لیزا برای شکوفا کردن پتانسیل این تکنیک دیسنی را رها کرد در عین حال که انتظار داشت یک یا چند سال بعد دوباره به کار انیمیشن بپردازد. اما حالا 25 سال است که از آن تاریخ گذشته و او...
 
این مجسمه‌هایی که سرشار از زندگی اند را لیزا لیچتنفلز خلق کرده است. لیزا لیچتنفلز در سن پایین در رشته نقاشی رنگ روغن باستانی درس خوانده است. در سن نوجوانی در مدرسه Governor درس خوانده و بعد تحصیلات خود را در کالج هنری فیلادلفیا ادامه داده. در آنجا او با جودی جمپل آشنا شد،‌ کسی که به خاطر سردرهای حجاری شده سه بعدی‌اش معروف شده بود. لیزا تحت تاثیر او کار تصویرگری را شروع کرد البته تا زمانی که چشم انداز انیمیشن مستقل و فیلم سازی او را جذب خودش کرد. بالاخره کار کردن و کسب تجربه با استادان فیلم و تصویرسازی راه او را به استدیوی دیسنی باز کرده و با سمت کارآموز انیماتور استخدام شد.
حین کار کردن در دیسنی او مجسمه‌های سه بعدی‌اش را توسعه بخشید. همانند سازه‌های جودی جمپل پوست آنها را از جوراب‌های نایلونی زنانه ساخت. لیزا برای شکوفا کردن پتانسیل این تکنیک دیسنی را رها کرد در عین حال که انتظار داشت یک یا چند سال بعد دوباره به کار انیمیشن بپردازد. اما حالا 25 سال است که از آن تاریخ گذشته و او هنوز روی نایلون کار می‌کند. حالا او در کارگاهش که در خانه ویکتوریایی اش در ماساچوست قرار گرفته کار می‌کند. او موضوعات متعددی نظیر خیال و توهم، طنز و پرتره انسانی را در کارهایش استفاده می‌کند.
اندازه مجسمه‌های او از 5 اینچ شروع می‌شود تا به اندازه طبیعی انسان و حتی بیشتر از 5 فوت ارتفاع دارند. اومجسمه‌های محیطی از شخصیت‌های معروف زیادی نیز کار کرده است. همسر لیزا هم شاعری به اسم جرمی ‌وارد ویلسون است که در هنرش به او کمک کرده و کارهای نجاری را او انجام می‌دهد.
 

 
 
 
مجسمه
 
مجسمه
 
مجمسه
 
مجسمه
 
 
مجسمه
 
 
مجسمه
 
 
مجسمه

 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
کتابهایی که فقط برای خواندن نیستند!! (مجسمه‌سازی با کتاب)
 حاضرید باهم یك چیز خارق‌العاده ببینیم؟!!
ریزترین آثار هنری جهان!+تصاویر
مجسمه های بسیار زیبا و متفاوت!!!
پرتره‌های عجیب انسان‌های غیرطبیعی! (+تصویر)