رستوران گردان برج میلاد بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند.
 
رستوران گردان برج میلاد بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان است که بخش متحرک آن در هر ساعت ۳۶۰ درجه می‌چرخد تا بازدیدکنندگان امکان تماشای تهران در تمام جهت‌ها را داشته باشند.
مدیرعامل برج میلاد درباره نرخ غذاهای این رستوران تصریح کرد یک وعده شام در رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری برای هر نفر ۱۶۸ هزار تومان هزینه دارد که شامل بوفه آزاد انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و محلی به‌همراه انواع سالاد، نوشیدنی‌ها و مخلفات دیگر است.
 

 
  
 
استفاده از این رستوران‌ها در حال حاضر برای شام از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ و ۲۱:۴۵ تا ۲۳:۱۵ امکان‌پذیر است که شهروندان باید نسبت به‌رزرو آن از طریق تماس با شماره تلفن ۸۴۳۶۱۵۱۴ اقدام کنند. هم‌چنین برگزاری میهمانی‌های گروهی ارگان‌ها و نهادها نیز در این رستوران‌ها امکان‌پذیر است.
رستوران گردان برج میلاد در ارتفاع ۲۷۶ متری سطح زمین قرار دارد. این رستوران به مبلمان زیبا و راحت مجهز بوده و طراحی زیبای کف و سقف به همراه نقش برجسته دیواری که تصویری از شاهنامه را نشان می‌دهد، از جاذبه‌های بصری آن است.
رستوران ویژه این برج هم که در ارتفاع ۲۹۲ متر قرار دارد با الهام‌گیری از نقوش سنتی طراحی شده و فضایی مطلوب را جهت معرفی فرهنگ کشور فراهم آورده است.
 
 
 
برج میلاد علاوه بر جاذبه های فراوان و برخورداری از مدرن ترین و بهترین تکنولو‍‍ژی ها ارتباطی و فناوری روز دنیا، بعنوان یک نماد ملی، مهد آثار تاریخی،فرهنگی و هنری اسلامی و ایرانی است.
در طراحی و معماری برج میلاد از آثار و نقوش فرهنگی ایرانی و اسلامی استفاده شده است. در بسیاری از قسمت های این برج از طرح ها و نقشه هایی استفاده شده است که با فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی بسیار عجین است.
نمایش آثار نفیس هنری، تاریخی و صنایع دستی در گالری های واقع در برج برای شناساندن فرهنگ کهن ایران به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی، تماشای پرده های شاهنامه که بر روی دیوارها و ستون های رستوران گردان نصب گردیده است، نمایش عناصر اصلی حیات و افسانه و تمثیل های ایرانی و اسلامی در گنبد آسمان که برگرفته از فرهنگ و تمدن چند هزار ساله ایران است، نمونه هایی از این آثار تاریخی، فرهنگی و هنری برج میلاد است.
 
 
 
 
آن طور که مسوولان برج میلاد می گویند، این رستوران گنجایش پذیرش ۴۰۰ نفر را دارد که در حال حاضر برای ۳۳۰ نفر مبلمان شده است. رحیم مطهرنژاد مدیر عامل برج میلاد با دفاع از عملکرد رستوران گردان برج میلاد به «دنیای اقتصاد» گفت: این رستوران قرار است حافظ شان جمهوری اسلامی و محل پذیرایی از میهمانان مهمی همچون رییس جمهور و هیات همراه باشد.
 
البته از پیش از سال نو برج میلاد تهران از میان ۱۰ شرکت متقاضی، یک شرکت خصوصی را به عنوان بهره بردار رستوران گردان انتخاب کرد و در حال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اجاره بها در ماه دریافت می شود.
این همان نکته ای است که رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل میلاد تهران به عنوان علت قیمت های بالای رستوران به آن اشاره می کند و می گوید: این رستوران در مجموع با احتساب هزینه های پرسنل آموزش دیده تشریفات و پیش خدمت ها که برای هر میز ۲ نفر در نظر گرفته شده و هزینه های آب و برق و … حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.
وی در عین حال تاکید کرد که این رستوران غذاهای خارجی را با آخرین روش های پخت آشپزان آموزش دیده خارجی ارائه خواهد کرد که این موجب گران شدن هزینه میهمانان می شود.همچنین به گفته مطهرنژاد، حضور متخصص تغذیه در کنار میهمانان و گران ترین مبلمان های جهان در این رستوران از عواملی است که مشتریان کم درآمد را به سمت ۵ رستوران دیگر موجود در برج میلاد که با هزینه های زیر ۱۰ هزار تومان از میهمانان پذیرایی می کنند، هدایت می کند.
 
 
اگرچه پرداخت مبلغ ۱۶۸۰۰۰ تومان برای یک وعده غذا ،اندکی با جیب ۷۰ درصد از مردم که آمارها می گویند حداقل درآمد یعنی ماهانه ۳۳۰ هزار تومان را دریافت می کنند، کمی تا قسمتی فاصله زیاد دارد ولی از آنجایی که این مردم بطور معجزه آسایی از عهده هزینه های سنگین زندگی تهران برآمده اند برای عقب نماندن از آن ۳۰ درصد باشد بعید نیست که برای یک بار هم شده مهمان بلند مرتبه ترین رستوران ایران شوند.
 
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: rozanehonline.ir
 
مطالب جالب دیگر:  
آکوا فولکس‌واگن، خودرویی که از همه مسیرها عبور می کند!! + عکس
اولین زن با حجاب در رشته وزنه برداری!! + عکس
اقدام عجیب بیمارستان و انتشار تصویر نیمه عریان دو زن مجروح در شاهرود! + تصاویر
دوستی گواردیولا با خواننده زن صهیونیست! + عکس
دختر بخت برگشته ای که میخواست زیبا شود اما کور شد!