اکنون، برخی از ثروتمندان ایران به سمت و سوی قیمت های رو به افزایش آتار هنری ایران در گالری دبی و لس انجلس و.. کشیده شده‌اند. این چهره دیگر تهران است که اشتراکات زیادی با مناطق اعیان نشین لندن و منهتن...
 
آسوشیتدپرس در گزارشی در خصوص حراج آثار هنری در تهران نوشت: برخی سوار بر پورشه و برخی دیگر سوار بر بی ام دبلیو سر می رسند. لابی هتل مملو از اشخاص مشهور و پرنفوذ از جمله بازیگران درجه یک، هنرمندان برجسته و تجار بزرگ بود.

اواخر ماه گذشته، پس از فروش 80 اثر به ارزش 2 میلیون دلار، پایتخت ایران به موضوع داغ بازار هنر در سراسر جهان مبدل شد.

این چهره دیگر تهران است که اشتراکات زیادی با مناطق اعیان نشین لندن و منهتن دارد. بسیاری در این سوی این شهر متعلق به خانواده های تاجران قدیمی هستند و باقی افراد بوسیله سرمایه گذاری های جدید در ایران به ثروت رسیده اند.

تجارت با کشورهای خلیج فارس و بازار داغ ملک و املاک که نرخ آن به نرخ خانه های توکیو می رسد از جمله این سرمایه گذاری ها است.

با وجود افزایش تحریم ها، علائم و نشانه های ثروت همچنان در تهران نمود پیدا می کند. نمایشگاه داران سفارشاتی در حد و حدود مرسدس بنز 300 هزار دلاری و بی ام دبلیو 200 هزار دلاری دریافت می کنند.

حتی بستنی هایی همراه با طلا در رستوران گردان برج میلاد به فروش می رسد که در نهایت در سال 2011 منجر به اعتراض برخی از مسئولان ایرانی شد.

اقتصاد بحرانی ایران به مسئله ای سیاسی تبدیل شده و حتی مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ایران متمرکز بر آن بود.

حسن روحانی پیروز انتخابات قول کاهش تورم 30 درصدی ایران را داده است.

حراج آثار هنری دریچه ای به سوی استراتژی های سرمایه گذاری اغنیای تهران به دیگران ارائه می دهد که درامدزایی آنها در خارج از کشور به دلیل تحریم ها با مشکل مواجه شده است.

اکنون، برخی از ثروتمندان ایران به سمت و سوی قیمت های رو به افزایش آتار هنری ایران در گالری دبی و لس انجلس و.. کشیده شده اند.

در ماه آوریل، نفاشی «راز باغ» فرهادی مشیری بالاترین ارزش پیشنهادی در حراج کریستی را به خود اختصاص داد.

سعید لیلاز تحلیلگر اقتصادی برجسته می گوید: ثروتمندان ایرانی دریافته اند که اثار هنری جدا از اینکه اعتبار اجتماعی و فرهنگی بالایی دارند، قابلیت سرمایه گذاری هم دارند.

عکس «گاو گریان» اثر عباس کیارستمی کارگردان مشهور بین المللی به ارزش 22 هزار دلار به فروش رسید.

فردی که چکش حراح را می زند، رضا کیانیان بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران است.

وی می گوید: انتظار نداشتم که تمام اثار به فروش رسد، در حقیقت هیجان خیلی زیاد بود و همین موضوع سبب شد که من پیشنهاد ها را بالاتر ببرم.

علیرضا سمیع آذر مدیر حراجی گفت که او امیدوار بوده است که درآمد سال جاری نسبت به سال گذشته (که 1.3 میلیون دلار بود) افزایش پیدا کند اما وضعیت اقتصادی موجب شد که آن رویایی بیش نباشد.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پیشنهادی:
توبه‌نامه ایرج قادری پس از انقلاب + عکس
دیدار اصغر فرهادی و همسرش با سیدمحمد خاتمی + تصاویر
هنرنمایی بانوی ایرانی در انیمیشن پرفروش هالیوود
کلاهبرداری کارگردان سینما از نگار فروزنده!!
عیادت سرزده احمدی‌نژاد از بازیگر پیشکسوت سینما + تصاویر