دکور ثابت و متحرک اختتامیه جشنواره فیلم فجر35
حسین زارعی طراح گرافیک و دکوراتور که طراحی دکور اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد، درباره این دکور و ویژگی‌های آن توضیحاتی را ارائه داد.

گفت و گو با طراح دکور مراسم اختتامیه جشنواره فجر سال 95

حسین زارعی در گفت‌وگو یی درباره این دکور و ویژگی‌های آن گفت:
با توجه به ویژگی‌های سالن مرکز همایش‌های برج میلاد که بخشی از دکور آن ثابت و بخشی از آن هم متحرک است، تصمیم گرفتیم با توجه به همین محدودیت‌ها دکوری با دو بخش ثابت و متحرک طراحی کنیم. بخش ثابت ال.ای.دی های ثابت سالن را می‌پوشاند که از آنها برای معرفی کاندیداها و پخش وله‌ها استفاده می‌کنیم. این بخش ثابت نمادی از یک خانه ایرانی است که چند قسمت دارد. بخشی از آن روی کف سالن کار شده که طرحی از حیاط یک خانه قدیمی ایرانی را نشان می‌دهد. با کاشی‌های آبی که حالتی دکوراتیو به فضا می‌دهد. دیگر بخش‌های این دکور پنجره‌های ارسی؛ دیوارهای آجری و گلدان‌هایی سفید شبیه به شمعدانی‌های قدیمی است اما رنگ سفید آن فضای جشنواره را بهتر منتقل کند.

طراح دکور اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، گفت:
بخش بعدی ماجرا بخش متحرک دکور و پخش فیلم و وله‌ها است. پرده اصلی ما در میانه صحنه است و سایر پرده‌های کناری برای معرفی کاندیداهاست. از آنجا که ریتم مراسم اختتامیه تند است چون تعداد کاندیداها زیاد است و همه آنها باید معرفی شوند. بنابراین خواستیم با استفاده از این مونیتورها، از عناصر شنیداری و بصری در مراسم برای سرعت بخشیدن به آن استفاده کنیم. تم کلی جشنواره کلاکت بود که در پوستر و سایر اقلام جشنواره هم وجود داشت بنابراین در این دکور بخش متحرک را به شکل کلاکت ساختیم که شبیه نخ تسبیحی، اتصال بخش تمامی مفاهیم جشنواره باشد.

مراسم پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر ساعت 19 دیگر در برج میلاد آغاز خواهد شد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: filmfajrfestival.com