نمایشگاه طلا و جواهرت با نقوش اسلامی + تصاویر
بنفشه همتی: طراحی جواهر نزد من فراتر از آرایه است، شکلی از ابراز، من و فراتر از آن ما است. طلایی و نقره‌ای که بیانگری نمادین و خلوص رنگ‌های این دو فلز را به نمایش می‌گذارد. نمایشگاهی از جواهرات بنفشه همتی با...
 نمایشگاهی از جواهرات بنفشه همتی با عنوان «نوسان» در گالری والی گشایش یافته است.

این هنرمند درباره این نمایشگاه گفت: تازه‌ترین کارهای من در حوزه طراحی و ساخت جواهرات در این نمایشگاه قرار داده شده است. این کارها از جنس نقره و با آبکاری طلا هستند. جواهرات کاملا به صورت متنوع هستند؛ برخی به صورت صاف و صیقلی و برخی دیگر حالت مات دارند.


او افزود: فعالیت حرفه‌ای خود در طراحی و ساخت جواهر را از سال 88 آغاز کردم. پیش از آن معماری داخلی تدریس می‌کردم. دوره قبلی کارهایم گرایش به سمت انتزاع داشت و در آن‌ها از المان‌ های معماری ایران استفاده شده بود. دلیل بهره‌گیری از این المان‌ها هم خارج کردن زیورآلات از جنبه تزئینی و نگاه جدیدی به آن‌ها بود.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/javaher-gallery2.jpg
نمایشگاه جواهرات

همتی همچنین عنوان کرد: در این نمایشگاه نیز، کارها در عین اینکه معاصر هستند دارای بار مفهومی‌اند. جواهرات نمایشگاه «نوسان» تلفیقی از عناصر فیگوراتیو و غیرفیگوراتیو هستند که در آن‌ها از موتیف‌ های ایرانی استفاده شده است. در این مجموعه نقوش اسلامی را از جنبه‌های محض تزئینی خارج کرده‌ام و با اضافه شدن چهره به آن‌ها، جنبه‌های مفهومی تشدید شده است.

او ادامه داد: طراحی جواهر نزد من فراتر از آرایه است، شکلی از ابراز، من و فراتر از آن ما است. طلایی و نقره‌ای که بیانگری نمادین و خلوص رنگ‌های این دو فلز را به نمایش می‌گذارد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/javaher-gallery1.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/javaher-gallery.jpg

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/12/javaher-gallery4.jpg
بنفشه همتی متولد 1353 در تهران و دارای کارشناسی‌ارشد طراحی صنعتی است. برگزاری شش نمایشگاه خصوصی جواهر و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی در گالری سیحون و والی از فعالیت‌های این هنرمند در حوزه طراحی و ساخت جواهر بوده است.

نمایشگاه «نوسان» از دوم تا 15 اسفند از ساعت 16 تا 20 در گالری والی به نشانی خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، خیابان شهید خدامی(بیژن)، شماره 72 میزبان علاقه‌مندان است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
اسکارلت جوهانسون، اصغر فرهادی و همسرش در سزار 2014 + تصاویر
ممنوع‌ التصویرهای آینده تلویزیون با یادی از ابی و گوگوش!
عکس‌های دیشب چارلیز ترون و شان پن در پیش مراسم اسکار 2014
گزارش تصویری: منتخب عکس های جالب بازیگران در ویژه نامه اسکار 2014
مجری مشهور ورزشی در قسمت سوم پایتخت 3 + تصاویر جدید