سانسور جناب خان در اجرای آنلاین گروه لیان + عکس
 اجرای کنسرت آنلاین گروه لیان از برج میلاد تهران با حاشیه عجیبی مواجه شد، طوری که اجرای گروه ناتمام ماند.طوری که پس از ایجاد وقفه در کنسرت آنلاین گروه لیان و قهر کردن محسن شریفیان، این اجرا دوباره از ساعت ۲۳ جمعه روی خط رفت

«جناب خان» کنسرت آنلاین "لیان" را متوقف کرد!

اجرای کنسرت آنلاین گروه لیان از برج میلاد تهران با حاشیه عجیبی مواجه شد، طوری که اجرای گروه ناتمام ماند. پس از ایجاد وقفه در کنسرت آنلاین گروه لیان و قهر کردن محسن شریفیان، این اجرا دوباره از ساعت ۲۳ امشب روی خط رفت.

پس از شیوع کرونا و خانه‌نشینی مردم، در قالب طرح نوروزخانه، پروژه برگزاری کنسرت‌های آنلاین در برج میلاد تهران برای صندلی‌های خالی اجرایی شد. اما از ساعت 21 دیشب (جمعه ۲۲ فروردین) و در ادامه این طرح، کنسرت گروه لیان با حاشیه همراه و برای ساعاتی قطع شد.

در حالی که از قبل اعلام شده بود جناب‌خان با صداپیشگی محمد بحرانی در این کنسرت جلوی دوربین خواهد آمد، در میانه اجرا، محسن شریفیان (سرپرست گروه لیان) وقتی فهمید این عروسک اجازه ندارد روی صحنه حضور پیدا کند، از ادامه برنامه صرف‌نظر کرد.

دلیل این که جناب‌خان اجازه نیافت در این کنسرت اجرا کند، آن است که صدا و سیما مالک حقوق مادی و معنوی این عروسک است و گروه لیان هم از قبل در این مورد هماهنگی نکرده و مجوزی از صداوسیما نگرفته بود.

سایت تیوا که پخش‌کننده این کنسرت‌های آنلاین است، وابسته به صدا و سیماست و برای همین اجاز نداده بود تا گروه نمایشی عروسک جناب‌خان و محمد بحرانی (صداپیشه) جلوی دوربین بروند.

پس از یک ساعت و نیم که از توقف این کنسرت آنلاین گذشت، با توافق صدا و سیما، عروسک جناب‌خان اجازه یافت در کنسرت حاضر شود و مخاطبان از ساعت ۲۳، به مدت ۵۰ دقیقه دیگر، تماشاگر اجرای زنده و آنلاین گروه لیان شدند.

کنسرت آنلاین گروه لیان
کنسرت آنلاین گروه لیان

شریفیان در اجراهای مانده به آخر، در سخنان کوتاهی، با اشاره به سابقه فعالیت این گروه موسیقی از دهه 70، خواستار اعتماد به آنها و اجازه برای اجرای برنامه شان به شکلی که مدنظر داشته اند شده بود.

اما وقتی شریفیان از محمد بحرانی برای حضور روی صحنه دعوت کرد، از حضور بحرانی و عروسکش روی صحنه جلوگیری به عمل آمد. شریفیان هم اعلام کرد اگر اجازه حضور بحرانی روی صحنه صادر نشود، کنسرت را لغو می‌کند. در نهایت هم اجازه صادر نشد و گروه لیان پس از حدود یک ساعت اجرا، صحنه کنسرت را ترک کرد.

گفتنی است اجرای کنسرت‌های آنلاین با صندلی‌های خالی به‌منظور ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مردم در ایام قرنطینه و تشویق آن‌ها به ماندن در خانه، به همت شهرداری تهران از ابتدای نوروز آغاز شده است. ابتدا قرار بر 15 شب اجرا بود که با توجه به استقبال مردم از این برنامه (بطور میانگین 5 میلیون تماشاگر)، تا آخر فروردین تمدید گردیده است.

بیشتر بدانید : گروه كنسرت 'ليان' بوشهر در تالار وحدت برنامه اجرا مي‌كند

بیشتر بدانید : از لغو کنسرت تا برگزاری نماز جماعت مقابل سالن!

بیشتر بدانید : حاشیه های حضور صداپیشه جناب خان در کنسرت موسیقی

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: خلیج فارس