اثر جدیدی از ون گوگ کشف شد + عکس
تابلو نقاشی «گلدان‌ گل‌های شقایق» که در موزه هارتفورد آمریکا نگهداری می‌شود در حالی به عنوان یکی از آثار ون‌گوگ شناخته شد که محققان تصویر دیگری نیز در پس این نقاشی کشف کردند

تصویر دیگری نیز در پس نقاشی ون گوگ

به گزارش آرت نیوزپیپر، هویت تابلوی طبیعت بی‌جانی که در موزه شهر هارتفورد ایالت کنتیکت آمریکا نگهداری می‌شود، پس از دهه‌ها مشخص شد.

این تابلو نقاشی که ۳۰ سال در انبار نگهداری می‌شد نه تنها به عنوان یکی از آثار ون‌گوگ شناخته شده است، بلکه کارشناسان آثار هنری ون‌گوگ در موزه آمستردام تأیید کردند تصویر پنهانی دیگری در پسِ این گلدان شقایق وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد، ون‌گوگ به منظور صرفه‌جویی از یک پارچه، دو مرتبه برای نقاشی کشیدن استفاده کرده است.

پیش از این تابلوی دیگری با موضوع طبیعت بی‌جان که «میوه و بلوط» نام دارد و در موزه هنرهای زیبای سانفرانسیسکو نگهداری می‌شود، به عنوان یکی دیگر از آثار ون‌گوگ شناخته شده بود.

قدمت این تابلوی نقاشی طبیعت بی‌جان که پس از بررسی‌های متعدد کارشناسان در زمینه‌های مختلف از قبیل نوع پارچه، نحوه رنگ‌آمیزی و سبک نقاشی جزو مجموعه آثار ون گوگ قلم داد می‌شود، به اوایل تابستان سال ۱۸۸۶، تنها چند ماه پس از آن که این هنرمند به پاریس نقل‌مکان کرد بازمی‌گردد. گل‌های شقایق معمولاً بین ماه ژوئن و جولای در آن منطقه می‌رویند.

نقاشی گلدان‌ گل‌های شقایق ونگوگ
نقاشی «گلدان‌ گل‌های شقایق» ونگوگ

در اوایل تابستان سال ۱۸۸۶، ون گوگ طی نامه‌ای برای دوست هنرمندش نوشت: «در پرداخت پول به مدل‌های نقاشی دچار مشکل شده است». بنابراین تابستان را با نقاشی برخی از گل‌های ساده، شقایق‌های قرمز و گل‌های آبی ذرت گذراند.

بررسی‌های اولیه این تابلو نقاشی با کمک اشعه مادون قرمز و ایکس ری، تصویر پنهانی دیگری در پس گل‌های شقایق آشکار کرد. زمانی که این تابلو نقاشی را ۱۸۰ درجه بچرخانیم تصویر چهره یک مرد دیده می‌شود.

تابلو «گلدان‌ گل‌های شقایق» در سال ۱۹۵۷ توسط یک نویسنده اهل کنتیکت به این موزه اهدا شد. چند سال بعد مسئولان موزه متوجه شباهت‌های بین این تابلو نقاشی و سبک نقاشی ون گوگ شدند و نمایش آن را از سال ۱۹۸۰ تاکنون متوقف کردند.

ون‌سان ون‌گوگ، نقاش نامدار هلندی اگرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به‌سر برد، اما اکنون به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پست‌امپرسیونیسم شناخته می‌شود. او در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ در ایالت برابانت هلند نزدیک مرز بلژیک به دنیا آمد.

ون‌گوگ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی آغاز کرد. برخی از مشهورترین کارهای او در دو سال پایانی عمرش خلق شدند.

او فقط در دو ماه پایانی عمرش، ۹۰ نقاشی از خود باقی گذاشت. خالق «شب‌های پرستاره» و «گل‌های آفتابگردان» در ۲۹ جولای ۱۸۹۰ در سن ۳۷ سالگی در میان کشتزارها، گلوله‌ای به سینه خود شلیک کرد و روز بعد درگذشت.


بیشتر بدانید : زیباترین نقاشی‌های ون گوک

بیشتر بدانید : ونسان ونگوگ نقاش، دیوانه نبود!

بیشتر بدانید : داستان خلق «شب پرستاره» ونگوگ

بیشتر بدانید : ونسان ونگوگ بخاطر شکست عشقی گوش خود را برید!

بیشتر بدانید : راز مناظر شب ون گوگ در چيست؟!



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir