او عکاسان مشهور را گرد هم آورده است و از آنها در حالتی که عکس های مشهورشان را در دست گرفته اند پرتره هایی در قطع بزرگ انداخته است. او این عکس‌ها را در کتابش چاپ کرده است.....

                                                         
عکاسی به نام تیم منتونی که به خاطر پرتره هایش معروف است دست به ابتکار جالبی زده است او عکاسان مشهور را گرد هم آورده است و از آنها در حالتی که عکس های مشهورشان را در دست گرفته اند پرتره هایی در قطع بزرگ انداخته است. او این عکس‌ها را در کتابش چاپ کرده است. او برای این کار سختی‌های فراوان کشیده و هزینه زیادی صرف کرده است...
مرد تانکی
جف وایدنر عکس خود «مرد تانکی» ار در دست دارد که سال 1989 در میدان Tienanmen گرفته است.
استو مک کری

استو مک کری عکس زن جوانی اهل پیشاور پاکستان را در دست گرفته است. این عکس متعلق به سال 1984 است. او می‌گوید من به مدت 17 سال دنبال این دختر گشتم و بالاخره سال 2002 او را پیدا کردم. اسم او شربت گولا است.
علی در مقابل لیستون
 Neil Leifer عکس «علی در مقابل لیستون» را روز 25 می‌1965 در Lewiston انداخته است.

ترور رابرت کندی
 بیل اپریج با عکسی که از رابرت کندی بعد از ترورش در 5 ژوئن 1968 گرفته است در دست ایستاده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/123.jpg
آخرین دقایق مرگ رییس جمهور ایالات متحده امریکا

الیوت ارویت
الیوت ارویت: عکسی که در دست گرفتم سال 1974 خیلی سریع و ناگهانی از آپارتمانم در سنترال پارک نیویورک در خیابان انداختم. از آن زمان تابحال 38 سال گذشته و من خیلی ناراحتم که همراهانم را از دست دادم.

پارک ملی آٰریقا
 برنت استیرتون: اینجا Virunga است، اولین پارک ملی در آفریقا در جمهوری دموکراتیک کنگو. تنها ۴۰ نوع گوریل پشت نقره‌ای در دنیا وجود دارد که بیشترشان در این پارک زندگی می‌کنند. کار محیط بانان این  پارک ملی بسیار سخت است.  سال ۲۰۰۷، شکارچیان و قاچاقچی‌ها برای ترساندن محیط بانان این پارک، یک گوریل نر و شش گوریل ماده را کشتند تا از سخت‌گیری‌ محیط بانان بکاهند.
زمانی که محیط بانان متوجه کشته شدن این گوریل‌ها شدند جنازه آنها را با حرکتی جالب از جنگل‌های کوهستانی به پایین حمل کردند.  طول مسیر حرکت آنها پنج کیلومتر بود و آنها باید در این مسیر کوهستانی سخت وزن۲۷۰ کیلوگرمی‌گوریل‌ها را حمل می‌کردند
ده سال گذشته، ۱۲۰ محیط بان،  پارک ملی گنگو در طی انجام وظایفشان کشته شده‌اند، دستمزد آنها فقط ۱۰ دلار در ماه است، آنها قهرمانانی فراموش‌شده محیط زیست هستند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/01-22-2012-01-40-44-AM.jpg


بعدازظهر من با مرلین مونرو
داگلاس کرکلند: این بعدازظهر من با مرلین مونرو است.

جنگ ویتنام
نیک یات- Nick Ut
با این عکس بیشتر ما به خوبی آشنا هستیم. این عکس دختر ۹ ساله‌ای را نشان می‌دهد که در جریان جنگ ویتنام، به دلیل حمله ارتش ویتنام جنوبی با بمب‌های ناپالم  بصورت برهنه و گریان در حال فرار است. نیک یات با این عکس به شهرت جهانی دست یافت.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/12-6-26-13444312.jpg
کیم کومِنیچ
در اینجا کیم کومِنیچ را همراه عکس مشهورش می‌بینید، عکسی که او در زمان سقوط دیکتاتور فیلیپین "فردیناند مارکوس" گرفته بود. عکسی که او را برنده جایزه پولتزر سال ۱۹۸۷ کرد.
در این عکس فریناند مارکوس و ایملدا مارکوس که اضطراب از سیمایش به خوبی پیداست، دیده می‌شوند، فریناند مارکوس در این عکس در حال سخنرانی در جمع طرفدارانش است. زمانی که دیگر کار از کار گذشته بود.
انقلاب مردم فیلیپین به ثمر رسیده و  آکینو عملا رئیس جمهور مردم شده بود. مارکوس کوتاه‌زمانی بعد با توصیه آمریکا، کشور را ترک کرد. او در سال ۱۹۸۹ در جزایر هونولولو درگذشت.

گروه بیتلز
هری بنسون: برایان اپستین مدیر بیتلز فقط به من گفت که انها در آمریکا شماره یک هستند و من هم سال 1964 با آنها به نیویورک آمدم.

یازده سپتامبر
لیل اورکو: هیچکس نمی‌دانست در یک روز گرم زیبا یکی از دردناک ترین اتفاقات که قلب بشریت را به درد می‌آورد اتفاق خواهد افتاد. این عکس بخش کوچکی از چنین حادثه ای عظیمی‌ است که هزاران داستان و میلیون ها نفر از مردم را درگیر خود ساخت

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/MaryEllenMark.jpg
ماری الن مارک: من عکسی از Ram Prakash Singh و فیل محبوبش شیاما را در دست گرفته‌ام. این عکس را سال 1990 انداختم. این مرد رئیس سیرک «طلای بزرگ» بود. محل عکسبرداری هم احمدآباد هند بود و این بخشی از پروژه عکاسی من از سیرک های هندی بود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/MarkSeliger.jpg
مارک سیلگر: عکسی از  آلبوم نیروانا. دو ماه بعد از این عکس کورت به دلیل ضربه حاصل از گلوله  به سرش درگذشت و این عکس یکی از جلد آلبوم های به یادماندنی رولینگ استون شد.
 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
7 عکاس هنری و خلاق + عکس آثار
دنیای زیبا و شگفت‌انگیز یک هنرمند! (تصویری)
15 عکس تحسین برانگیز و متفاوت از کودکان!
عکس‌های متفاوت یک عکاس از هالیوودی‌ها!!
یک عکس ارزشمندتر از هزاران کلمه!!/ گزارش تصویری