دیوارهای سورئال تهران و نگاه تیز امریکایی ها+ تصاویر
نگاه آمریکایی‌ها به دیوارهای سورئال تهران....
 نقاشی‌های «مهدی قدیانلو» روی دیوارهای شهر تهران، سوژه گزارشی در وب‌سایت روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست» شده است.



«هافینگتون‌پست» در یکی از گزارشات بخش هنری خود به دیوارنگاره‌های سورئال مهدی قدیانلو پرداخته که بیش از 100 دیوار در تهران را پوشانده‌اند.

در این مطلب آمده است: وقتی به دنیای وسیع هنرهای خیابانی فکر می‌کنید، شاید تهران پایتخت ایران، اولین شهری نباشد که به ذهن‌تان می‌رسد، اما توجه به کارهای مهدی قدیانلو که نقش‌هایی خیالی را روی بیش از 100 دیوار شهر حک کرده، خالی از لطف نیست.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/teh1111.jpg

در ادامه این گزارش آمده است: قدیانلو از هشت سال پیش، نقاشی روی دیوارهای اداری و ساختمان‌های بلند تهران را آغاز کرده و هدفش ترکیب فضاهای کوچک معماری با صحنه‌هایی فراواقعی از دنیایی دیگر است. همچون رخدادهای اغراق‌آمیز رویاها، کارهای او افراد را در فضایی بی‌جاذبه نشان می‌دهد و تصویرگر روزنه‌هایی به ابعاد دیگر از منظری متفاوت است. تمام این تصاویر از ذهن قدیانلو و داستان‌های تخیلی بی‌پایان خودش نشأت گرفته است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/teh1113.jpg

هافینگتون‌پست به نقل از این هنرمند ایرانی نوشت: گرافیتی در ایران همچون بسیاری از کشورهای دیگر ممنوع است، بنابراین هنرمندان گرافیتی تهران، شبانه‌ کار می‌کنند. ما هنرمندان خیابانی بسیار خوبی داریم.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/teh1114.jpg

قدیانلو در ادامه افزود:‌ وضعیت اقتصادی همچون دیگر حوزه‌های هنری، در هنرهای تجسمی و نقاشی بهتر از هشت سال گذشته است، اما این شرایط کاملا به تحریم غنی‌سازی انرژی هسته‌ای ایران وابسته است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/teh1115.jpg


گرد آوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


  مطالب پیشنهادی:
جنجال مهاجم بردپیت بر فرش قرمز
معرفی کتاب های مورد علاقه ی هالیوودی ها+ تصاویر
آرزوی آزاده نامداری در «جزیره هنگام»
شجریان عزادار شد + تصاویر
درگذشت یک هنرمند قدیمی