کدام ایرلاین های خارجی به مشهد پرواز دارند
  اگر می‌خواهید با پروازهای مشهد بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید تا سفری راحت و خاطره‌انگیزی تجربه کنید.

شهر مشهد، مقصد مهمی برای مسلمانان شیعه است که هر سال، میلیون‌ها زائر و گردشگر از سراسر ایران و دنیا برای زیارت امام رضا (ع) و بازدید از جاهای دیدنی، به این شهر سفر می‌کنند. جالب است بدانید که شهر مشهد یک فرودگاه بین‌المللی دارد که پروازهای داخلی و خارجی در این فرودگاه رفت‌و‌آمد می‌کنند. اما کدام ایرلاین های خارجی به مشهد پرواز دارند؟ اگر می‌خواهید با پروازهای مشهد بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید تا سفری راحت و خاطره‌انگیزی تجربه کنید.


با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد آشنا شوید


فرودگاه شهید هاشمی مشهد، یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه‌های ایران بعد از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی است. این فرودگاه بین‌المللی در سال 1330 احداث شد. این فرودگاه مشهد، یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های ایرانی است که هر سال 8 میلیون مسافر داخلی و خارجی در این فرودگاه رفت و آمد می‌کنند.

به طور میانگین روزانه 170 تا 240 پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود. همچنین میانگین مسافرانی که در این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند، روزانه 22000 نفر است که معمولا 20 درصد از مسافران، خارجی هستند. این فرودگاه همراه با پرواز‌های خارجی و داخلی، چندین ترمینال با امکانات مناسب دارد.

برای مثال اگر می‌خواهید قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت را بدانید یا به شهرهای داخلی سفر کنید، باید به ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شهید هاشمی مشهد بروید. این ترمینال با 35 هزار مترمربع در ضلع شرقی فرودگاه قرار دارد. شما در این ترمینال به غرقه‌های خرید سوغاتی، خرید زعفران، خرید نوشیدنی و تنقلات، آرایشگاه، دفتر رزرو هتل، دفتر امانات بار، کتابفروشی، فروشگاه فروش پوشاک، سوپرمارکت و... دسترسی دارید.

ترمینال پروازهای خارجی فروشگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، 21 هزار مترمربع مساحت دارد و برای خروج پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. غرفه‌هایی همچون فروش مواد غذایی، فری شاپ، فروشگاه فروش سوغاتی مشهد ، نقره‌جات، باقلوا و شیرینی فروشی، فروشگاه اسباب بازی، فروشگاه فروش پوشاک و... در این ترمینال قرار دارند.

سومین ترمینال این فرودگاه برای ورود پروازهای خارجی احداث شده است. این ترمینال 10 هزار مترمربع مساحت دارد که معمولا بسیاری از مسلمانان شیعه برای زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) از این طریق به مشهد سفر می‌کنند. این ترمینال شامل گل‌فروشی، غرقه فروش سیم‌کارت، دفتر رزرو انواع هتل  مانند هتل مدینه الرضا مشهد، جواد، درویشی و ..، دفتر رزرو هتل آپارتمان، کلینیک سلامت پوست و مو، سوپرمارکت و... است.


مسیرهای پرواز فرودگاه مشهد


این فرودگاه بین المللی مشهد پروازهای زیادی به شهرهای داخل ایران و خارج از کشور دارد. شهرهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به‌روزترین مقصدهای لیست پروازهای این فرودگاه هستند: آبادان، آدانا، اردبیل، استانبول، ارومیه، بغداد، اصفهان، بیروت، بصره، ایلام، دبی، بندر عباس، دوحه، بوشهر، شارجه، بیرجند، قندهار، تبریز، کابل، تهران، کویت، چابهار، لاهور، رشت، مسقط، زابل، مزار شریف، زاهدان، نجف، زنجان، هرات، ساری، شیراز، عسلویه، قشم، کاشان، کرمان، کرمانشاه، کیش، گرگان، ماهشهر، نوشهر، همدان و یزد.
 

