گروهی از مبتکران ایتالیایی قلم آینده نگرانه ای طراحی کرده اند که بدون نیاز به جوهر، هم خودکار است هم مداد...
گروهی از مبتکران ایتالیایی قلم آینده نگرانه ای طراحی کرده اند که بدون نیاز به جوهر، هم خودکار است هم مداد.
آنها طرح این قلم را بر اساس یک خودروی مفهومی ارائه کرده اند. این قلم که  4.EVER Pininfarina Cambiano  نام دارد از جوهر استفاده نمی کند اما نوکی دارد که از یک آلیاژ فلزی خاص ساخته شده است.
شرکت Pininfarina یک شرکت طراحی خودرو ایتالیایی است که از سال 1930 فعالیت دارد. این شرکت طراح بخشی از قطعات خودروی فراری است و طراحی هایی را برای آلفا رومئو، پژو فیات و لوچیا و مازراتی انجام داده است.
این شرکت از دهه 1980 تاکنون به طراحی قطار، اتوبوس و قایق های بادبانی نیز روی آورده و در زمینه طراحی داخلی و طراحی صنعتی نیز فعال شده است.اکنون این شرکت یک خودروی مفهومی طراحی کرده که از آن برای طراحی قلم آینده نگرانه الهام گرفته است.

آلیاژ به کار رفته در نوک این قلم، اترگراف نام دارد و مانند گرافیت نوک مداد بر روی کاغذ اثر می گذارد با این تفاوت که مانند خودکار متن و اثر ایجاد شده بر روی کاغذ پاک نمی شود.
بنا بر ادعای سازندگان، این قلم ابدی است چرا که مانند مداد به تراشیدن نیاز ندارد و همچنین مانند خودکار جوهرش تمام نمی شود.
این قلم دست ساز ساخته صنعتگران ایتالیایی است و به روانی مداد و با عملکرد مطلوب خودکار می نویسد.



بدنه این قلم ترکیبی از آلومینیوم و چوب و با نوک آلیاژی است. خودروی مفهومی کامبیانو در نمایشگاه خودروی 2012 ژنو رونمایی شده است.
هنوز هیچ خبری مبنی بر اینکه زمان عرضه و قیمت این قلم که جزو اشیا لوکس خوانده می شود اعلام نشده است.
قرار است این قلم با یک دفتر یادداشت که از کاغذ سنگی ساخته شده به فروش برسد. این دفتر یادداشت از پودر سنگ ساخته شده از این رو از کاغذهای معمولی محکم تر است و در برابر آب مقاوم است. این دفتر همچنین شامل طرح اصلی خودروی مفهومی کامبیانو است.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com

مطالب جالب دیگر:
عاشقانه ای متفاوت: ناخن درست می کنی و مو...
دو عکس نادیده از هانیه توسلی در نقش دختر روستایی و دختر دیوانه!
روش چندش آور یک زن برای کشتن همسرش!! + عکس
عکس منتخب روز / بارش سنگین برف در ایران
دلیل تمایل انسان به نوشیدن شیر حیوانات چیست؟!