رایانه ها وارد مرحله ای شده اند که می توانند از اشتباهات خود درس بگیرند، پیشرفتی که می تواند دنیای دیجیتال را دستخوش تحولات چشمگیری کند...
رایانه ها وارد مرحله ای شده اند که می توانند از اشتباهات خود درس بگیرند، پیشرفتی که می تواند دنیای دیجیتال را دستخوش تحولات چشمگیری کند.
نخستین نسخه تجاری از تراشه رایانه ای از اشتباه خود درس می گیرد و در نوع خود بسیار جدید محسوب می شود، در سال 2014 عرضه می شود. این تراشه نه تنها می تواند کارهایی که نیازمند برنامه نویسیهای دشوار است به صورت خودکار انجام دهد بلکه می تواند با اشتباهات خود رو به رو رو شود و دیگر آن را تکرار نکند، این شرایط موجب خواهد شد که عبارت " از کار افتادن و  کرش کردن رایانه" به تاریخ بپیوندد.

این رویکرد که درحال حاضر توسط برخی از شرکتهای فناوری براساس سیستمهای بیولوژیکی و عصبی به ویژه چگونگی واکنش عصبها به محرک و ارتباط برقرارکردن با سایر عصبها برای تفسیر اطلاعات مورد استفاده قرار دارد. این رویکرد به رایانه این امکان را می دهد که درحالی که روی یک کار تمرکز کرده اطلاعات جدید کسب کند و برحسب سیگنالهای متغیر خود را منطبق کند.
در سالهای آینده این رویکرد موجب تحقق یک نسل از سیستمهای هوش مصنوعی خواهد شد که عملکردهایی را انجام می دهند که انسانها به سادگی انجام می دهند. یعنی این سیستمهای هوش مصنوعی خواهند توانست ببینند، صحبت کنند، گوش کنند، حرکت و کنترل کنند. این امر می تواند تبعات بسیاری برای کارهایی چون تشخیص صورت و کلام، ناوبری و تصمیم گیری داشته باشند، این کارها هنوز در مراحل اولیه است و تا حد زیادی وابسته به برنامه ریزی های انسانی است. طراحان اظهار می دارند که سبک رایانه های جدید می توان راه را برای رباتهایی که می توانند راه بروند و رانندگی کنند را باز می کنند، اما هنوز وجود یک رایانه متفکر در دنیای فیزیکی بسیار دورتر از جایی قرار دارد که ما امروز ایستاده ایم.

لری اسمار رئیس موسسه فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور کالیفرنیا گفت: ما از مهندسی سیستمهای رایانه ای به سمتی حرکت می کنیم که دارای بسیاری از ویژگیهای رایانه های بیولوژیکی است.
رایانه های عادی محدود به برنامه ریزی هستند که برای آنها صورت گرفته است. برای مثال سیستمهای تصویری رایانه ای تنها می توانند اجسام را به واسطه الگوریتمهای استاتیک محور تشخیص دهند.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: konjkav.com

مطالب جالب دیگر:
عکس: دوچرخه ای که از طلای خالص ساخته شده است!
عکس جدید بهنوش طباطبایی و مهدی پاکدل
عکس: زنی که موهایش قدرتی فوق العاده دارد!
عکس هایی زیبا از کریسمس بخاطر سال جدید میلادی