عروسک های خیالی از ایران که در وطن جایی ندارند!+عکس
زهرا صبری با اعلام خبر برگزاری نمایشگاهی از عروسک‌های شش نمایش‌اش در لهستان، پس از پایان نمایشگاه اسپانیا گفت: «عروسک‌ها را از اسپانیا به ایران برنگرداندم چون در کشورم مکانی برای نگهداری از آن‌ها ندارم!»

عروسک‌ها را از اسپانیا به ایران برنگرداندم چون در کشورم مکانی برای نگهداری از آن‌ها ندارم !

 زهرا صبری، کارگردان شناخته شده تئاتر کشورمان که پیش از این عروسک‌های شش نمایش خود را در اسپانیا به نمایش درآمده بود، از برپایی این نمایشگاه در کشور لهستان خبرداد.

این کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی گفت:
«120 عروسک کوچک و بزرگ از شش نمایش من به نام‌های «ننه دلاور»، «خانه برنارد آلبا»، «هشت لحظه»، «طوطی پر»، «تا یک بشمار» و «زمین و چرخ» از 27 شهریور (18 سپتامبر 2017) در تئاتر ویلکی( Wielki ) شهر ورشو به نمایش در خواهند آمد. تئاتر ویلکی یکی از بزرگترین تئاترهای ورشو است که مرکز نمایش باله و اپرا به شمار می‌رود و نمایشگاه عروسک‌های این شش نمایش من با عنوان «خیالی از ایران» قرار است به مدت دو ماه در این محل برپا باشد.»

نمایشگاه خیالی از ایران

نمایشگاه خیالی از ایران

صبری درباره برنامه‌ریزی برای این نمایشگاه نیز توضیح داد:
«وقتی نمایشگاه «خیالی از ایران» در شهر تولوسای اسپانیا برگزار شد، عکس‌هایی از این نمایشگاه برای دوستان بین‌المللی گروهمان؛ «یاس تمام» ارسال کردیم. آقای marekzurawski  در لهستان که دبیر جشنواره‌ای در این کشور است، خیلی علاقه‌مند شد تا نمایشگاه عروسک‌ها در ورشو نیز برپا شود. او از سال گذشته تاکنون به مدت هفت ماه پیگیری کرد تا این که براى برگزارى نمایشگاه، تمام عروسک‌ها در هفته اول مرداد از اسپانیا به ورشو پست شد.»

زهرا صبری درباره این که چرا عروسک‌ها را از اسپانیا به ایران برنگرداند و این که آیا آن‌ها پس از نمایشگاه ورشو به ایران برمی‌گردند یا نه، تصریح کرد:
عروسک‌ها را از اسپانیا به ایران برنگرداندم چون در کشورم مکانی برای نگهداری از آن‌ها ندارم !»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir