باارزش ترین آثار هنری جهان که از موزه های هنری دزدیده شدند! + عکس
آثار هنری همیشه وسوسه خوبی برای دزدها بوده، چراکه حتی با دزدیدن یک تابلو می توانستند زندگی شان را تامین کنند

آثار هنری مشهور دزدیده شده

هنر امری درونی است. خطوط قلم مو وری بوم از نظر یک فرد می تواند شبیه خط خطی های بچه گانه باشد، ولی از نظر فردی دیگر تصویری بسیار زیبا به نظر بیایید. گذاشتن قیمت های بسیار بالا بر روی آثار هنری در مزایده ها نشاندهنده این است که برخی از افراد حاضرند برای داشتن این آثار هنری هر مبلغی را پرداخت کنند. همین ارزشمند بودن آثار باعث شده توجه دزدان نیز به سمت کارهای هنری جلب شود!
موزه های هنری سال های سال آثار هنری را نگه می داشتند، و دزدها نیز در سایه قدم می زدند و با کند و کاو کردن در سیستم های امنیتی به دنبال راه هایی برای گذشتن از موانع و رسیدن به هدف خود بودند.
برای دزدها این آثار چنان ارزشمند هستند که ریسک بالای دزدی از موزه را به جان خریده و دنبال آثار هنری ارزشمند بدون قیمتی هستند که  تمام عمرشان را بیمه می کند.
حال می خواهیم آثار هنری مشهوری که از موزه ها دزدیده شدند را معرفی کنیم:


1. تابلوی ونسان ون گوک (3 میلیون دلار): دزدها به سیستم امنیتی گالری هنر ویتورث دانشگاه منچستر نفوذ کردند، فقط به خاطر اینکه تمام کارهای هنری دزدیده شده را داخل لوله های مقوایی کرده و در یک حمام با یک دست خط رها کنند. آنها در این دست خط در مورد ضعیف بودند سیستم امنیتی گالری گوشزد کرده و و خواستند در مورد اینگونه اتفاقات با آنها مشورت کنند!

تابلوی ونسان ون گوک,تابلوی دزدیده شده
تابلوی  ونسان ون گوک



2. نقاشی های دیواری گالری ادنهرست (Edenhurs) چهار میلیون دلار: دزدها سال 2002 زنگ های هشدار گالری را قطع کرده و از سقف پایین آمدند تا تابلو ها A(عکس زیر) و یک دیوار نما منسوب به گرترود آندربیلت ویتنی Gertrude Vanderbilt Whitney  را دزدیدند. این تابلوهای باارزش هنوز پیدا نشده اند!

نقاشی های دیواری,گالری ادنهرست,نقاشی دزدیده شده
نقاشی های دیواری گالری ادنهرست


3. منظره Auvers-sur-Oise اثر پل سزار(4.5 میلیون دلار): یک دزد از ضعیف بودن سیستم امنیتی موزه Ashmolean در آکسفورد به خاطر شلوغی سال نو سواستفاده کرد –همچنین از صدای بلند آتش بازی به نفع خود بهره گرفت- تا توانست در عرض ده دقیقه این نقاشی را بدزدد. این اثر هنری بعدا پیدا شد.

پل سزار,نقاشی پل سزار,نقاشی دزدیده شده
منظره Auvers-sur-Oise اثر پل سزار



4. Topos IV اثر چیلیدا و آثار دیگر (6.6 میلیون دلار): دزدها ابتدا یک کامیون دزدیدند تا بتوانند با آن 30 عدد اثر هنری باارزش را جابجا کنند. که شامل یک نقاشی از پابلو پیکاسو- از یک خانه روستایی در Getafe از اسپانیا است. اما فقط تعداد کمی از این آثار باارزش دزدیده شده توسط خلافکاران هنر پیدا شد.


5. گیبسون استرادیواریوس (15 میلیون دلار)  : ویولون باارزش اثر دست استرادیواریوس افسانه ای دو بار در سالهای1919 و دوباره سال 1936 توسط یک موسیقی دان به نام جولیان آلتمن دزدیده شد. کسی که در بستر مرگ به این دزدی اعتراف کرد. اگرچه در سال 2018 جاشوا بل ویولونیست قابل احترام مالک اصلی این ویولون بود.

 استرادیواریوس,ویولون,ویولون دزدیده شده
ویولون  استرادیواریوس


6. تابلوی ولادت عیسی از کاراواجو (20 میلیون دلار): پلیس ها شک داشتند که مافیای سیسیلی این تابلو را از اورانتوریو دی سان لورنزو دزدیده باشد. اما هیچ کس قطعی نمی داند. اکنون یک نسخه المثنی ازین تابلو اثر هنرمند ایتالیایی  باروک به جای تابلوی اصلی به دیوار زده شده است.

تابلوی ولادت عیسی,کاراواجو
تابلوی ولادت عیسی از کاراواجو


7. گنجینه های هنری پیش کلمبیایی (20 میلیون دلار): دو دانشجوی ترک تحصیل کرده از موزه ملی علم شناسی مکزیک بالا رفتند تا 124  اثر هنری مانند نمونه عکس زیر را بدزدند. سه سال بعد پلیس دزدها را دستگیر کرد و بیشتر اموال مسروقه را کشف کرد.

گنجینه های هنری,پیش کلمبیایی,آثار دزدیده شده
گنجینه های هنری پیش کلمبیایی


8. نقاشی های پیکاسو و ماتیس (24 میلیون دلار): فضاهای خالی بین دیوارهای موزه Kunsthal ندرلند باعث شد دزدها بتوانند در کمتر از سه دقیقه آثار هنری باارزشی را بدزدند.  اما اولین بار که پلیس توانست دزدها را دستگیر کند، مادر یکی از انها تعداد زیادی از نقاشی ها را آتش زد تا مدارک را از بین ببرد!!

موزه Kunsthal
موزه Kunsthal



9. دو اثر از رنوار و یک اثر از رامبراند (30 میلیون دلار): سال 2002 دزدها به با کمک اسلحه گرفتن به سمت محافظین توانستند به موزه استکهلم در سوئد دستبرد زده و آثار گران قیمتی را برداشته و با یک قایق فرار کنند. که عاقبت با کمک پلیس دزدها آثار هنری پیدا و دزدها دستگیر شدند.

موزه استکهلم,تابلوی هنری دزدیده شده


10. تخم مرغ های Fabergé (33 میلون دلار): در سال 1885 ، جواهر فروش روسی، خانه Fabergé را برقرار کرد و در آنجا 50 عدد تخم مرغ طلا کار شده با جواهر از خاندان سلطنتی روسیه را نگهداری می کرد. هشت عدد از آنها سال 1917 طی انقلاب روسیه گم شدند. نزدیک یک دهه بعد یک نفر آنها را در حیاط ضایعاتی امریکایی پیدا کرده و به مبلغ 33 میلیون دلار فروخت.

Fabergé eggs,تخم مرغ های Fabergé
تخم مرغ های Fabergé

بیشتر بدانید : مشهورترین آثار بزرگترین هنرمندان جهان که به سرقت رفته اند !+ تصاویر

بیشتر بدانید : 10 اثر «نفرین شده» در طول تاریخ!! (+عکس)



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