باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله‌ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و...

شما را به دیدن زیباترین باغ جهان موسوم به باغ بوچارت butchart دعوت می كنم. باغی كه در جزیره ونكور كانادا و در فاصله‌ی ۲۱ كیلومتری از شهر ویكتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می‌رسد. یك باغ كاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هكتار وسعت كه حقیقتاً شاهكار معماری سبز می‌توان نامیدش.این كه اگر انسان بخواهد می‌تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند و به باور من، باغ بوچارت – كه به افتخار رابرت بوچارت و همسرش جین به این نام موسوم شده است – یكی از گوش‌نواز‌ترین و سحرانگیز‌ترین و پرجاذبه‌ترینسازه‌های بشری در ستایش طبیعت است.
 

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه‌ای را مؤثرترین وگویاترین سروده‌ی انسان‌ساز در ستایش مادر طبیعت دانست. جالب این كه از این باغ پرشكوه و بی‌مانند سالانه بیش از یك میلیون نفر بازدید می‌كنند و دولت كانادا همزمان با یكصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یك سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.


دیدن این تصاویر شاید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران وطنی به وجود آورد تا به جای ساختن سازه‌های آلوده‌كننده‌ای كه آب و خاك این كشور را هدف قرار داده‌اند، دست به برپاییقطعه‌ای از بهشت در سرزمین مادری‌شان بزنند؛ همان گونه كه خانم و آقای بوچارت در بیش از یكصد سال پیش چنین كردند و كاربری كارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند. كاری ماندگار كه می‌تواند همچون باغ بوچارت آنها را ثروتمند هم بسازد.

لازم به یاد آوری است که اکثرکشور های جهان حتی مناطقی بسیار دور و کم بنیه ( از نظر تاریخی و اجتماعی )هم در این مجموعه باغی نمونه از سرزمین خودشان را دارند و در ابتدای ورودی
باغ؛ پرچم کشور آنها بر سر در قرار داده شده اما نامی و نشانی از ایران که زیباترین باغها با
خصوصیات و مشخصات خودش را در طول تاریخ داشته نیست .
 
 

 
گردآوری:‌گروه خبری سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ارسالی کاربران/ آوین از تهران
 
مطالب جالب دیگر:
باور کردنی نیست: سوپرمارکتی که برای شما همسر و دوست مناسب پیدا می‌کند!! (+عکس)
کدام عضو خانواده بیشترین سهم را در شروع دعوا دارد؟!
عکس‌های دو دختر مهندس اما مست ایرانی که باعث جنجال در هند شدند!!
تنبل ترین مردم جهان!؟