سالوادور دالی
در سال 1968، سالوادور دالی یک تبلیغ تلویزیونی را برای شکلات های لاوین ساخت. سپس، در سال 1969، او لوگویی را برای chupa chaps طراحی کرد. در عین حال....

                                                         
آیا می دانید، اوّلین کلمه ای که پابلو پیکاسو بر زبان راند، کلمه "مداد" بود؟ یا می دانید که سالوادور دالی در سال 1969، لوگوی chupa chaps را طراحی کرد؟ در اینجا به برخی از حقایق جالب توجه از دنیای هنر اشاره می کنیم.
در سال 1911 میلادی، مونالیزا از موزه لوور فرانسه به سرقت رفت. پس از یافتن آن و دو سال کار بازسازی این اثر هنری، شش کپی از این اثر شگفت انگیز به عنوان اثر اصلی به فروش رفت. پابلو پیکاسو مظنون اصلی این سرقت هنری به شمار آمد. در واقع، دوست پابلو پیکاسو، شاعر گیوم آپولینار، در ابتدا به خاطر سرقت مونالیزا دستگیر شد و متعاقب او، پیکاسو نیز بازداشت گشت. در پایان، هر دوی آنها بی گناه تشخیص داده شده و آزاد گشتند. اوّلین کلمه ای که پیکاسو گفت، "مامان" نبود، بلکه کلمه "مداد" بود.

دورا مار پابلو پیکاسو
  پابلو پیکاسو- "دورا مار با گربه"

پسر پیپ به دست

  پابلو پیکاسو- "پسر پیپ به دست"

لئوناردو داوینچی چپ دست بود و نوشته های او از سمت راست به سمت چپ بود. این تکنیک خاص را "آینه نویسی" نامیدند و سبب شد تا هر شخصی که می خواست نوشته های او را بخواند از آینه استفاده کند. با این وجود، هنگامی که داوینچی می خواست چیزی را برای دیگران بنویسد، در جهت معمول و طبیعی می نوشت. همچنین گفته می شود که لئوناردو داوینچی از مهارتی شگفت انگیز و خارق العاده در نوشتن با یک دست و نقاشی کردن با دست دیگر، به طور همزمان برخوردار بود. او، حتّی زمانی که دست راستش فلج شده بود، هم قادر بود طراحی کند و هم می توانست به دیگران آموزش دهد.

  لئوناردو داوینچی

  لئوناردو داوینچی- "بشارت"

نام جنبش امپرسیونیست از عنوان یکی از نقاشی های کلود مونه گرفته شده است؛ "تجسم- طلوع آفتاب". امپرسیونیسم، یک جنبش هنری قرن نوزدهمی می باشد که قواعد نقاشی کردن آکادمیک را در هم شکست. برخی از مشخصه های اصلی این سبک هنری، تمرکز بر تجسم کلی از محیط است که به وسیله یک صحنه یا شیء خاص، استفاده از ضربه های قلم موی قابل دیدن و کوچک، یا تاکید بر حرکت آزاد نور طبیعی، ایجاد شده و به دست می آید.

   کلود مونه

   کلود مونه- "تجسم- طلوع آفتاب"

کلود مونه

 کلود مونه- "خوشگذرانی در علفزار"

با وجود کشیدن 100 اثر نقاشی و طراحی کردن 1100 اثر در طول تنها ده سال، ونسان ونگوگ در طول عمر خویش، تنها یک اثرش را توانست بفروشد، "تاکستان قرمز"؛ تنها پس از مرگش بود که ونگوگ به بزرگ ترین نقاش هلند پس از رامبرانت تبدیل شد. او از صرع و افسردگی رنج می برد. به دلیل رنج کشیدن از نوعی بیماری روانی، ونگوگ بخشی از گوش خود را برید. این بیماری روانی او بود که ونگوگ را به سمت خودکشی سوق داد. او به سینه خود شلیک کرد. و دو روز بعد در سن 37 سالگی از دنیا رفت.

ونسان ون گوگ
 ونسان ونگوگ- "تاکستان قرمز"

  ونسان ونگوگ

  ونسان ونگوگ- "دیدن آرلیس یا آیریس"

آندره برتون، از چهره های برجسته سورئالیست ها، نام مستعار "سالوادور دالی" را "آویدا دلارز (ارز دلار)" می نامید؛ آنچه که او از حرص و آز دالی برای کسب پول و شهرت نام می بُرد. در واقع، برتون تصور می کرد که هنر دالی بیش از حدّ تجاری شده بود. در سال 1968، سالوادور دالی یک تبلیغ تلویزیونی را برای شکلات های لاوین ساخت. سپس، در سال 1969، او لوگویی را برای chupa chaps طراحی کرد. در عین حال، در همان سال، تبلیغاتی را برای رقابت های خوانندگی یوروویژن ساخت.

  سالوادور دالی

  سالوادور دالی- "تداوم خاطرات"

http://www.seemorgh.com/uploads/1391/06/chupa_chups_logo_thumb.jpg

  طراحی لوگو: سالوادور دالی


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:

10 حقیقت جالب در مورد پیکاسو! (+عکس)
گران قیمت‌ترین نقاشی‌های مشهور جهان!! (+عکس)
شاهکارهای نقاشی هنرمندان بزرگ جهان+تصاویر
10 نكته خواندنی درباره تابلوی مونالیزا، بانوی رازآلود رنسانسی (+عکس)
دنیای دیدنی آدم کوچولوها!/ عکاس صحنه‌های مینیاتوری (+عکس)