خرید گوشی کارکرده آیفون 6 !!
گوشی آیفون 6 شاید بهترین گوشی جهان باشد و طرفداران زیادی دارد. در این مطلبی به نکاتی برای خرید گوشی کارکرده آیفون 6 اشاره می کنیم.

خریدن یک آی‌فون ۶ نو، برای بسیاری از افراد یک گزینه مناسب نیست و به دلیل صرفه جویی در هزینه کردن پول، تعدادی از افراد به دنبال مدل‌های کارکرده این محصول هستند که قیمت کمتری نسبت به مدل نو دارد. این دلیل بسیار خوبی است ولی پیش از خریدن محصول کار کرده، باید حتما برخی موارد مشخص را در نظر بگیرید.

معمولا، آی‌فون ۶ کارکرده ممکن است در بخش بدنه، کمی آسیب دیده باشد. بیشتر مدل‌های کارکرده، به احتمال زیاد یک خش یا زدگی در بدنه دارند و این کاملا طبیعی است، اما اطمینان حاصل کنید که این آسیب‌ها و زدگی‌ها و نیز خط و خش‌ها آنقدر زیاد نباشند که محصول را از شکل واقعی خود دور کنند.

در هر صورت، اگر شما هم به‌دنبال خرید یک آی‌فون ۶ کارکرده هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید، آشنا شوید.

شرایط ظاهری گوشی آیفون 6

ممکن است این مورد نکته بسیار واضحی باشد، اما همیشه ایده بسیار خوبی‌ست تا مطمئن شوید آسیب‌های وارده در یک آی‌فون ۶ کارکرده چقدر هستند.

گوشه‌ها و لبه‌های آی‌فون ۶ را بررسی کنید، زیرا معمولا این قسمت‌ها در صورتی که دستگاه زمین بیفتد، آسیب می‌بینند. اگر گوشی سالم است و به‌خوبی‌ کار می‌کند، می‌توانید از این آسیب‌های جزئی چشم پوشی کنید. اما مراقب باشید صفحه نمایش را هم به‌خوبی بررسی کنید، زیرا معمولا این بخش از گوشی نیز ممکن است دارای ترک‌هایی باشد.

صفحه نمایش را به چشمان خود نزدیک کرده و با دقت کامل و جایی که نور کمی داشته باشد، آن را بنگرید. برخی از خش‌ها و ترک‌ها را نمی‌توان به‌راحتی مشاهده کرد، اما اگر در زیر تابش مستقیم آفتاب نباشید، احتمال مشاهده آن‌ها وجود دارد. مطمئن شوید که در زیر نور معمولی که نه زیاد باشد و نه خیلی کم، صفحه نمایش را از نظر داشتن ترک، بررسی کرده‌اید.

نکته‌ مهم دیگر این است که اطمینان حاصل نمایید، آی‌فون ۶ کارکرده‌ای که قصد خریدش را دارید، خم نشده باشد. همانطور که ممکن است بدانید، جریان خم شدن آی‌فون ۶ پس از معرفی این گوشی، به بحث داغی مبدل گشته بود و به‌خصوص این مورد در مدل‌های اولیه زیاد دیده شد. حواستان باشد که امکان خمیدگی هرچند هم که بسیار ناچیز باشد، در آی‌فون ۶ کارکرده وجود دارد و این مورد را حتما بررسی کنید. برای بررسی این مورد کافیست آن را از سمت صفحه نمایش به آرامی بر روی یک سطح کاملا صاف قرار دهید و با دقت از کناره‌های دستگاه به آن نگاه کنید. در صورت وجود هرگونه خمیدگی، قطعا بخشی از دستگاه به سمت بالا کشیده خواهد شد.

قیمت آیفون 6

هنگام خریدن یک آی‌فون ۶ کارکرده، قیمت‌ها بسته به میزان کارکرد گوشی ممکن است از هر فروشنده تا فروشنده دیگر متفاوت باشد، و همین قضیه حتی اگر بخواهید مدل نوی این محصول را خریداری کنید هم صدق می‌کند. پس ممکن است برخی از فروشندگان قیمت بالاتر و برخی قیمتی پایین‌تر را به شما ارایه دهند.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید سری به بازارهای مختلف بزنید و قیمت‌ها را کمی بررسی کنید. بنابر‌‌این قبل از خرید، مطمئن شوید که به اندازه کافی در مورد مدل مورد نظر و قیمت آن تحقیق و جستجو کرده باشید.

در پایان، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که اگر هر فروشنده‌ای قیمت آی‌فون ۶ کارکرده خود را از حدی پایین‌تر از میانگین سایر فروشندگان اعلام کرده، احتمال اینکه دستگاه وی آسیب جدی دیده باشد بسیار است. البته امکان دارد این‌گونه هم نباشد ولی بهترین کار این است که قبل از اقدام به پرداخت پول و خرید، از فروشنده به طور دقیق در مورد سالم بودن دستگاه و بخش‌های مختلف آن سوال بپرسید.

بررسی اصالت

شاید یکی از مهمترین قدم‌ها برای خرید یک آی‌فون ۶ کارکرده، در واقع این باشد که آیا گوشی دزدی است یا خیر! خوشبختانه پی بردن به این مورد بسیار ساده است.

اپل در iOS 7 از یک ویژگی به نام قفل فعال‌سازی یا Activation Lock رونمایی کرد که باعث می‌شود آی‌فون‌ها و آی‌پدهایی که دزیده می‌شوند یا صاحبانشان آن‌ها را در جایی گم می‌کنند، بیابند. زمانی که ویژگی Find My iPhone در گوشی یک فرد فعال باشد، مشخصات آی‌فون وی با اپل آی‌دی او قفل خواهد شد. این بدان معناست که حتی در صورت Wipe کردن آی‌فون، برای استفاده از آن نیاز به اپل‌ آی‌دی اصلی و رمزعبور آن خواهد بود.

این ابزار فعال‌سازی جدید اپل هدفش این است که در شرایط حساس به کمک شما بیاید و به خریداران اجازه می‌دهد تا اگر دریابند، در آی‌فونی که قصد خریدش را دارند این ویژگی فعال است یا خیر و با این روش می‌توان فهمید که گوشی دزدی است یا نه.

برای دسترسی به بخش فعال‌سازی قفل اپل، می‌توانید به لینک icloud.com/activationlock مراجعه کنید. برای ورود به این بخش نمی‌توانید از حساب کاربری آی‌کلاد خود استفاده کنید، بلکه باید شماره سریال یا کد IMEI گوشی را وارد نمایید که هر دوی این کدها در بخش Settings و پس از آن About دستگاه موجود هستند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: jamejamonline.ir