با توسعه فناوری‌های طراحی روبات پیش‌بینی می‌شود كه تا چند دهه آینده روبات‌ها دنیای انسان‌ها را به تسخیر خود در آورند اما...

با توسعه فناوری‌های طراحی روبات پیش‌بینی می‌شود كه تا چند دهه آینده روبات‌ها دنیای انسان‌ها را به تسخیر خود در آورند اما در این بین مشاغلی وجود دارند كه روبات‌ها هیچ گاه قادر به انجام آن نیستند!
روبات ها به تمام عرصه‌های زندگی انسان راه یافته‌اند و انسان شاهد حضور رقبای روباتیك در مشاغلی مانند خیاط، آشپز، معلم، مین یاب، كمك جراح و فضانورد است، اما برخی مشاغل «ضد روبات» هستند و انسان می‌تواند مطمئن باشد كه هیچ گاه شغل خود را به واسطه حضور یك رقیب روباتیك از دست نخواهد داد.

روانپزشك / مشاور
احساس و روان حوزه‌ای است كه پیشرفته‌ترین روبات‌ها نیز قادر به درك پیچیدگی‌های آن نیستند و حتی در صورت طراحی برنامه‌ای برای درك احساسات انسانی، هیچكس حاضر به مشاوره خواستن از یك روبات نیست.

نویسنده
روبات‌های خبرنگار تنها می‌توانند گزارش‌هایی را با استفاده از كلمات كلیدی و تعیین شده بنویسند، اما نوشتن داستان، شعر یا قطعه ادبی به احساس و قریحه انسانی نیاز دارد.

هنرمند
روبات‌ها شاید بتوانند نقش‌های كوچكی را ایفا كنند؛ اما هرگز نمی توانند مانند یك انسان حالت چهره، احساس و خلاقیت را در اجرای یك نقش از خود بروز دهند.

پزشك عمومی
یك پزشك بیش از آموزه‌های موجود در كتاب‌های پزشكی برای تشخیص بیماری استفاده می‌كند و هیچ هوش مصنوعی نمی‌تواند مراحل تشخیص بیماری را بدقت انسان انجام دهد، اگرچه در سایر حوزه های علم پزشكی مانند جراحی می‌تواند ورود روبات‌های جراح و كمك جراح را مشاهده كرد.

ماما
تولد نوزاد نیاز به همراهی و ارتباط انسانی دارد و هیچ مادری دوست ندارد این لحظه را با یك روبات بی جان سپری كند.

كشاورز آلی
مراقبت از گیاهان و جانوران كاری نیست كه بتوان پیشرفته‌ترین روبات‌ها را برای انجام آن برنامه ریزی كرد. دنیا بسمت محصولات ارگانیك و كشاورزی پایدار پیش می رود و این مسأله نیازمند حضور و مراقبت انسان است.

مراقب كودك
مراقبت و نگهداری از كودكان، یكی از پیچیده‌ترین مشاغلی است كه روبات‌ها هیچ گاه نمی‌توانند وارد این حیطه شوند.

مهندس روباتیك
با وجود پیشرفت های گسترده در حوزه برنامه ریزی و طراحی روبایتك، هیچ روباتی نمی تواند روبات پیشرفته‌تری از خود طراحی كند.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir

مطالب جالب دیگر:
تصاویر و اسامی معروف‌ترین زنانی که قبلا مرد بوده‌اند و حالا زن هستند!! (2)
قرارداد جالب یک مرد با همسر کونگفو کارش؛ هر هفته یکبار مرا کتک بزن!
خواننده مرد سرشناسی که درحال تبدیل شدن به یک زن می‌باشد!! (+عکس)
رسوایی جنسی یک افسر و رابطه با 17 کودک حتی برادر و کودکان 2ساله!!