1.jpg


معرفی ایرلاین‌هایی که در شهر مشهد پرواز دارند


همان‌طور که پیش از این گفتیم، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، یک فرودگاه بین المللی است. بنابراین شما می‌توانید از طریق پرواز‌های داخلی و خارجی به این شهر سفر کنید. در صورتی که در یکی از کشورهای همسایه زندگی می‌کنید، می‌توانید در برخی از شهرها، با پرواز مستقیم به مشهد سفر کنید. از این جهت در ادامه مقاله به معرفی ایرلاین‌هایی که در شهر مشهد پرواز دارند، بیشتر می‌پردازیم.


شرکت‌های هوایی داخلی مشهد و معرفی مقصدها


در صورتی که می‌خواهید با پروازهای داخلی و شرکت‌های هوایی ایرانی به شهر مشهد سفر کنید، می‌توانید نگاهی به لیست زیر بیندازید تا با انواع ایرلاین‌های داخلی آشنا شوید. بیشتر این ایرلاین‌ها در ماه بارها در مشهد پرواز دارند و برخی از آن‌ها نیز در بعضی از روزها یا ماه‌های سال به مشهد پرواز می‌کنند که این مسئله به ایرلاین و تعداد مسافران بستگی دارد.

• ایرلاین کاسپین به مقصد اصفهان، شیراز، تبریز، تهران.
• ایرلاین ایران ایر به مقصد بیرجند، اصفهان، تبریز، یزد، زاهدان، تهران، بیروت، کویت، نجف.
• ایرلاین آسمان به مقصد اراک، اصفهان، اهواز، نوشهر، شیراز، یزد، زاهدان، کاشان، ایلام، تهران، کابل، دبی، مزار شریف.
• ایرلاین ایران ایرتور به مقصد آبادان، اهواز، اردبیل، بندرعباس، بوشهر، اصفهان، چابهار، کرمانشاه، خرم آباد، رشت، ساری، شیراز، تبریز، ارومیه، یزد، زاهدان، کاشان، تهران.
• ایرلاین کیش ایر به مقصد نجف، فرودگاه بین المللی مولتان پاکستان، فرودگاه بین المللی بینظیر بوتو، فرودگاه بین المللی جناح پاکستان، فرودگاه بین المللی اقبال لاهوری.
• ایرلاین ماهان به مقصد اهواز، اصفهان، کیش، ساری، تهران، زنجان.
• ایرلاین ماهان به مقصد اهواز، اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، ساری، تهران، زنجان، بغداد، فرودگاه بین المللی رفیق حریری بیروت، دوبی، کویت، فرودگاه بین المللی نجف، فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی.
• ایرلاین زاگرس به مقصد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان، تهران، فرودگاه سردار جنگل رشت، اراک، فرودگاه بین المللی کویت، فرودگاه بین المللی بصره.
• ایرلاین تابان به مقصد اهواز، اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه سردار جنگل رشت، تبریز، فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی، فرودگاه بین المللی اقبال لاهوری.
• ایرلاین آتا به مقصد اصفهان، کاشان، تبریز، تهران، ارومیه.
• ایرلاین معراج به مقصد اصفهان، فرودگاه کرمانشاه، شیراز، فرودگاه تبریز، تهران، نجف، بغداد، کویت.
• ایرلاین اترک به مقصد اهواز، بندر عباس، فرودگاه بوشهر، اصفهان، فرودگاه بین المللی کیش، تهران.
• ایرلاین قشم به مقصد اصفهان، تهران، ساری، فرودگاه دیرستان، رشت، فرودگاه آبادان، زاهدان، اهواز، فرودگاه بین المللی نجف.
• ایرلاین فصلی به مقصد فرودگاه بین المللی مولتان پاکستان.


