تصویرسازی دیجیتال
بعضی وقتها دیدن چنین تصویرسازی هایی که از پیکسل های روی صفحه کامپیوتر زنده می‌شوند حتی جادویی تر است. حال بی توجه به اینکه اینها تصویرهایی برای بازی های ویدئویی باشند یا فقط....

                                                         
 
 
 
 
 
 
 
 
تماشای اینکه یک هنرمند کاغذی را برداشته و با چند مداد تصویری واقعی خلق کند و دیدن آثار هنری خلاقانه به اندازه کافی جالب است، اما بعضی وقتها دیدن چنین تصویرسازی هایی که از پیکسل های روی صفحه کامپیوتر زنده می‌شوند حتی جادویی تر است. حال بی توجه به اینکه اینها تصویرهایی برای بازی های ویدئویی باشند یا فقط برای دل هنرمند خلق شده باشند، در اینجا 12 تصویرساز دیجیتال تکنولوژی مدرن را با استعداد خود برای خلق چنین تصویرهایی ترکیب کرده اند..

مارک ورهاگن
 
تصویرسازی
منظره های بیگانه با رنگ های شاداب و مخلوقات جالب نشانه اصلی هنر مارک ورهاگن است. او در تصاویر خطی اش زندگی روشن و واضحی را در معرض دید می‌گذارد. نقاشی های او در مجله هایی مثل مجله هنرهای کامپیوتری چاپ می‌شوند. شبکه MTV، Nickelodeon و Vodafone UK از مشتری های او هستند.

تیاگو هویسل
 
کاریکاتور
شاید شما هم اسم تیاگو هویسل را نشنیده باشید، اما حتما کاریکاتورهای بامزه او از شخصیت های معروف را در اینترنت دیده اید. اما کاریکاتورهای او کمی‌ با بقیه فرق می‌کند و این تفاوت هم ناشی از توجه به جزئیات می‌باشد. این هنرمند برزیلی نقاشی هایش را با فوتوشاپ CS3 خلق می‌کند.

آلبرتو سریتنو

 
تصویرسازی
نقاشی های این تصویرگر مکزیکی شاد و جالب هستند، او ترکیبی از ابزارهای دیجیتال و سنتی را استفاده می‌کند. سریتنو می‌گوید نقاشی و هنر توانگری و احساسی به انسان می‌دهد که من دوستش دارم و نتیجه اش این است که نقاشی کردن شخصیت ها را درکامپیوتر غیرممکن می‌سازد. اما کار کردن با فوتوشاپ و برنامه های دیگر در طول روز به ما ابزارها و منابع جدیدی برای کشف کردن می‌دهد. من فکر می‌کنم شما باید از ابزارهایی استفاده کنید که نتیجه خوبی بدهد و ارزشش را داشته باشد. من جدیدا با اضافه کردن متن به صورت دیجیتالی به نقاشی هایم تجربه جدیدی کسب کرده ام.

متیو لیسن

 
تصویرسازی
متیو لیسن هنرمند فرانسوی زودتر از هنرمندان دیگر به تصویرسازی دیجیتالی روی آورده است. او در سن 14 سالگی در Amiga 500 اش به کار با نرم افزار Deluxe Paint 2 پرداخت و خیلی پیش از این کار با فوتوشاپ و برنامه های مدل سازی 3D را امتحان کرد. او در مورد کارهایش می‌گوید «آنها مجله هنری من هستند» هرکدام از شخصیت هایم داستان خودش را دارد که موقع نقاشی کردنشان در ذهنم می‌سازم. من دوست دارم به نقاشی هایم زندگی ببخشم،‌ بهشان شکل و هویت و شخصیت خاص خودشان را بدهم. من همچنین آنها را در یک موقعیت خاص فرض می‌کنم که این آنها را جالب تر و هیجان انگیز تر می‌سازد.

دیوید نیوتن
 
تصویرسازی
دیوید نیوتن هنرمند دیجیتال تحسین شده تصویرهای مدرنش را برای مشتری هایی مثل کوکاکولا، ماکروسافت، شبکه بی بی سی  و وال استیرت ژورنال خلق می‌کند. طبق گفته خودش او ترجیح می‌دهد برای مشتریانی کار کند که دنبال طرح های قوی و خلاق هستند.

کازوهیکو ناکامورا Kazuhiko Nakamura
تصویرسازی
وقتی کازوهیکو جوان بود طرفدار هنر سورئالیست و cyberpunk بود و این موضوع در تصویرهای دیجیتال سه بعدی حیرت انگیز امروزش دیده می‌شود. این طراح و گرافیست محیطی اهل توکیو تا به امروز قسمت اعظم اوقات فراعتش را به هنر مورد علاقه اش پرداخته است. او می‌گوید امروزه تعداد زیادی از هنرمندان سه بعدی کار در مدل سازی های سه بعدی به دنیال فوتورئالیسم هستند. البته این گرایش برای خود من هم جذاب است. با این حال من خلاقیت خاص و بیان فردی که نقاش در سوژه هایی واقعی می‌گذراد را دوست دارم. من دیدگاه خاص خودم را وارد تصویر می‌کنم و فکر می‌کنم همین موضوع هنر من را خاص می‌سازد. من برای نقاشی هایم به سختی تلاش می‌کنم و سعی می‌کنم بهترین ترکیب را از شکل ها، نوشته ها و نور بسازم.

