15 ایده برای عکس های پاییزی + عکس
اگر به دنبال ایده هایی خوب برای عکاسی از فصل زیبای پاییز هستید  هستید که می توانید در پاییز امسال در عکاسی خود استفاده کنید ، در اینجا 15 پیشنهاد به همراه نمونه ای از هریک ارائه شده است

بهترین سوژه ها برای عکاسی در پاییز

رنگهای باشکوه برگ های خزان طیف وسیعی را در بر می گیرند که البته هر کدام زمان رنگ بازی منحصر به خود را دارند. در برخی از مکان ها تنها در طی یک یا دو هفته برگ های سرخپوش و نارنجی پوش ریزش می کنند و در برخی دیگر از مکان ها، هفته ها میهمانی الوان پاییز و بارش رنگین برگ ها به طول می انجامد.

هر مکان بسته به گیاهان و درخت هایش، رنگ های پاییزی مخصوص خود را دارد که البته عواملی چون آب و هوا هم بر روی این ضیافت رنگ تأثیر دارند.

اگر به دنبال ایده هایی خوب برای عکاسی از فصل زیبای پاییز هستید  هستید که می توانید در پاییز امسال در عکاسی خود استفاده کنید ، در اینجا 15 پیشنهاد به همراه نمونه ای از هریک ارائه شده است.

عکاسی در پاییز
عکاسی از آبشار در پاییز

تصاویر آبشار همیشه عکس های شگفت انگیزی در تمام طول سال خلق می کند ، اما مانند بسیاری از مناظر دیگر ، وقتی در احاطه ی شاخ و برگ پاییزی قرار بگیرد ، زیباترین عکس ها را می توان ثبت نمود.

عکاسی در پاییز
درختان پاییزی

گونه های گیاهی برخی مناطق طیفی از رنگ های سبز تا قرمز را ایجاد می کنند، و در بعضی مناطق برگ درختان زرد رنگ می شود. یک خط یا ردیف از درختان رنگارنگ صحنه عالی را برای یک عکس به نمایش می گذارد.

عکاسی در پاییز
عکاسی از جزئیات فصل پاییز

با نزدیک شدن با برگهای رنگارنگ ، جزئیات پاییز را در عکس خود ثبت کنید. این برگها را می توان روی زمین ریخت و یا از برگهای رنگی که هنوز روی درخت هستند عکاسی نمود. اگر با کاهش نابگاه هوا رو به رو شدید، ممکن است شبنم هایی را بر روی برگ درختان مشاهده کنید. اگر سرمای هوا برای شما آزار دهنده نباشد و بتوانید عکاسی کنید، ترکیب بندی های متفاوتی از برگ ها و قطرات آب روی آن ها را در دست دارید.

عکاسی در پاییز
عناصر انسانی در طبیعت پاییزی

برگ های رنگین و خزان زده که زمین را فرش کرده اند، پس زمینه جذابی برای عکس های طبیعت اند. روی زمین دراز بکشید، از بوی برگ های بارانی و شکوه رنگ ها مدهوش شوید و سعی کنید این بار از زاویه دید یک سنجاب و با محوریت پرسکتیو، عکسی را به ثبت برسانید. غربت و تنهایی سازه‌های انسانی در دریایی از آشوب رنگ‌های پاییزی در ذهن هر بیننده‌ای می‌تواند دنیایی از مفاهیم و معانی مختلف را تداعی کند. مناظری که سکون آنها در عکس به تداوم این معنا و حس کمک می‌کند.

عناصر جالب و منحصربفرد بافت دار ، خیلی خوب با رنگ های معمولی پاییز و شاخ و برگ پاییزی در هم ادغام می شوند.

عکاسی در پاییز
جنگل پاییزی

در فصل پاییز هزاران منظره پیش روی ماست و باید نهایت تلاش خود را بکنیم برای ثبت این لحظه های بی نظیر که خداوند بزرگ نقاشی کرده است. از انبوه درختان رنگارنگ پاییزی عکاسی کنید تا این جلوه ی زیبای طبیعت در عکس شما به زیباترین شکل ممکن ثبت شود.

عکاسی در پاییز
اسکله پاییزی

برگ های رنگارنگ ریخته شده روی زمین در فصل هزار رنگ پاییز در کنار دریاچه می تواند سوژه نابی برای عکاسی شما باشد. دریاچه یا یک آبگیر  همراه با اسکله که توسط رنگ ها و برگ های پاییز احاطه شده است می تواند زیبایی عکس شما را صدچندان کند.

عکاسی در پاییز
عکاسی از مه و نورهای وهم آلود در پاییز

عکاسی از مه بی شک یکی از جذاب‌ترین‌ها و زیباترین ژانرهای عکاسی است. مه بافتی نرم و ابریشمی دارد و همین لطافت، حس بسیار خوبی را به بیننده منتقل می‌کند. به همین دلیل است که عکاسان زیادی در سرتاسر دنیا به دنبال مه می‌گردند تا از آن عکس‌های شگفت‌انگیزی را ثبت کنند. در پاییز با خنک شدن هوا و بارش باران‌های گاه و بی‌گاه، هوای مه‌آلود بیشتر از فصل‌های دیگر و به خصوص در ساعات اولیه روز مشاهده می‌شود. این وضعیت باعث جلوه انعکاس‌های زیبایی از نور می‌شود. یک جو پر از نور با یک حالت وهم آلود چیزی است که برای ثبت آن نیازی به فتوشاپ و ویرایش عکس ندارید. صبح های مه آلود در پاییز می تواند سوژه بسیار عالی در عکاسی از فصل زیبای پاییز باشد.

