در «جشن بی پایان» شرکت کنید!
در گالری آتبین مهمان رنگ ها شوید....
 حسن شکاری مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود از طبیعت ایران را در گالری آتبین به نمایش می‌گذارد.

حسن شکاری، درباره این نمایشگاه اظهار کرد: 20 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته شده است. همه نقاشی‌ها با تکنیک اکریلیک روی بوم و چوب کار شده‌اند.

او افزود: این نمایشگاه کاملا با نمایشگاه‌های قبلی من متفاوت است. پیش از پروژه‌هایی را در مورد معماری و همچنین چهره‌های ایرانی با تکنیک‌های مختلف کار کرده بودم، اما تصمیم گرفتم در این نمایشگاه نگاه دقیقی به طبیعت داشته باشم. انسان امروز به دلیل شهرنشینی پیوندها و ارتباطش را با طبیعت قطع کرده است. نقاشان و هنرمندان می‌توانند به برقراری دوباره این پیوند کمک کنند.

این هنرمند درباره روند خلق آثار نمایشگاه گفت: در چند سال اخیر به همراه چند تن از نقاشان اروپایی سفرهای مختلفی به منطق زیبای ایران داشتم و این نقاشی‌ها حاصل جست‌وجو و سفر گروهی من و آن‌هاست. برخی از کارها هم اجرای بزرگ اتودهایی است که در زمان حضورم در خارج از کشور کار کرده وبه ایران آورده بودم.

شکاری ادامه داد: تمام تابلوها نمایش بخشی از طبیعت هستند و سعی کردم هنگام نقاشی به دقت هر چیز کوچکی را مدنظر قرار بدهم تا به مخاطب هم موقع تماشا، به اهمیت وجود آن پی ببرد. گروهی کار کردن در طبیعت در وجود ما روح همکاری ایجاد کرد و نتیجه‌اش خیلی عالی بود.


نمایشگاه «جشن بی‌پایان»

حسن شکاری متولد 1336 در تهران است. از آثار او تاکنون چند نمایشگاه گروهی و انفرادی برگزار شده که از آن‌ها می‌توان به نمایشگاه‌های «سایه روشن خیال»، «پرتره»، «سیمای بزرگان ادب»، «سرزمین نیاکان ما»، «چهره‌های ایرانی، منظر ایرانی» و «سفر عشق» اشاره کرد.

از این هنرمند چند کتاب در زمینه نقاشی و ادبیات نیز به چاپ رسیده است. «ققنوس‌های عصر خاکستر»، «زاری»، «سونات مهتاب»، «یکی‌ از این شب‌ها»، «آه اسفندیار»، «به خاطر آوازهای یک عاشق» و «پرتره ملینا» از جمله این کتاب‌ها هستند. او چند کتاب نیز در دست انتشار دارد.

نمایشگاه «جشن بی‌پایان» از 23 خرداد تا سوم تیر ماه در گالری آتبین به نشانی خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره 42 از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


  مطالب پیشنهادی:
انتقاد از آرایش غلیظ و بوتاکس و لنزهای رنگی بهنوش بختیاری
شهرام ناظری: این انگ‌ها به من نمی‌چسبد!
الناز شاکر دوست در یک انیمیشن+ تصاویر
نگار جواهریان و رامبد جوان در «پریدن از ارتفاع»+ تصاویر
رضا شفیعی جم و محمدرضا هدایتی در پشت صحنه شام ایرانی+ تصاویر