آتیلا پسیانی آثار هنرمندان را به حراج گذاشت
دومین دوره حراج ملی آثار هنری جمعه شب در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار شد. گفته می‌شود رقم فروش این حراج بیش از ۴۹ میلیارد ریال بوده است.

حراج آثار هنری کشور

در این دوره از حراج ملی آثار هنری که به مجری گری آتیلا پسیانی هنرمند معروف سینمای ایران برگزار شد، ۷۶ اثر از هنرمندان سنتی در رشته های مختلف خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط، مینیاتور، فرش دستباف ، مینیاتور سوخت چرم، نقاشی پشت شیشه، تذهیب، تخشیب و نقاشی سقاخانه ای در تالار فردوسی مرکز همایش های رایزن برای فروش عرضه شد.

گرانترین اثر هنری مربوط به اثر استاد محمود فرشچیان به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان و کمترین اثر به بهای هفت میلیون تومان اثر ‘نقاشی خط ‘مهرداد فلاح فروخته شد.

در دومین دوره حراج ملی، بیشتر نگاه ها به سوی آثار جدید و از هنرمندان معاصر بوده است. برای نمونه اثر سوخت چرم میرزا آقا امامی از هنرمدان دوره قاجاریه ۷۵۰ میلیون تومان قیمت پایه آن اعلام شده بود که فروخته نشد.

قیمت پایه یک اثر مینیاتور استاد محمود فرشچیان نیز ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

تابلوی نقاشی آیدین آغداشلو ۱۵۰ میلیون تومان و یک اثر مینیاتور کمال الدین بهزاد نیز ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

در این حراج دو اثر از حسین قوللر آغاسی با قیمت های پایه ۵۰ و ۸۰ میلیون تومان عرضه شده است. همچنین یک اثر از فتح الله قوللر آغاسی نیز ۷۰ میلیون تومان قیمت گذاشته است.

از میرعماد و میرعلی هروی نیز هر کدام یک اثر در این حراج ارایه شد که تابلوی خوشنویسی میرعماد ۴۰ میلیون تومان و تابلوی خوشنویسی میرعلی هروی ۳۰ میلیون تومان قیمت پایه دارند.

در این حراج ۶۰ کارشناس و مجموعه دار خارجی برای آشنایی با هنر ایرانی و خرید آثار، شرکت کرده بودند.


بیشتر بدانید : گران ترین حراج آثار ملی به مبلغ 4 میلیارد تومان! با اجرای پژمان بازغی


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : irna.ir