

متنی که برای به تعلیق درآمدن پروژه سی منتشر کردیم، مشکل معیشتی کلمه‌ای بود میان چند کلمه دیگر. ما نگفتیم معیشت مردم به گونه‌ای است که نمی‌توانند در کنسرت ما شرکت کنند. پروژه سی سال گذشته با ۱۲۰ هزار مخاطب و ۲۰۰ هزار متقاضی برگزار شد و امسال ما می‌خواستیم میزبان ۷۰ هزار نفر در سالن رویال هال باشیم. اسپانسر فرصتی است که اگر باشد در کنسرت‌ها استفاده می‌کنیم، اگر نباشد استفاده نمی‌کنیم. بحث مالی دخیل نبود و ۷۰ هزار نفر صد درصد به کنسرت می‌آمدند.

شاید به تعلیق درآمدن این پروژه پیامی بود که بگوییم حال ما خوب نیست و ترجیح می‌دهیم فعلا سکوت کنیم. البته همه صنف‌ها کار خود را انجام می‌دهند و همه چیز باید سر جایش باشد.

بیشتر بدانید : کنسرت سی به تعویق افتاد + علت

برگزاری کنسرت رایگان خیابانی

ممکن است تعداد مخاطبان کنسرت رایگان خیابانی به حدی باشد که راهکارهای اساسی بطلبد که این موضوع در تخصص من نیست. من نمی‌توانم بشمارم چه چیزهایی را باید در این زمینه دید. ما باید برای برگزاری کنسرت خیابانی منتظر جواب باشیم. این موضوع باید به شورای تامین استانداری برود. ما آماده هستیم و می‌دانیم چه کار باید بکنیم.

در زندگی هنری‌ام هیچ‌وقت کاری نکردم که معنایش چیز دیگری باشد. در زمینه کنسرت رایگان خیابانی من آن چه را از دستم برمی‌آید اعلام کردم. هیچ وقت به کسی نگفته‌ام برایت می‌میرم که اگر گفت بمیر، بگویم نمی‌توانم. الان هم نگفتم وسط خیابان رگم را می‌زنم. اجرای خیابانی قابل انجام است. کار سختی است اما می‌تواند با درایت و کم‌هزینه برگزار شود. این ایده چند سال پیش به ذهنم رسید. فکر می‌کردم برای کمک‌های اقتصادی به مردم من کجای کار ایستاده‌ام، احساس کردم آخر صف هستم. فکر کردم کجا می‌توانم موثر باشم بنابراین پیشنهاد کنسرت خیابانی رایگان را مطرح کردم.

ابتدا برای این کار محلی در پایین شهر مد نظرم بود که مردمش تا به حال کنسرت نرفته‌اند. این بار با دغدغه دیگری این پیشنهاد را مطرح کردم. وقتی حال جامعه خوب نیست فکر کردم من کجا می‌توانم چه کمکی انجام بدهم؟ شاید فکر بیهوده‌ای کردم. من برگزاری کنسرت رایگان خیابانی را شدنی می‌بینم. آغار کنسرت خیابانی از تهران خواهد بود.

اولین چیزی که ما باید در نظر بگیریم مکان است و سازمان زیباسازی گفت که می‌توانند مکان‌هایی را پیشنهاد و مدیریت کنند من هم استقبال کردم وگفتم جلسه‌ای برگزار شود. سازمان زیباسازی خودش پیش‌قدم شد. من خیلی تخصص ندارم این کار به چه سازمانی مربوط می‌شود.

بیشتر بدانید : کنسرت خیابانی همایون شجریان و حاشیه ها و حمایت ها

آلبوم دوصدایی همایون شجریان و علیرضا قربانی

درباره آلبوم دو صدایی من و علیرضا قربانی باید بگویم قرار بود شش، هفت ماه پیش منتشر شود. من و آقای قربانی تصمیم گرفتیم قطعه‌ای به آلبوم اضافه کنیم که نشد. این اثر در ماه‌های آینده منتشر می‌شود.

همچنین سهراب پورناظری ـ نوازنده و آهنگساز ـ در این نشست اظهاراتی را درباره موضوعات مختلف مطرح کرد که گزیده‌ای از مهم‌ترین آنها را می‌خوانید:

من دلبسته پروژه «سی» بودم و هستم و می‌خواستم پس از ماه‌ها کار کردن به اجرا دربیاید اما حال ما خوب نبود. شاید اگر پروژه را تعلیق نمی‌کردیم و به اجرا درمی‌آوردم پرسش‌ها برعکس می‌شد که چرا در شرایط اقتصادی این روزها چنین کار پر هزینه‌ای برگزار کردید؟

این طور نیست که من و همایون شجریان فقط با هم کار کنیم. هر بار آلبومی از ما منتشر شده، چند وقت بعد اثری از همایون شجریان با آهنگساز دیگری روانه بازار شده است.

برگزاری کنسرت خیابانی کار سختی نیست. ما در سال چندین نوبت گردهمایی با جمعیت میلیونی مثل ۲۲ بهمن داریم که اتفاقی رخ نمی‌دهد. اگر اراده حاکمیت وجود داشته باشد این کنسرت برگزار می‌شود. من نیز برای کنسرت رایگان خیابانی اعلام آمادگی می‌کنم و حاضر هستم در شهرهای مختلف این کنسرت را برگزار کنم.

نام شجریان نیازی به تبلیغ ندارد که بخواهد دست به سردادن شعار تبلیغاتی بزند. پس یقین داشته باشید که اعلام آمادگی آقای شجریان تنها برای رضایت مردم است. هجمه‌هایی که به آثار من و همایون شده به دلیل دیده شدن آثار است. ما باید با هم همراه شویم و از موسیقی لذت ببریم.

دلنیا آرام خواننده سوپرانو و از هفت صدای برتر آمریکا است.

سال‌هاست تلویزیون آثار ما را بدون اجازه پخش می‌کند اما می‌خواهم بگویم این سازمان اجازه دخل و تصرفی در قطعه «ایران من» ندارد و این کار غیر قانونی است.


بیشتر بدانید : فیلمی که اشک میلیون ها ایرانی را در آورد: مستند زندگی استاد شجریان


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir