بازگشت رادیو هفت به تلویزیون با یک تغییر مهم!
برنامه تلویزیونی «صد برگ» با همکاری مشترک منصور ضابطیان و محمد صوفی، از یازدهم مهرماه هر شب روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

رادیو با نام "صد برگ" می آید

یکی از تهیه کنندگان «صد برگ» به بخش های مختلف این برنامه اشاره کرد و گفت که هدف این برنامه خانواده ها هستند و اینکه در ساعت ۹ تا ۱۰ شب دور هم جمع شوند و با هم دیالوگ برقرار کنند.

محمد صوفی با اشاره به برنامه «صد برگ» که قرار است به تهیه کنندگی مشترک وی و منصور ضابطیان در شبکه چهار روی آنتن برود، گفت: برنامه «صد برگ» از یازدهم مهر هر شب از شنبه تا پنجشنبه روی آنتن می رود و تقریبا همه تیم «رادیو هفت» در این کار حضور خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: این برنامه یک مجله فرهنگی، هنری و ادبی شبانه است و گاهی مباحث روانشناسی با همان رویکرد فرهنگی و ادبی و با توجه به شرایطی که در جامعه وجود دارد در آن مطرح می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره هدف برنامه عنوان کرد: ما قصد داریم هنگام پخش برنامه در ساعت ۹ تا ۱۰ شب اعضای خانواده ها دور هم جمع شوند و با هم دیالوگ برقرار کنند. اکنون اعضای خانواده وقتی در کنار هم هستند یا با موبایل خود بازی می کنند یا حواسشان به دیگر مواردی است که در نتیجه آن کمتر بین اعضا ارتباط وجود دارد و ما می خواهیم به بهانه این برنامه مخاطبان شبکه ۴ دور هم جمع شوند و در عین اینکه یک ساعت آرام را تجربه می کنند نکاتی را هم آموزش ببینند.

ریتم «صد برگ» تندتر از «رادیو هفت» است

کارگردان «صد برگ» با اشاره به تفاوت های این برنامه با «رادیو هفت» بیان کرد: فرم «صد برگ» با «رادیو هفت» متفاوت است. «رادیو هفت» برنامه ای بود که آخر شب ها روی آنتن می رفت و رویکردی شبانگاهی داشت اما در «صد برگ» که در ساعات اولیه شب روی آنتن می رود طبیعتا فرم متفاوت خواهد بود، به طور مثال ریتم آن تندتر خواهد شد، دکور بزرگتر می شود و پویایی بیشتری هم در آن اتفاق می افتد.

وی درباره این برنامه که به صورت زنده روی آنتن می رود، توضیح داد: در این برنامه از مهمانان مختلفی دعوت می شود و ما بخش های مختلفی را طراحی کرده ایم که از جمله آنها می توان به پخش مستند، فیلم کوتاه و حتی انیمشن اشاره کرد.

اجرا با ضابطیان، نبویان و کاکاوند

تهیه کننده و کارگردان «رادیو هفت» با اشاره به افرادی که قرار است اجرای «صد برگ» را بر عهده داشته باشند، توضیح داد: فعلا در ابتدای برنامه قرار است منصور ضابطیان، رشید کاکاوند و امیرعلی نبویان اجرا را بر عهده داشته باشند.

صوفی با اشاره به گفتگوهایی که در این برنامه وجود خواهد داشت، عنوان کرد: ما در برنامه مهمانان و کارشناسان مختلفی را دعوت می کنیم و بخشی از گفتگوها را هم به استودیوی زنده برنامه خواهیم برد اما این گفتگوها با دیگر برنامه های گفتگومحور معمول متفاوت خواهد بود. همچنین در برنامه بخشی داریم که به ادبیات کهن نگاهی می اندازیم و با حافظ خوانی، سعدی خوانی، مولوی خوانی و... سعی می کنیم تا حداقل نام این افراد برای مخاطبان مرور شود. این بخش با شباهت هایی در «رادیو هفت» هم اجرا می شد اما اینجا رویکرد جدیدی پیدا کرده است و روی نکات فرهنگی و اجتماعی تاکید بیشتری می شود.

ادامه گفتگو با کودکان

وی در ادامه درباره آیتم هایی از «رادیو هفت» مثل گفتگو با کودکان که طرفداران بسیاری داشته است، عنوان کرد: ما در این برنامه هم با کودکان گفتگو می کنیم اما این گفتگوها اینجا کمی متفاوت خواهد شد به طور مثال با خانواده های کودکان نیز گفتگو می کنیم و قرار است سخنان والدین و بچه ها را بسنجیم.

تهیه کننده «صد برگ» در پایان به بخش دیگری از این برنامه اشاره و عنوان کرد: ما در این برنامه بخشی را با عنوان «برگ اول» داریم که قرار است ابتدای رمان های معروف دنیا را برای مخاطبان بخوانیم و بعضی از چهره های فرهنگی و هنری این بخش را اجرا می کنند که البته به صورت هر شبی نخواهد بود.

«صد برگ» از شنبه تا پنجشنبه هر شب از ساعت ٢١ تا ٢٢ پخش می‌شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com