عکاسی در پاییز
نمایش تضاد یا کنتراست در عکس

یکی از بهترین راه‌های ایجاد حس دراماتیک در عکس، استفاده از مبحث سایه‌ها و کنتراست در عکاسی است. نکته کلیدی این موضوع این است که باید جزئیات درون سایه را فراموش کنید. شما عملا به این جزئیات هیچ نیازی ندارید و سایه‌ها در عکس‌های دراماتیک، می‌بایست مرموز و پنهان باشند و تاریکی مطلق در بخش‌های سایه، یکی از مهمترین موارد در این سبک عکاسی است. به دنبال همنشینی رنگ‌های متضاد بگردید و طوری کادر عکس را تنظیم کنید که این تفاوت و تضاد به طور مشهودی پیدا باشد. تضاد رنگ های پاییزی در برابر سوژه های مختلف، مانند تنه درختان با رنگ روشن در کنار برگ های پاییزی مانند این عکس.

عکاسی در پاییز
عکاسی از ریل قطار

 لوکوموتیو ها، قطارها ، مناظر مترو، و جاده های راه آهن برای ایجاد شعر بصری که طبیعت و مناظر انسانیت را ترکیب می کند، و همچنین عشق انسان به ماشین های پیچیده را در خود دارد، جذابیتی را درون عکاسان جهت انتخابشان برای سوژه عکاسی ایجاد می کند. مسیرهای ریلی یکی دیگر از موضوعات محبوب در هر فصلی است به خصوص اگر با برگهای پاییزی تلفیق شود این سوژه را جالب تر می کند.

عکاسی در پاییز
عکاسی از تغییر فصل

اگر یک برف یا طوفان یخی زود هنگام در فصل پتییز رخ داد، به سرعت دوربین خود را برداشته و دست به کار شوید. می توانید رنگ های پاییز را به همراه نشانه های زمستان ثبت کنید.

عکاسی در پاییز
جاده با درختان پاییزی

هرگز فرصت پیاده‌روی در مسیرهای روستایی و خاکی را در این فصل از دست ندهید. دوربین‌تان را به دست بگیرید و برای یک پیاده‌روی نصفه روزه آماده شوید. در کنار انرژی بیکرانی که از این پیاده‌روی خواهید گرفت، می‌توانید صحنه‌های بینظیری را از راه‌های رقصان در دل طبیعت بگیرید. وقتی برگها تغییر رنگ داده اند ، جاده های پاییزی بسیار زیبا هستند.

عکاسی در پاییز
تغییر رنگ برگها در پاییز

برگ‌ریزان یکی از جذاب‌ترین رویدادهای پاییز است. برگ‌هایی که زمانی نمادی از سرسبزی و زندگی بودند حالا زرد شده و به نمادی از خاطرات روزهای گرم تبدیل می‌شوند. نمایش تغییر رنگ برگها در پاییز سوژه ایی بسیار خاص و منحصر بفرد است.

عکاسی در پاییز
برگ های پاییزی در جاده

به دنبال سوژه‌هایی بگردید که در آن پاییز با تمام وجود خود را بر تمام طبیعت و شهر مستولی کرده است جاده ها یا مسیرهای پوشیده از برگهای افتاده موضوع بسیار خوبی دیگر است.

عکاسی در پاییز
شاخ و برگ پاییز منعکس شده بر روی دریاچه

اگر بتوانید دریاچه‌ای پیدا کنید که انعکاس طرح‌های شگفت‌انگیز ابرها در آن پیدا باشد، شک نکنید، دوربین را تنظیم کنید شما یک عکس فوق العاده خواهید گرفت. دریاچه ای را در نزدیکی خود پیدا کنید و از رنگ های پاییزی که توسط آب منعکس شده است عکس بگیرید.

عکاسی در پاییز
کلبه در مزرعه پاییزی

بناهای دستساز گاهی زیبایی یک منظره را دو چندان می‌کنند. به خصوص وقتی که این سازه‌ها جنسی از خود طبیعت مثل سنگ و چوب داشته باشند. سازه‌های قدیمی، آسیاب‌ها، کلبه‌ها، پرچین‌های چوبی، معنی جدیدی به طراوت این فصل زیبا می‌دهند. در پاییز به دلیل رطوبت هوا بناهای چوبی و سنگی حس تازگی و نشاط به خود می‌گیرند. کلبه ها و مزارع با توجه به فصل پاییز می توانند سوژه عکاسی خیره کننده ای باشند.


بیشتر بدانید : چگونه در پاییز عکس‌های خارق العاده و خاص خلق کنیم؟ + عکس

بیشتر بدانید : شگردهایی برای عکاسی در پاییز

بیشتر بدانید : زیبایی‌های پاییز از نگاه عکاسان حرفه‌ای!

 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