گران‌ترین آثار اکسپو عکس تهران
اثری از رضا کیانیان در این نمایشگاه ارائه شده است که عکسی نقاشانه و بسیار زیباست و با قیمت 9 میلیون تومان در رده دوم گران‌ترین آثار این نمایشگاه قرار گرفته است و...
 
اکسپو عکس تهران 91 با آثاری از عکاسان قدیمی و پیشکسوت از جمله مرحوم بهمن جلالی، ناصر تقوایی، سیف‌الله صمدیان، رضا کیانیان و هنرمندان جوانی که در نمایشگاه‌ها و حراج‌های بین‌المللی توفیقاتی داشته‌اند از جمله سمیرا علیخان‌زاده و سمیرا اسکندرفر شب گذشته در سه تالار نامی، بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

در این اکسپو عکس‌هایی از 75 عکاس مطرح ایران به نمایش گذاشته شده است که هر عکاس 5 اثر از بهترین عکس‌هایش را ارائه کرده و به انتخاب گالری شمس برگزارکننده این اکسپو، یکی از این آثار روی دیوار رفته است.

قیمت‌گذاری آثار این اکسپو موضوعی بود که در آخرین لحظات نزدیک به برگزاری اکسپو از سوی گالری انجام شده است.

مبلغ 10 میلیون تومان گرانترین قیمتی است که برای دو اثر در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و آثار کامران عدل،‌ سمیرا علیخان‌زاده با قیمت 10 میلیونی گران‌ترین آثار این نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند. کامران عدل اثری را با عنوان «تمام شده» در ابعاد 105 در 70 به نمایش گذاشته و سمیرا علیخان‌زاده اثری با عنوان «کابوس خوشایند» را از مجموعه شخصی خود در ابعاد 100 در 140 ارائه کرده است.

اثری از رضا کیانیان در این نمایشگاه ارائه شده است که عکسی نقاشانه و بسیار زیباست و با قیمت 9 میلیون تومان در رده دوم گران‌ترین آثار این نمایشگاه قرار گرفته است.

تابلو عکس‌های 5 میلیون تومانی در رده بعدی گران‌ترین آثار این نمایشگاه هستند که برای آثاری از سیف‌الله صمدیان و ناصر تقوایی در نظر گرفته شده است، صمدیان عکسی بسیار زیبا با رنگ‌های چشم‌نواز در ابعاد 100 در 150 به این اکسپو ارائه کرده است،‌ ناصر تقوایی، فیلمساز مطرح کشورمان نیز عکسی را از مجموعه خلیج فارس خود با عنوان «عاشقانه» به نمایش گذاشته است.

تابلو عکس سیامک زمردی مطلق با عنوان «رؤیای نیمه شب تابستان» نیز در ابعاد 70 در 105 در این اکسپو ارائه شده است که قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

یکی از آثار مرحوم بهمن جلالی نیز در این اکسپو دیده می‌شود که از مجموعه شخصی او ارائه شده است و برای فروش قیمت‌گذاری نشده بود.

حمید جبلی، ابراهیم حقیقی، شهریار توکلی، دلبر شهباز، شادی قدیریان، سعید محمودی ازناوه، مهدی منعم، غوغا بیات، امیرحسین حشمتی، سارا دولت آبادی، امین طلاچیان، رضا موسوی و ...از دیگر عکاسانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است.

پایین‌ترین قیمتی که در این نمایشگاه ارائه شده است 250 هزار تومان است که به مجموعه‌ای از آثار سمیرا اسکندرفر اختصاص یافته است.

اکسپو عکس تهران از سوی گالری شمس و با همکاری خانه هنرمندان ایران برپا شده و تا 27 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

این اکسپو در شب نخست افتتاح، فروشی نداشت و باید تا پایان دی‌ماه منتظر ماند و دید که آیا این اکسپو می‌تواند نسبت به اکسپوهای عکس دیگری که تاکنون برگزار شده است، فروش قابل توجهی را به دست آورد یا خیر.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
هدیه تهرانی رضایت داد؟
اظهار نظر وزیر ارشاد درباره خانه سینما و فیلم‌هایی با موضوع خیانت
به نه‌هایی که گفته‌ام، افتخار میکنم، یکی‌اش "نه" به اخراجی‌ها!
سیناپس کامل "جانگو رها شده" DJANGO
برنامه سال تحویل نوروز 92 را احسان علیخانی اجرا می کند؟