در این جا چند روش ساده را به شما معرفی می‌کنیم که در تشخیص تبلت خوب از تبلت‌های بنجل به شما کمک کند...
در این جا چند روش ساده را به شما معرفی می‌کنیم که در تشخیص تبلت خوب از تبلت‌های بنجل به شما کمک کند.

چگونه یک تبلت بی‌کیفیت نخریم؟‬
‬در این جا چند روش ساده را به شما معرفی می‌کنیم که در تشخیص تبلت خوب از تبلت‌های بنجل به شما کمک کند. نمایشگر یکی از مهم‌ترین اجزای تبلت است؛ پس همیشه باید تبلتی با صفحه‌نمایش خوب و با کیفیت خرید. اغلب تبلت‌ها از نمایشگرهایی با رزولوشن ۷۶۸ در ۱۰۲۴ یا ۷۲۰ در ۱۲۸۰ استفاده می‌کنند. می‌توان این موارد را به عنوان حداقل در نظر گرفت. یکی دیگر از موارد تشخیص تبلت خوب توجه به نوع پردازنده آن است.

پردازنده‌ها نقش اصلی را در تبلت‌ها بازی می‌کنند. یک تبلت خوب پردازنده‌ای چند هسته‌ای با سرعتی مناسب دارد. در بازار تبلت اکثر محصولات با کیفیت از پردازنده‌های دو هسته‌ای با سرعتی معادل 1.2 گیگاهرتز تا 1.5 گیگاهرتز استفاده می‌کنند و تبلت‌های عالی پردازشگرهای چهار هسته‌ای با سرعت‌های 1.5 تا 1.8 گیگاهرتز دارند. تبلت‌های تک هسته‌ای ارزش امتحان کردن را هم ندارد. اگر قدرت خرید آیپد را ندارید، پس چاره‌ای جز انتخاب آندروید هم ندارید. تنها دقت کنید که آخرین ویرایش آن یعنی آندروید 4.1 یا Jelly Bean باشد.

برای تشخیص تبلت خوب باید به رم هم اهمیت بدهید. هر تبلتی که برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها به حافظه موقت (RAM) نیاز دارد. اگر رم سیستم شما پایین باشد نمی‌توانید برنامه‌های سنگین و بازی‌های خوب را اجرا کنید.
تمام سعی‌تان را به کار ببرید تا تبلت‌هایی با رم زیر یک گیگابایت نخرید. برای ذخیره‌سازی فایل روی دستگاه به حافظه محتاج هستید اما اهمیت این قسمت بیشتر از ذخیره‌سازی ساده است. حتی اجرای بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌های تبلت به این قسمت و حجم آن وابسته است. در یک کلام تبلت با حافظه داخلی کم‌تر از ۱۶ گیگابایت را نخرید.

چه قدر حافظه لازم دارم؟

در هنگام خرید تبلت به خصوص تبلت آندرویدی در بازار ایران کم‌تر کسی به میزان حافظه داخلی این تبلت‌ها توجه می‌کند. بعضی از کاربران تصور می‌کنند که با استفاده از ورودی USB یا کارت حافظه می‌توانند میزان حافظه تبلت خود را افزایش دهند در حالی که این تصور درست نیست. سیستم‌عامل آندروید وابستگی بسیار بالایی به حافظه داخلی تبلت دارد از سوی دیگر برنامه‌ها و بازی‌های آندروید در مواردی دارای حجم بالایی هستند و یک بازی ساده به راحتی حجمی بالغ بر ۱۰۰ مگابایت به خود اختصاص می‌دهد. در مواردی بازی‌هایی نیز به بازار ارائه می‌شود که دیتای جداگانه دارد و در نهایت حجم بازی به ۲ گیگابایت نیز می‌رسد.

در تبلت آندروید یکی از شروط اجرای بازی امکان نصب کامل آن روی حافظه داخلی است. مشکل به این جا ختم نمی‌شود. آندروید برای اجرای بازی به حافظه خالی نیز نیاز دارد. برای مثال اگر شما ۸ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید، با نصب دو یا سه بازی تقریبا حافظه شما پر می‌شود و آندروید امکان اجرای بازی را نداشته و به صورت غیر منتظره‌ای پیام می‌دهد که ” متاسفانه اجرای این بازی متوقف شد”. در حالی که می‌توان به راحتی این بازی‌ها را روی یک تبلت با حافظه داخلی ۱۶ گیگا بایت نصب و اجرا کرد.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: konjkav.com

مطالب جالب دیگر:
عکسی دیدنی از زباله های فضایی در اطراف زمین!
در استخر پول خرد شنا کنید! + عکس
روشی آسان برای کوچک کردن بینی!!
مدل موی کاملا متفاوت بازیگر زن ایرانی!! + عکس