مارک بهم Mark Behm

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/mark-behm.jpg
مارک بهم دراصل یک انیماتور است که درگذشته برای کمپانی های Dreamworks و Sky Studios کار می‌کرد. اما تصویرسازی های دیجیتالش نشانی از استعداد خارق العاده او دارد. او در کتابی تحت عنوان Nightwork مجموعه ای بهترین آثارش را چاپ کرد. او در مورد تاثیرات هنری اش می‌گوید من در کنار غول های هنری مثل فرازنتا و برکلی و والجو رشد کردم. در دهه هفتاد تصاویر فانتزی- تخیلی خیلی زیاد بود و پدرم که خودش هنرمند بود با کتاب های هنری و پوسترها و کمیک هایش من را از لحاظ هنری غنی کرد. بعدها نیز به شدت تحت تاثیر تصویرهای عصر طلایی و نقاشان شرقی قرار گرفتم.

کریج مولینز
http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/craig-mullins.jpg
نقاشی های کریج مولینز شاید خصوصیات واقعی نقاشی را نداشته باشند. او کارش را از طراحی صنعتی آغاز کرد و قبل از اینکه تشخیص دهد طرح‌هایش برای اینکه در صنعت ماشین سازی استفاده شود کمی‌ عجیب و غریب است برای شرکت فورد کار می‌کرد. مولینز از ترکیبی از برنامه شامل فوتوشاپ،  3-Dو Painter برای خلق کارهایش استفاده می‌کند. نقاشی های او گویی توسط یک هنرمند در قرن ها پیش کشیده شده اند.

دنیس تولکیشوسکی
http://www.seemorgh.com/uploads/1391/04/denis-tolkishevsky.jpg
دنیس تولکیشوسکی از برنامه مدل پردازی 3D برای خلق آثار فوق العاده رئالش مثل تصویر بالا استفاده می‌کند. تولکیشوسکی جوایز زیادی برای نقاشی هایش برده است و با دیدن آثارش این به نظرمان منطقی می‌آید. او می‌گوید من برای اولین بار در دانشگاه با 3D Max آشنا شدم، دوستم این برنامه را به من نشان داد. این برنامه در آن زمان واقعا پیچیده به نظر می‌آمد، تعداد زیادی دکمه، منو و دستور که من آن زمان ریسک نکردم از آن استفاده کنم. حدود چهار سال پیش 3D max دوباره توجه مرا جلب کرد. درحالیکه در اینترنت گشت می‌زدم با یک گالری 3D برخورد کردم و از آنچه دیدم شوکه شدم،  پس تصمیم گرفتم چیزی شبیه به آن خلق کنم. من یک کتاب آموزشی 3D max خریدم و کارم را شروع کردم.

شین پریگمور
تصویرسازی
هرکسی که انیمیشن «کارولین» هنری سلیک که از کتاب نیل گیامان الهام گرفته شده، را دیده باشد هنر شین پریگمور را هم دیده است. این هنرمند دیجیتال همراه با تیندل و دن کرال به کار طراحی شخصیت های کارتونی مشغول است.

امیل دگری
تصویرسازی دیجیتال
امیل دگری، طراح پیشرو در یک استودیو بازی دیزنی به نام Avalanche، از نرم افزار دیجیتال استفاده کرده تا تصاویر خطی اش را را تبدیل به تصویرسازی های دقیق و ظریف، تیره و حتی رنگی نماید همانطوری که در تصاویر بالا می‌بینید.

Ryohei Hase
تصویرسازی دیجیتال
Ryohei Hase هنرمند اهل توکیو با پیش زمینه ای در صنعت بازی های ویدئویی، حالا تبدیل شده به چیزی که خودش با عنوان «هنری فانتزی واقع گرا» توضیح می‌دهد.
او در مورد اینترنت می‌گوید: در محیطی که مردم به راحتی هنر کشورهای دیگر را تماشا می‌کنند محرکی برای به وجود آمدن هنرمندان جدید است. این محیط مکان راحت تر و نزدیک تری برای نمایش کارهایم است. به خاطر وجود اینترنت آثار من این فرصت را دارند که توسط مردم زیادی در سراسر جهان دیده شوند. من نظری ندارم اما بدون اینترنت من....

 

بیشتر بدانید : نقاشی های غم انگیز با مفاهیم پنهانی، واقعیات زندگی جامعه ما


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ

 
www.seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
7 عکاس هنری و خلاق + عکس آثار
عکاسی خلاقانه «فرناندو ماسلی»
لوگوهای بسیار جالب و خلاقانه برای شرکت‌ها! (+عکس)
12 نمونه هنرنمایی جالب در گوشه و کنار خیابان!! (تصویری)
نقاشی و عکاسی هم‌زمان! همکاری خارق‌العاده 2 هنرمند!!