چرا این هشت هنرمند، نقاشی های خود را سیاه کردند؟! + تصاویر
بعدازظهر چهارشنبه هشتم آبان ماه گالری محسن در خیابان ظفر شاهد اعتراض تعدادی از هنرمندان نقاشی بود که با سیاه کردن آثارشان اعتراض خود را به تعدادی از گالری و گالری دارها اعلام کردند.
سمانه احمدی هنرمند نقاش دراین باره گفت: ما هشت نفر نقاش هستیم که هر کدام از ما سبک کاری خاص خودمان را نقاشی می کنیم. در این نمایشگاه تمامی آثارمان به نشانه تولید کار در یک اندازه و درابعاد (صد در صد) به نمایش گذاشته شد. جنبه تولید کار به این علت است که در این چند سال اخیر بیشتر آثار نقاشی به تولیدی شدن تبدیل شده است تا آن که  به معنای واقعی هنرعرضه شود.



http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen2.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen3.jpg
وی افزود: برپایی چنین نمایشگاهی در واقع اعتراض به یک تعداد گالری و گالری داراست که هنر را به سمت بازاری شدن و مارکتینگ سوق داده اند. این دوستان با سوء استفاده از یکسری المان های ایرانی چون «بته جقه»،«نقوش اسلیمی»،«حروف نستعلیق» و... به اینگونه سبک کاری بها داده و باعث سرخوردگی تعدادی از هنرمندان کشور شده اند. علت آن این است که  فروش بیشتر  آثار نقاشی  در همین نوع سبک کاری است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen4.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen5.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen6.jpg
احمدی اظهار داشت: این رویه سبب شد تعدادی از هنرمندان بخاطر فروش بالای این آثار به این نوع سبک کاری روی آورند بدون توجه به اینکه این مساله به یکدستی و یک نواختی هنر نقاشی ایران منجر شده و خلاقیت فردی هنرمندان را کم کم از بین می برد.

وی ادامه داد: ما در این نمایشگاه نقاشی، با قرار دادن شابلون بر روی آثارمان و سیاه کردن آنها با اسپری اعتراض مان را به گالری و گالری دارها اعلام کردیم. سیاه کردن این حروف و اشکال فکرهایی هستند که گالری ها و گالری دارها به دنبال آن می روند. هدف ما از این کار از بین بردن سلیقه تحمیلی گالری و گالری دارها است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/08/gallery%20mohsen7.jpg
هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت داشتند سمانه احمدی، علیرضا نکویی، مهدی طالش خواندی فرد، سارا قاضی ، گلاره گودرزی، سمیه حسن زاده ، نازنین خسرونیا و راکین تیموری بودند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: inn.ir



مطالب پیشنهادی:
ترانه علیدوستی، باران کوثری و امین تارخ در مجمع بازیگران خانه سینما + تصاویر
میترا حجار، سحر قریشی و لیندا کیانی در بازارچه خیریه سپاس + تصاویر
وقتی همسر شیلا خداد گوهر خیراندیش را جراحی کرد
وقتی رنگ پوست پژمان هم خط قرمز تلویزیون است
زیباترین بازیگر زن بالیوود که جایگزین سوفیا لورن شد + تصاویر