کنسرت اسطوره موسیقی ایتالیا در کلیسای جامع میلان + تصاویر
آندرآ بوچلی، خواننده سرشناس اپرای ایتالیا غروب یکشنبه در ساختمان باشکوه دوئومو در کلیسای میلان آواز خواند

کنسرت باشکوه بوچلی در کلیسای میلان با بیش از 22 میلیون بیننده

اجرای "موسیقی برای امید" در کلیسای جامع میلان که در شب عید پاک به طور زنده در شبکه یوتیوب پخش شد، تا چند ساعت گذشته بیش از ۲۲ میلیون بار تماشا شده است.

به نقل از یورونیوز، آندرئا بوچلی، خواننده سرشناس اپرای ایتالیا غروب یکشنبه به دعوت مقام‌های محلی میلان، وارد ساختمان باشکوه "دوئومو"، کلیسای گوتیک میلان شد و با همراهی یک نوازنده ارگ، چهار آواز خواند. او در این اجرای تکی که به امید رهایی جهان از شر ویروس کرونا برنامه‌ریزی شده بود، ترانه مذهبی "برکت شگفت‌انگیز" را نیز برای نخستین بار اجرا کرد.

کنسرت آندره بوچلی خواننده محبوب ایتالیایی 
کنسرت آندره بوچلی خواننده محبوب ایتالیایی

در ویدئویی که از آواز خواندن بوچلی پخش شد، تصاویری هوایی از شهرهای خالی میلان، برگامو، برشا و چند شهر دیگر ایتالیا به نمایش در آمد و در پایان نیز صحنه‌هایی مونتاژ شده از خیابان‌های سوت و کور پاریس، لندن و نیویورک نشان داده شد. در بخشی از نمایش زنده کنسرت نیز بوچلی از کلیسا بیرون آمده و برنامه را جلو در ساختمان اجرا کرد.

 اجرای "موسیقی برای امید" بوچلی Andrea Bocelli در یوتیوب
اجرای "موسیقی برای امید" بوچلی Andrea Bocelli در یوتیوب

بوچلی که یک خواننده کم‌بیناست، در پیام کوتاهی که پیش از اجرای کنسرتش پخش شد گفت:
"در این روزی که ما آن را جشن می‌گیریم و باور می‌کنیم که زندگی پیروز می‌شود، افتخار می‌کنم که به دعوت شهرداری و کلیسای میلان آری گفتم."

وی گفت:
"اکنون به لطف موسیقی با پخش زنده، ما میلیون‌ها انسان در همه جای جهان دست در دست هم داده‌ایم تا قلب تپنده این زمین زخمی را در آغوش بگیریم."

 اجرای زیبا آندره بوچلی خواننده نابینای ایتالیایی در کلیسای میلان
اجرای زیبا آندره بوچلی خواننده نابینای ایتالیایی در کلیسای میلان

امروز دوشنبه روز عید پاک است که یک مناسبت مهم مسیحی است. تمامی کلیساها در ایتالیا همچنان بسته‌اند و حتی دعای پاپ فرانسیس برای شب عید پاک، روز یکشنبه به صورت زنده در فضای مجازی پخش شد.

استان لومباردی ایتالیا به مرکزیت میلان تا کنون با بیش از ۹ هزار کشته، بیشترین آمار قربانیان کرونا در ایتالیا را به خود اختصاص داده است.

کنسرتی که آندره بوچلی برای همه دنیا برگزار کرد
کنسرتی که آندره بوچلی برای همه دنیا برگزار کرد

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: iranart.ir