ایرلاین‌های خارجی مشهد و معرفی مقصدها


فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، علاوه بر پروازها و شرکت‌های هواپیمایی داخلی، شامل ایرلاین‌های خارجی نیز است. بیشتر این ایرلاین‌ها برای پروازهای خارج از ایران هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که کدام ایرلاین های خارجی به مشهد پرواز دارند، می‌توانید لیست زیر را همراه با معرفی شهرهای مقصد مشاهده کنید.

• ایرلاین ترکیش ایرلاینز به مقصد فرودگاه بین المللی آتاتورک
• ایرلاین امارات به مقصد دبی
• ایرلاین فلای بغداد به مقصد نجف
• ایرلاین کام ایر به مقصد هرات، قندهار، مزارشریف
• ایرلاین کویت ایرویز به مقصد فرودگاه بین المللی کویت
• ایرلاین قطرایرویز به مقصد فرودگاه بین المللی حمد
• هواپیمایی بین المللی افغان جت به مقصد کابل
• ایرلاین فلای دبی به مقصد دبی
• ایرلاین عراق به مقصد بغداد، نجف
• ایرلاین عمان ایر به مقصد فرودگاه بین المللی مسقط
• ایرلاین جزیره ایرویز به مقصد کویت
• ایرلاین ایرعربیا به مقصد شارجه
 

2.jpg


خرید بلیط هواپیما مشهد چگونه است؟


احتمالا تصور می‌کنید که برای خرید بلیط هواپیما سفر به مشهد یا بررسی قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت یا شهرهای دیگر، باید به یک آژانس یا شرکت هواپیمایی مراجعه کنید. با این حال بهتر است بدانید که خرید حضوری بلیط هواپیما، مشکلات زیادی دربر خواهد داشت. برای مثال ممکن است شما ساعت‌ها در ترافیک و رفت و آمد بمانید و زمان، هزینه و انرژی زیادی را برای خرید بلیط یک طرفه یا دو طرفه هواپیما مشهد صرف کنید.

اما این روزها، شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بلیط هواپیمای مشهد را رزرو و تهیه کنید. کافی است در هر زمان و مکانی که قرار دارید، به یکی از سایت‌های معتبر گردشگری، مثل سایت علی بابا مراجعه کنید. هنگامی که نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و تاریح حرکت سفر را در سایت علی بابا وارد کنید، لیستی از پروازهای همان تاریخ برایتان باز می‌شود.

شما می‌توانید در لیستی که سایت علی بابا ارائه می‌دهد، بسیاری از اطلاعات مربوط به سفر را پیدا کنید. لیستی که برای شما باز می‌شود شامل نام ایرلاین داخلی یا خارجی به شهر مشهد، نوع و کلاس هواپیما، ساعت رفت و ساعت برگشت، خدمات هواپیما، شماره پرواز و بسیاری از اطلاعات دیگر است.


این مطلب را هم بخوانید: راهنمای سفر سه روزه از بندرعباس به تهران


همچنین در صورتی که می‌خواهید یک بلیط ارزان قیمت هواپیما برای مشهد تهیه کنید، می‌توانید در این لیست، قیمت پروازها را مشاهده کنید. قیمت بلیط سیستمی هواپیما، قیمت بلیط چارتری هواپیما و قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما مشهد، همگی در این لیست قرار دارند تا مسافران بهترین انتخاب را داشته باشند.

این اطلاعات به شما کمک می‌‌کند تا با توجه به نام ایرلاین و کلاس هواپیما، قیمت بلیط را با دقت بررسی و مقایسه کنید. این فرصتی برای افرادی خواهد بود که می‌خواهند با هزینه کم به شهر مشهد سفر کنند. بنابراین مقایسه قیمت بلیط هواپیما به شما کمک می‌کند تا سفر خاطره‌انگیز و البته مقرون به‌صرفه‌ای داشته باشید.




گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:alibaba.ir