خلاصی از شریک ویروس برخی مواقع آسان بوده ولی بعضی اوقات به اندکی تدبیر و زیرکی نیاز دارد هرچند میزان موفقیت شما بستگی به موقعیت و شرایط دارد...

خلاصی از شریک ویروس برخی مواقع آسان بوده ولی بعضی اوقات به اندکی تدبیر و زیرکی نیاز دارد هرچند میزان موفقیت شما بستگی به موقعیت و شرایط دارد با این حال همیشه یک راه یا بیشتر برای خلاصی از شر ویروس‌ها وجود دارد.
شرکت مایکروسافت ابزاری را پیشنهاد می‌کند که قادر از بین بردن انواع مختلفی از نرم افزارهای مخرب است؛ این ابزار Windows Malicious Software remoaval Tool (ابزار از بین بردن نرم‌افزارهای مخرب ویندوز) نام دارد اما مایکروسافت نرم‌افزار دیگری را به نام Microsoft Safety Scaaner معرفی و عرضه کرده است.
این اسکنر با فرض از بین بردن تمامی ویروس‌ها، Spyware و دیگر نرم‌افزارهای مخرب رایانه شما عرضه شده است. انبوهی از نرم‌افزارهای مشابه دیگر نظیر اسکنرهای آنلاین وجود دارند، اما برخی از آن‌ها ممکن است به جای حذف ویروس‌ها و جاسوس‌افزارها شما را حتی مجبور به دانلود آن‌ها کنند
با استفاده از این ابزار مایکروسافت دیگر مطمئن خواهید بود که این ابزار خواهان از بین بردن هرگونه بدافزار از رایانه شماست نه ترغیب به دانلود آن‌ها.

نصب نرم افزار ضد ویروس
اگرچه احتمالا قبل از استفاده از قابلیت حفاظت بی‌درنگ (Real –time Protection) مجبور به نصب آن خواهید بود ولی نصب یک نرم‌افزار آنتی ویروس در حال حاضر کمک شایانی به حذف بدافزار مخربی می‌کند که رایانه‌ی شما را تهدید کرده و احتمالا باعث از بین رفتن اطلاعات آن خواهد شد.
علاوه بر این یک ابزار ضد ویروس قادر به اسکن و پویش فایل‌های دیگری خواهد بود که دارای ویروس‌های مخرب در درونشان بوده و منتظر فعالی سازی‌شان از طرف شما هستند. تعدادی از این ابزارها به صورت رایگان که اتفاقا بسیار نیز موثر و کارآمد هستند، همچون AVGR، Microsoft Security Essentioals و Avast در دسترس‌اند. این ابزارها با قدرت زیادی قادر به از بین بردن ویروس‌های مزاحم پیش از آسیب‌رسانی بیشتر به سیستم شما خواهند بود.
با توجه به این که استفاده از اینترنت هنگام آلودگی رایانه‌تان به ویروس کار صحیحی نیست (به این دلیل که ممکن است ویروس مورد نظر اطلاعاتی را از سیستم شما به بیرون انتقال دهد) می‌توانید از یک سیستم سالم آنلاین شده و به دنبال ویروسی که رایانه‌تان بدان دچار شده (براساس علائمی که کامپیوترتان بروز می‌دهد) گشته و راه‌های از بین بردن آن را بیایید. با کمی خوش شانسی، می‌توانید راه حلی عملی و آزمایش شده را پیدا کرده و از شر ویروس مزبور رهایی یابید.

ویندوز را دوباره نصب کنید
آخرین راه چاره در صورت شکست سایر روش‌ها، نصب دوباره ویندوز یا انتقال به سیستم عامل‌های دیگری نظیر لینوکس است. اگر ویروس چنان مخرب باشد که نتوان کاری کرد بهتر است اجازه دهید ویندوز، خود را نابود کرده و پس از آن شما بار دیگر از خاکستر آن ویندوز دیگری بر پا سازید.
پیش از شروع به نصب دوباره حتما از اطلاعاتتان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. لطفا تمامی فایل‌هایتان را به جهت بررسی نبود ویروس اسکن کنید تا احیانا ویروس را ذخیره نکرده و پس ازنصب دوباره ویندوز، رایانه‌تان دچار همان ویروس نشود. این پروسه، فرایندی زمان بر و سخت است ولی آخرین راه چاره بوده و در عوض در هر زمانی قابل اجراست.

رایانه‌ی جدیدی نخرید
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، برخی افراد فکر می‌کنند زمانی که رایانه‌شان ویروسی شده، حتما باید آن را دور انداخته و یک رایانه جدید بخرند. این کار صحیح نیست مخصوصا زمانی که سخت افزار به خوبی کار می‌کند نصب دوباره ویندوز، همانند ریست کردن سیستم بوده و شما با این عمل از شر ویروس‌ها رهایی می‌یابید. هیچ احتیاجی به خرج هزینه‌ی اضافی تنها به این جهت که رایانه‌تان ویروسی شده ندارید.

نتیجه‌گیری
خلاصی از شر یک ویروس برخی مواقع آسان بوده ولی بعضی اوقات به اندک تدبیر و زیرکی نیاز دارد. میزان موقعیت شما بستگی به موقعیت و شرایط دارد با این حال همیشه یک راه یا بیشتر برای خلاصی از شر ویروس‌ها وجود دارد امیدواریم که ویروسی شدن سیستم شما به قیمت از دست دادن اطلاعات ارزشمندتان تمام نشود. تنها به یاد داشته باشید هنگام ویروسی شدن سیستم، پیشگیری بهتر از درمان است.

گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: barsam.ir

مطالب جالب دیگر:
زن 24ساله بدشانسی که زیر تیغ جراحی به هوش آمد!!
زنی که 10 شوهرش را کشته بود تا پولدار شود! + عکس
5دلیل قانع کننده برای رانندگی با سرعت پایین!