یک شرکت معماری آلمانی به تازگی طرح مفهومی آسمانخراشی را به منظور برخورد با چالش‌های شهری ارائه کرده است.

در میان چالش‌هایی که جمعیت رو به افزایش شهری با آن روبروست، می‌توان به تغییر آب‌وهوا، بیگانگی اجتماعی، منابع محدود و شهری‌شدن اشاره کرد.
شرکت معماری واین‌گارتنر در هامبورگ آلمان طرح مفهومی آسمانخراش Elastic Woodscraper II را ارائه کرده است؛ 70 درصد این آسمانخراش از چوب ساخته خواهد شد که می‌تواند اثرات نامطلوب ساختمان‌سازی بر محیط زیست را کاهش دهد.

1422702609857_7.jpg

این آسمانخراش با انرژی خورشیدی و باد نیرودهی می‌شود و از مبلمان تاشو برای استفاده بهینه از فضای داخلی آپارتمان‌ها بهره می‌برد. این سازه دارای هسته‌ای مرکزی شامل پنج آسانسور، راه پله و بالابرهایی برای لوله‌کشی و برق‌کشی است؛ این هسته همچنین دارای سالن انتظار و پارکینگ زیرزمینی است.
این طرح مفهومی دارای 9 بخش مکعبی است که هر یک از این مکعب‌ها شامل پنج طبقه و 15 آپارتمان به مساحت 60 تا 95 متر با نمای بی‌نظیر هستند؛ بر روی هر مکعب، یک تراس بزرگ وجود دارد که دارای باغچه، زمین بازی، سونا، استخر و مکانی برای پخت غذا است.

1422702609951_8.jpg

این آسمانخراش دارای پوشش شیشه‌ای با ویژگی‌انتقال نور به داخل ساختمان است. استفاده از شیشه به منظور کاهش هزینه‌های گرمایشی، تهویه هوا، هزینه‌های برق و همچنین اجتناب از نیاز به صفحات نوری، سیستم مسدودکننده نور یا پرده صورت گرفته است.
این ساختمان دارای نیروگاه حرارتی و برقی، پمپ گرمایی و سیستم بازیابی گرما است، به گونه‌ای که ساکنان آن مطمئن باشند از انرژی به صورت بهینه استفاده می‌شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir